Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer nye 2tb disker, heldigvis har bare et par butikker justert opp prisene så de kan fortsatt fås til en 550-600ish kr stk.

Men så var det finne en billig modell som ikke går og henger seg i raid da...

 

cdon går nesten motsatt vei av resten med 2tb til 539kr

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Vurderer nye 2tb disker, heldigvis har bare et par butikker justert opp prisene så de kan fortsatt fås til en 550-600ish kr stk.

Men så var det finne en billig modell som ikke går og henger seg i raid da...

 

cdon går nesten motsatt vei av resten med 2tb til 539kr

 

Jeg kjører ganske mange samsung f4eg 2tb med stort hell i raid. Faktisk har samsung vist seg for meg å være svært gode til raid, i tilegg til Hitachi. Dermed har jeg nesten bare samsung og hitachi disker. Seagate har jeg som sasdisker. WD bruker jeg ikkje.

Lenke til kommentar

WD har oftest helt tragisk dårlige harddisker. Kræsjer etter ett år og elendige R/W hastigheter. Hatt 3-4 forskjellige typer disker fra dem. Aldri igjen, aldri. Samsung sine disker er ekstremt gode i forhold. Spinpoint F3 diskene mine på 500Gb og 1Tb ligger på 160/160 R/W, i forhold til WD som ligger på 70/70.

 

Tull og vas! Har tre WD Caviar-disker fra 2006 i min maskin, uten noe særlig med sektorfeil eller tegn til at de holder på å dø.

 

Det er nok du som behandler dem feil og utsetter dem for vibrasjoner.

Lenke til kommentar

WD har oftest helt tragisk dårlige harddisker. Kræsjer etter ett år og elendige R/W hastigheter. Hatt 3-4 forskjellige typer disker fra dem. Aldri igjen, aldri. Samsung sine disker er ekstremt gode i forhold. Spinpoint F3 diskene mine på 500Gb og 1Tb ligger på 160/160 R/W, i forhold til WD som ligger på 70/70.

 

Tull og vas! Har tre WD Caviar-disker fra 2006 i min maskin, uten noe særlig med sektorfeil eller tegn til at de holder på å dø.

 

Det er nok du som behandler dem feil og utsetter dem for vibrasjoner.

 

Disker dør, slik er det bare. Hvilke disker som har værst feilrate er jeg jammen ikkje sikker på. Jeg kjøper ikkje WD, fordi de sluttet med TLER (Time-Limited Error Recovery)

 

 

Ellers så fungerer det sikkert helt greitt. WD black, var jo liksom "billig raid harddisken" som funket bra med mange kontrollere intil WD kødda det til :thumbdown:

 

 

Lenke til kommentar

WD har oftest helt tragisk dårlige harddisker. Kræsjer etter ett år og elendige R/W hastigheter. Hatt 3-4 forskjellige typer disker fra dem. Aldri igjen, aldri. Samsung sine disker er ekstremt gode i forhold. Spinpoint F3 diskene mine på 500Gb og 1Tb ligger på 160/160 R/W, i forhold til WD som ligger på 70/70.

 

Tull og vas! Har tre WD Caviar-disker fra 2006 i min maskin, uten noe særlig med sektorfeil eller tegn til at de holder på å dø.

 

Det er nok du som behandler dem feil og utsetter dem for vibrasjoner.

 

Da tåler dem mindre enn Samsung og Hitachi sine. Det er fakta du ikke kommer unna. De eneste gangene mine disker kommer utenfor vibrasjoner er når den ligger i bilen. Til og med da ligger de plantet og skrudd ganske hardt fast i kabinettet sammen med Samsung diskene mine.

Lenke til kommentar

WD har oftest helt tragisk dårlige harddisker. Kræsjer etter ett år og elendige R/W hastigheter. Hatt 3-4 forskjellige typer disker fra dem. Aldri igjen, aldri. Samsung sine disker er ekstremt gode i forhold. Spinpoint F3 diskene mine på 500Gb og 1Tb ligger på 160/160 R/W, i forhold til WD som ligger på 70/70.

 

Tull og vas! Har tre WD Caviar-disker fra 2006 i min maskin, uten noe særlig med sektorfeil eller tegn til at de holder på å dø.

 

Det er nok du som behandler dem feil og utsetter dem for vibrasjoner.

