BAT Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Guru of 3D: PC Hardware Reviews and tests techPowerUp! - The latest in hardware and gaming X-bit labs The Tech Report - PC Hardware Explored Lenke til kommentar
Teac Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Noen som vet om noen gode sider for å følge med på nytt innenfor hardware, bortsett fra de åpenbare som Anandtech, Bit-tech og Tom's Hardware? Sjekk ut linken nede i signaturen min Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Nå har jeg endelig fått tak i Mionix Naos 5000! Virker som en genial mus så langt. Forresten, er det noen av dere som vet om det er mulig å programmere knappene til medie-bruk (f.eks. play/pause)? Endret 10. mai 2011 av Meh. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Musa mi begynner å fuske Den "dobbeltrykker" når jeg trykker vanlig venstreklikk så gjør den en dobbel. Det er en Logitech G7, som jeg har vært veldig glad i til nå. Noen som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Har opplevd det samme med en Razer mus jeg hadde for en del år siden, tror jeg endte med å få tak i en ny. Har du hatt musen lenge? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Ja, tror jeg har hatt den siden den kom ut i 05/06. Har to muser koblet til hele tiden Razor Diamondback og G7. Har prøvd å koble ut razeren, men det hjalp ikke så mye. Merket problemet først når jeg hold på med kalkulatoren i windows. Plutselig ble 5.5 til 5.55 Ender vell opp med at jeg kjøper en ny mus. Må nesten ha en trådløs. Synes det er fælt med den kabelen når en er vandt til motsatt. Problemet er utvalget er håpløst. Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Noen som vet om det eksisterer en tråd der man kan poste/sammenligne "windows experience index" score med andre? evt en idè? Jeg har forøvrig nettop investert i ny laptop og får følgende score: Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Siden WEI ikke har noe med virkeligheten å gjøre så tviler jeg på at det finnes en slik score, derimot så finnes det nok en benchmark tråd i overclockingsdelen, men du finner neppe WEI der. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 WEI er bare tøv og svada, anbefaler deg heller en run med PCMark om du vil benche maskinens totale ytelse. Min score kan hoppe fra bunn til topp som den selv vil uten at jeg kan gjøre stort med det. Lenke til kommentar
perkh Skrevet 18. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 Aahh...nostalgi! Under våroppryddingen fant jeg en gammel PC (ikke selvbygd) innerst i boden, og den ble fluksens kjørt til Elkjøp sin container. Men jeg tok meg tid til et nostalgisk øyeblikk: diskettstasjon og noen disketter. Fikk et flashback av tiden med disketter. Jeg blir ikke å savne det, men tenk hvor naturlig det var å operere med disketter Neste: Zip-drive! Den var riktignok av den løse varianten, men likevel Husker at vi var over oss over et medium som hadde 100mb plater til lagring! Til slutt: parallellport! Den tror jeg aldri jeg brukte. Var ikke det for skrivere+ Men for en svær kontakt det var. Til og med med bøyler til å holde kontakten på plass Samtidig kjørte vi også en gammel TV til containeren. Nok en ting jeg aldri vil savne mer: scart! P. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 Corsair XMS3 Vengeance + Asus P8H67-I B3 Bør gå greit? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Jer har ikke hatt problemer med noen hovedkort med Kingston/Corsair ram. Så jeg tror du kan være nesten helt trygg på de produsentene. Endret 19. mai 2011 av Wilyes Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 21. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2011 Samsung var også en av de som ikke saboterte harddisker for bruk i RAID. Har du kilder på det? Ikke det at jeg tviler på deg, men av egen interesse. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2011 <br /><br />Samsung var også en av de som ikke saboterte harddisker for bruk i RAID.<br /><br />Har du kilder på det? Ikke det at jeg tviler på deg, men av egen interesse.<br /><br /><br /><br /> TLER har vært navnet på dette fra WD, nå mener jeg Seagate har begynt med samme sak, var noe snakk om det i RAID tråden en stund tilbake. http://en.wikipedia.org/wiki/Time-Limited_Error_Recovery Dette gjøres for å få kundene til å kjøpe dyrere disker for RAID bruk. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Opplevde noe merkelig i dag. Skulle flytte den stasjonære en etasje ned i huset og i stuen. Men da jeg skulel koble maskinen i stikkontakten så røyk sikringen/jordfeilbryteren. Prøvde med forskjellige skøyteledninger og kabler og forskjellige kurser i huset, men det hjalp ikke. Med engang jeg flyttet den opp igjen der den alltid har stått så gikk det smertefritt. Er det PSUen som spiller meg et puss? Endret 21. mai 2011 av Teac Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2011 Kanskje en allerede godt belastet kurs? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Nei, tviler på det. Tok frem en 25meter skøyteledning, og prøvde rundt på forskellige kurser i samme etasje. Fikk det samme. Hadde ingenting varme på gulvet, kun noen få lys i taket. Maskinen trekke en plass mellom 150-180 watt til vanlig. Endret 21. mai 2011 av Teac Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 22. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2011 Slo kursen ut på jordfeil eller overlast? Du kan trykke testknappen for å se hvilken farge flagget har for jordfeil og så se om det er jordfeil eller overlast/kortsluttning (har samme flagg). Lenke til kommentar
Teac Skrevet 22. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Er veldig sikker på at det ikke er overbelastning. Prøvde forskjellige kurser i samme etasje. Det var nok at jeg bare koblet til kabelen i veggen (uten at maskinen var på). Har en mistanke om PSU kabler som ligger løst inni kabinettet som gjerne er inntil kabinettveggen fører til at jordfeilbryteren slår inn? Gav opp etter 6-7 forsøk. Da hadde jeg tatt en 25 kabeltrommel og testet forskjellige kontakter rundt i første etasje. Der maskinen står til vanlig har jeg en skøyteledning med overspenningsvern, kan det hjelpe mon tro? Endret 22. mai 2011 av Teac Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2011 Hårek hadde noe interressant info en tid tilbake om sikringstyper. Enkelte sikringer er av kjapp type og slår ut raskt, og dette har gitt problemer med enkelte PSUer. Så her kan en sjekk i sikringsskapet hjelpe, jeg er dog ikke ekspert på å tyde sikringstyper men andre her kan nok hjelpe deg på det feltet. Om en kabel ligger mot PSU så har denne beskyttelse mot dette som ikke skal gi utslag på strømtrekket fra veggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå