Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her var det lite aktivitet.

Lurte på en liten ting, hva syntes dere om en PC til 20,000 kroner i hardware + vannkjøling dertil? Bortkastet penger, eller helt forståelig? Føler liksom at andre syntes det er helt absurd, mens jeg føler det er helt normalt, spessielt mtp at jeg skal kjøre eyefinity 5760x1080.

En annen ting jeg ville si før jeg dro var at jeg har en Quad q9650 Extreme Edition CPU + Radeon 5770. Og jeg må ærlig talt si at det kortet yter fantastisk bra på 1920x1080 selv om det kostet 1300 kroner når jeg kjøpte det. Jeg er helt målløs over ytelsen for pengene.

Lenke til kommentar

Her var det lite aktivitet.

Lurte på en liten ting, hva syntes dere om en PC til 20,000 kroner i hardware + vannkjøling dertil? Bortkastet penger, eller helt forståelig? Føler liksom at andre syntes det er helt absurd, mens jeg føler det er helt normalt, spessielt mtp at jeg skal kjøre eyefinity 5760x1080.

En annen ting jeg ville si før jeg dro var at jeg har en Quad q9650 Extreme Edition CPU + Radeon 5770. Og jeg må ærlig talt si at det kortet yter fantastisk bra på 1920x1080 selv om det kostet 1300 kroner når jeg kjøpte det. Jeg er helt målløs over ytelsen for pengene.

Hobby er hobby..

Liker en det man driver med, så ser jeg ingenting galt i en pc til over 20 000.. Har brukt myye mer enn det

Lenke til kommentar

Å bajs, prøvde Shift 2 nå. Må si mine to HD 3870 virkelig ikke duger til nyere spill lengre, lagg lagg lagg...

Skjermkort til ca 2000 +/- noen hundrelapper, hva skal jeg gå for? Vil gjerne ha mest ytelse så mulig, og noe som er forholdsvis stille.

Lenke til kommentar

Sjekk ut GTX 560Ti, det har fått finfin omtale :)

Ser komplett har MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX på tilbud til ca 1800 kr.

Blir vel fort vekk et i løpet av helga.

Hadde heller gått for ASUS HD6950 DCII, yter en god del bedre.

Hvordan vil et gtx 560Ti yte i forhold til et gtx480 ?

En annen ting. Liker egentlig ikke å reklamere for mine egne tråder, men er rimelig desperat etter hjelp, så here goes Min lenke

Gtx480 vil yte rundt 15% bedre etter det jeg har lest.

Lenke til kommentar

Det inntrykket jeg har fått av GTX 560TI er at de yter bra i forhold til pris.. Når man går fra HD3870 så snakker man om natt og dag i forskjell. Om 6950 får 3 mer fps i crysis 2 er i mine øyne mindre viktig. Min første prioritering hadde være å finne et kort med et godt kjølesystem. Ingenting er mer irriterende enn en GPU som bråker. Min erfaring med Radeoen kort er at viftene er elendige. Såklart har man spesialutgaver, men de vanlige kortene er bråkete.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Det eneste stedet jeg ser det 6950 kortet yter bedre er på større oppløsninger. Et 560ti koster 1800 kroner og yter like bra som et 6950. To 560ti er noe av det beste man kan sette i dual-GPU for tiden for en rimelig penge.

Nå har jeg skjerm med 1680x1050 i oppløsning så da er det sikkert ikke noe å hente.

Kan jo også eventuelt slenge inn et ekstra 560Ti for å få litt ekstra power om jeg ønsker det senere.

Bestiller et 560Ti nå, så får vi se om jeg blir fornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...