Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter nytt skjermkort, men klarer ikke og bestemme meg for hvilken.

Har nå et Radeon 5870 som jeg er veldig fornøyd med, men det klarer ikke og dra BF3 på maxed, så derfor må jeg ha nytt.

Har sett litt på 6970, men på div. tester på nettet ser det ikke ut til å være så veeldig mye bedre enn det jeg har nå, så spørsmålet er om jeg skal pøse ut og gå for 6990 eller GTX 590? :p Skal også kunne dra Skyrim på max. (Når jeg ikke klarer og dra spill på max grafikk blir jeg frustrert og gidder ikke og spille, av en eller annen grunn :p)

Skal du kjøre BF3 på max, så holder det ikkje med 6990 eller 590 i multiplayer med høy nok fps. Da er det 3 gpu som må til. 2x580 er kanskje akkurat på grensen.

 

 

Jeg liker dog å ha rundt 100 fps i BF3 multiplayer for veldig god flyt. Hater det minste treghet når jeg spiller mp.

Såpass. :p Jeg spiller nå med 1920x1200 og resten high, og det flyter greit med meg. Men dette er i SP. Har ikke fått testet ut MP enda, da jeg bare har piratversonen og jeg ikke har fått den "ekte" versonen enda x)

 

Mellom 60-100fps så er jeg fornøyd.

 

Når kommer neste generasjon skjermkort da? Får se om jeg finner et billig 5870 kort og kjøre det i CF imens jeg venter på de neste kortene. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, aldri mer Brother skriver igjen. Kjøpte en slik hos komplett for 2 uker siden. Da jeg skulle skrive ut for andre gang så ble det paperjam. Fulgte fremgangsmåten på skjermen for å få den til å fungere. Så er det et hjul inni som aldri slutter å gå rundt. Jeg ringte til Brother support, de kunne ikke hjelpe meg. Kontaktet komplett og fikk sendt den tilbake i retur. I dag hentet jeg ut ny. Akkuratt samme feil ! Burde visst at en alt i en maskin til en 1000-lapp ikke kan være noe tess.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Jeg kjører BF3 helt fint med alle settings på High @1680 med mitt relativt gamle 450 GTS. Alt er relativt, inkludert forventninger. Jeg har neppe 100 fps, men det hakker ikke heller.

High og ukjent FPS er nøkkelordene her.

 

Folk er forskjellige, Nizzen er sannsynligvis den mest kresne på forumet her, jeg er et stykke etter, men krever fortsatt minimum 80-90 fps, får heller skru ned innstillinger. Jeg kan se hakking der kompisene mine ikke gjør det, slik er det bare, og jeg skulle ønske jeg ikke så hakking.

Lenke til kommentar

Får muligens en pen sum i retur fra komplett, og lurer litt på hvilket hovedkort for socket 1366 de har i sitt sortiment som er best?

 

Ser ut som de har faset ut det meste for 1366 så utvalger er magert, men heller litt mot enten rampage 3 formula, Sabertooth eller Workstation kortet.

Det er 14 dager til LGA2011 lanseres, at LGA1366-kort ikke kjøpes og produseres lengre er ikke rart.

Lenke til kommentar

Det er 14 dager til LGA2011 lanseres, at LGA1366-kort ikke kjøpes og produseres lengre er ikke rart.

 

Vel, for min del må det bli 1366, for jeg har allerede en fullt fungerende prosessor og rambrikker som passer, så en oppgraderinge til 2011 vil nok bli dyrt, iverfall i starten. Er vel uansett lengere en 14 dager til nettbutikk her i Norge får inn 2011.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet ut hvilket skjermkort(er) jeg skal gå for. 2x 6950. Sett litt på tester og ser de yter en god del bedre enn GTX 580. ^^ Skal klare og dra BF3 fint på ultra også, med en fps på 60+.

Jeg syns ikke Ultra ga god nok flyt i spillet med 6950 CFX. Du kan sikkert få 60fps, men det er ikke sikkert det blir god flyt for det når du har Crossfire.

Lenke til kommentar

Det irriterer meg to no end at det ikke kommer en ny skjermkortgenerasjon før over nyttår. BF3 går faktisk overraskende bra, men gode gamle Napoleon: Total War hakker enormt når jeg skrur på et par av de mest avanserte effektene. 450 GTS forresten, som nevnt...

 

Prisnerden i meg sier klart nei til å kjøpe gammel tech.

Lenke til kommentar

Er det ikke en tråd på Diskusjon.no hvor man kan legge inn innlegg med maskinvare man selger, så interesserte kan kontakte deg på PM? Hvis ikke burde det virkelig være det.

 

Rett og slett en "Ting til salgs"-tråd hvor folk ikke diskuterer, men bare poster det de selger.

Kjøp/salg er ikke tillatt på forumet, derimot så kan du bruke bruktmarkedet som finnes hos TEK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...