Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bryr meg ikke om støy jeg. Har somregel headsett på meg, ellers så bråker det et annet sted.. :p

Hehe. Har selv Noctua DH-14, men har satt begge viftene på ultra low noise innstilling. Har tre vifter i toppen av kabinettet, men har koblet dem fra.

Irriterende med støy. Det verste er vell vibrering.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Ville jeg spart noen penger ved å kjøpe en PC som koster 24,000 i norge på Newegg istede og så frakte fra USA? Er det noe å spare i å kjøpe fra USA i det hele tatt, mtp de dumme norske lovene?

Fikk ikke noe svar, så poster igjen.

Er ikke det bare å sette sammen en handekurv på newegg og sjekke?

Lenke til kommentar

Ville jeg spart noen penger ved å kjøpe en PC som koster 24,000 i norge på Newegg istede og så frakte fra USA? Er det noe å spare i å kjøpe fra USA i det hele tatt, mtp de dumme norske lovene?

Med mindre du faktisk skal til USA og har muligheten til å ta med deg delene i bagasjenså tviler jeg på om du egentlig har noe å tjene på det. Norge er et relativt billig land når det gjelder elektronikk.

Lenke til kommentar

Er ikke det bare å sette sammen en handekurv på newegg og sjekke?

Har gjort det, men du må Jo tenke på frakt og ymse lover.

Lenke til kommentar

Ymse lover som gjør kostnaden over tid mindre om det skal skje noe uventet. Angrerett, 5 års reklamasjon osv er faktisk ikke så dumt som det høres ut som.

Har du passert 20k så bør du uansett revurdere hva slags maskin du setter ihop. Greit nok om man har råd, men ettersom du vil spare så høres det ut som om du sikter høyere enn du egentlig vil ta deg råd til, og da kan det være like greit å kjøpe en rimeligere maskin som dekker dine reele behov her i landet.

Du kan jo enkelt sjekke hvor mye du eventuelt vil spare ved å gange totalsummen på newegg med 1.25, gjøre om til norske kroner, og plusse på en to-trehundre kroner i gebyr. Forskjellen blir fort minimal, og frustrasjonen blir enorm om det skulle vise seg å bli noen problemer i etterkant.

Endret av Jann - Ove
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke det at jeg vil spare. Jeg har pengene, men hvis jeg får PC'en for 7000 kr mindre ved å bestille fra Amerika så er jo det aldri noe jeg ville sagt nei til. Men du har jo rett i at det blir vanskelig hvis noe er defekt, eventuelt slutter å funke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Husker den tiden det var vanlig at kort idlet på 80 grader :love:

Får meg til å huske den gangen jeg hadde 2900XT i crossfire..

Ah, all den fine hyggelige varmen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...