Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, aldri mer Brother skriver igjen. Kjøpte en slik hos komplett for 2 uker siden. Da jeg skulle skrive ut for andre gang så ble det paperjam. Fulgte fremgangsmåten på skjermen for å få den til å fungere. Så er det et hjul inni som aldri slutter å gå rundt. Jeg ringte til Brother support, de kunne ikke hjelpe meg. Kontaktet komplett og fikk sendt den tilbake i retur. I dag hentet jeg ut ny. Akkuratt samme feil ! Burde visst at en alt i en maskin til en 1000-lapp ikke kan være noe tess.

 

Må bare nevne dette, men 80 grams A4 er ikke 80 grams A4 papir.

Har jobbet litt i print bransjen og holdt på med litt større printere ala OCE 650 og selv om man lastet inn 80 grams A4 ark for utskriving så var enkelte merker av papir mareritt.

Det var nesten KONSTANT paper jam, men byttet vi merke så forsvant problemet.

Lenke til kommentar

Ok, aldri mer Brother skriver igjen. Kjøpte en slik hos komplett for 2 uker siden. Da jeg skulle skrive ut for andre gang så ble det paperjam. Fulgte fremgangsmåten på skjermen for å få den til å fungere. Så er det et hjul inni som aldri slutter å gå rundt. Jeg ringte til Brother support, de kunne ikke hjelpe meg. Kontaktet komplett og fikk sendt den tilbake i retur. I dag hentet jeg ut ny. Akkuratt samme feil ! Burde visst at en alt i en maskin til en 1000-lapp ikke kan være noe tess.

 

Må bare nevne dette, men 80 grams A4 er ikke 80 grams A4 papir.

Har jobbet litt i print bransjen og holdt på med litt større printere ala OCE 650 og selv om man lastet inn 80 grams A4 ark for utskriving så var enkelte merker av papir mareritt.

Det var nesten KONSTANT paper jam, men byttet vi merke så forsvant problemet.

Så det vil si at dersom du kjøper en pakke som det står 80gram på så er ikke arkene 80gram?

 

Hjemmeprintere burde ikke være så kresne. Jeg gav i hvert fall opp hele Brother. Samme feil to ganger på samme modell. Lurer på om jeg skal prøve meg på en HP skriver, den saken skriver ut sort til under 9 øre per ark (190,-/2200).

Lenke til kommentar

Joda, men måten papiret er bygget på er ikke lik.

Ergo det som skjer er at rullene ikke får jevnt grep eller annet, resultatet er at papiret setter seg fast.

Det er enda verre på en 5-6 meter lang maskin å måtte gå igjennom samtlige deler på jakt etter papir som har satt seg fast enn en hjemmeprinter, men når slikt skjer, så ville jeg ha prøvd ett annet merke av papir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...