Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen av dere som har Canon skriver med nettverksfunksjon?

 

 

Gir opp hele den j*vla skriveren. Må ha ny. Noen tips der ute? Har et krav: må kunne skrive tosidig automatisk. I tillegg bør det være overkommelige priser toner/blekk. Canon produkter er ikke aktuelt.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Vil Corsair H100 passe i Cooler Master HAF-X på en ordentlig måte? Har kun tenkt til å bruke 2x 120mm vifter og lurte på hvordan H100 passer i dette kabinettet.

 

Har NH-D14, men det har desverre high-profile RAM brikker som er for høye for den kjøleren. :(

Ja, fjern 200mm-vifta i toppen så kan du montere H100.

Personlig hadde jeg heller gått custom med så mye plass.

Lenke til kommentar

Vil Corsair H100 passe i Cooler Master HAF-X på en ordentlig måte? Har kun tenkt til å bruke 2x 120mm vifter og lurte på hvordan H100 passer i dette kabinettet.

 

Har NH-D14, men det har desverre high-profile RAM brikker som er for høye for den kjøleren. :(

Ja, fjern 200mm-vifta i toppen så kan du montere H100.

Personlig hadde jeg heller gått custom med så mye plass.

 

Kan du utdype det?

Lenke til kommentar

Null vits i å sette opp eget vannkjølingssystem. For de første må du ut med et par hundre ekstra og for det andre er det mer vedlikeholds vansker. De lukkede systemene krever ikke mer enn luftkjøleren i vedlikehold..

Poenget var at når man allerede bruker 1000 kr på kjøling får man veldig lite igjen for penga.

En custom-loop vil kjøle betydelig bedre enn H100, til tross for at prishoppet ikke ville vært så stort.

Lenke til kommentar

Null vits i å sette opp eget vannkjølingssystem. For de første må du ut med et par hundre ekstra og for det andre er det mer vedlikeholds vansker. De lukkede systemene krever ikke mer enn luftkjøleren i vedlikehold..

Poenget var at når man allerede bruker 1000 kr på kjøling får man veldig lite igjen for penga.

En custom-loop vil kjøle betydelig bedre enn H100, til tross for at prishoppet ikke ville vært så stort.

 

Jeg har gått vannkjølingsruten før, og det var et helvete å sette opp, fordi det var første gangen, og det var strev å flytte pc'en til lan, osv. Måtte draine systemet hver gang.

 

Fikk melding om pakka i dag, så oppdaterer tråden når jeg har satt inn kjøleren. :)

Lenke til kommentar

Selv fikk jeg H80 til halv pris når det var timestilbud hos komplett. Den holder temperaturen mye lavere i et mindre kabinett enn den gamle Xigmatek luftkjøleren. Nå har jeg den heller ikke en optimale veien i kabinettet da den drar luftet fra kabinettet ut istedenfor lufta bak kabinettet inn.

 

Du får slenge opp et bilde i dag så vi får se hvordan det ser ut.

Lenke til kommentar

Selv fikk jeg H80 til halv pris når det var timestilbud hos komplett. Den holder temperaturen mye lavere i et mindre kabinett enn den gamle Xigmatek luftkjøleren. Nå har jeg den heller ikke en optimale veien i kabinettet da den drar luftet fra kabinettet ut istedenfor lufta bak kabinettet inn.

 

Du får slenge opp et bilde i dag så vi får se hvordan det ser ut.

 

Det skal jeg gjøre. :)

Lenke til kommentar

Det å bygge custom er at du kan UTVIDE det i fremtiden.

Slik som for eksempel istedet for å kun ta CPU, så kan smelle inn HK og GPU også.

Mens med ett juksekjølingssett så er du stuck dessverre, og siden det ikke er markkant bedre enn skikkelig luftkjøling så har ikke jeg giddet å velge Corsair sin løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og du trenger bare bruke 10 timer ekstra på å researche, og 5 på å bygge ;)

 

Nope, derfor har vi ferdigkits: link

 

Hvis du ser på delene i kitet i forhold til andre vannkjølingsett. Så gir dette veldig mye for pengene (mtp. prestasjon/pris).

 

Hvis ikke har du dette settet: link settet har et reservoar/pumpe i ett som har en tendens til og feile og slå sprekker.

Men nå er dette fra tidligere erfaring. Så det er mulig rettet opp i av produsent.

 

Hvordan du setter sammen kitet er ikke vannskeligere enn og lese seg opp på en time. Og så montere settet på, kort tid.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Og du trenger bare bruke 10 timer ekstra på å researche, og 5 på å bygge ;)

 

Nope, derfor har vi ferdigkits: link

 

Hvis du ser på delene i kitet i forhold til andre vannkjølingsett. Så gir dette veldig mye for pengene (mtp. prestasjon/pris).

 

Hvis ikke har du dette settet: link settet har et reservoar/pumpe i ett som har en tendens til og feile og slå sprekker.

Men nå er dette fra tidligere erfaring. Så det er mulig rettet opp i av produsent.

 

Hvordan du setter sammen kitet er ikke vannskeligere enn og lese seg opp på en time. Og så montere settet på, kort tid.

 

Fair enough, men prisen var jo også deretter... Takke meg til Corsair heller enn å bruke det tredoble på noe man må bygge selv - selv om det gir et bedre resultat. Særlig siden jeg ikke overklokker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...