 

Da tåler dem mindre enn Samsung og Hitachi sine. Det er fakta du ikke kommer unna. De eneste gangene mine disker kommer utenfor vibrasjoner er når den ligger i bilen. Til og med da ligger de plantet og skrudd ganske hardt fast i kabinettet sammen med Samsung diskene mine.

 

En ting er sikkert! Min kræsjer ikke etter et år!

 

Jeg er veldig fornøyd med mine WD-disker! Maxtor derimot, er bare søppel!

Lenke til kommentar

forbanna onboard lydkort. Prøver å få lyd ut av de digitalutgangene på lydkortet, men får det absolutt ikke til. Har lagt inn nyeste driver av ViA lydkort (VIA VT1828S), men får ikke ut noe lyd. Hvordan feilsøker jeg noe slikt?

Asus sine sider er selfølgelig nede. Har hentet driver rett fra Via, men det går ikke. Tips? Tipper det er skjermkortet som bugger det til, f.eks hdmi lyd. Skal ta en kikk i bios.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Herlig. Kjøpte dac til pcen. Skulle koble den til så krøllet onboard lydkortet seg til. Fikk overhodet ingen lyd ut fra pcen. Gav så opp etter ørten timer med diverse drivere og innstillinger. Kjøpte da nytt lydkort, Asus Xonar DX. Koblet det til nå og får opp melding "koble til strømkabel" :/ Har gjort det men den j*vla floppy kabelen sitter løst. Noen erfart kranglete floppy kabel selv? Har prøvd med to ulike floppykabler.

 

Får prøve litt mer i morgen. Sannsynligvis går dette kortet tilbake igjen. Kan uansett ikke ha et lydkort som ikke fungerer om en kommer litt borti kabinettet. Har Asus, Creative noen lydkort som ikke krever strøm, eller i hvert fall ikke floppy kabel?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Er på utkikk etter nytt skjermkort, men klarer ikke og bestemme meg for hvilken.

Har nå et Radeon 5870 som jeg er veldig fornøyd med, men det klarer ikke og dra BF3 på maxed, så derfor må jeg ha nytt.

Har sett litt på 6970, men på div. tester på nettet ser det ikke ut til å være så veeldig mye bedre enn det jeg har nå, så spørsmålet er om jeg skal pøse ut og gå for 6990 eller GTX 590? :p Skal også kunne dra Skyrim på max. (Når jeg ikke klarer og dra spill på max grafikk blir jeg frustrert og gidder ikke og spille, av en eller annen grunn :p)

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Er på utkikk etter nytt skjermkort, men klarer ikke og bestemme meg for hvilken.

Har nå et Radeon 5870 som jeg er veldig fornøyd med, men det klarer ikke og dra BF3 på maxed, så derfor må jeg ha nytt.

Har sett litt på 6970, men på div. tester på nettet ser det ikke ut til å være så veeldig mye bedre enn det jeg har nå, så spørsmålet er om jeg skal pøse ut og gå for 6990 eller GTX 590? :p Skal også kunne dra Skyrim på max. (Når jeg ikke klarer og dra spill på max grafikk blir jeg frustrert og gidder ikke og spille, av en eller annen grunn :p)

Skal du kjøre BF3 på max, så holder det ikkje med 6990 eller 590 i multiplayer med høy nok fps. Da er det 3 gpu som må til. 2x580 er kanskje akkurat på grensen.

 

 

Jeg liker dog å ha rundt 100 fps i BF3 multiplayer for veldig god flyt. Hater det minste treghet når jeg spiller mp.

 

 

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter nytt skjermkort, men klarer ikke og bestemme meg for hvilken.

Har nå et Radeon 5870 som jeg er veldig fornøyd med, men det klarer ikke og dra BF3 på maxed, så derfor må jeg ha nytt.

Har sett litt på 6970, men på div. tester på nettet ser det ikke ut til å være så veeldig mye bedre enn det jeg har nå, så spørsmålet er om jeg skal pøse ut og gå for 6990 eller GTX 590? :p Skal også kunne dra Skyrim på max. (Når jeg ikke klarer og dra spill på max grafikk blir jeg frustrert og gidder ikke og spille, av en eller annen grunn :p)

Vent på neste generasjon.

 

Skyrim blir en diger konsollport, mest sannsynlig blir det akkurat som Oblivion med tanke på krav, som forøvrig kan være ganske heftig siden det er så håpløst tungt med max draw distance.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...