Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at det snart blir en mini-ITX-PC på meg. :new_woot:

Har nemlig gjort en liten deal med en kompis der han får Black 'n' White, og jeg får en Samsung netbook av han pluss 2500,- i mellomlegg. Får også beholde en 500gB harddisk.

 

Så regner med at det blir disse delene på meg da:

 

Silverstone Sugo SG05, AMD Athlon II X4 640, ASUS M4A88T-I DX, XFX Radeon HD5770 og 4gB SO-DIMM -RAM. Blir noe svakere enn Black 'n' White, men jeg spiller ikke så alt for ofte, og da heller ikke så krevende spill (LOTRO, Source-baserte osv). Den lille størrelsen er verdt det. :) Leker meg litt med tanken på en casemod også om PSU-en er en mini-ATX PSU.

Lenke til kommentar

Beste skjermkort til 1500-2000kr er per i dag? Eventuelt gode alternativer.

 

Jeg er så utdatert innen hardware så må spørre i all lathet, gitt opp å følge med slik jeg gjorde som tenåring.

 

EDIT:

Sitter med 2 x HD3870 og vil ha noe som gir merkbart bedre ytelse.

Eventuelt kjøpe et skjermkort nå og et til sommer/høst så det blir SLI/crossfire

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Ene laptopen min har nå drept sin tredje harddisk, og siden jeg er lei av sånt dritt så har jeg bestemt at den skal skiftes ut med en ssd - og så tenkte jeg å ta en av de andre laptopene i samme slengen.

 

Problemet er også at jeg er gjerrig - og hater stutter.

 

Så for en gjerrigknark med eneste krav at systemet skal flyte på uten stuttering - hva anbefales? Jeg kjørte tidligere et microsd kort med 30/30MB read/write, og det funket ekstremt bra. Plasskravene er ikke høye, men burde være stor nok til at jeg kan dytte inn windows 7(8?) + firefox om jeg føler for det, så 32GB er kanskje et must?

Jeg er glad jeg er så tålmodig.

 

DSC00312.jpg

 

EDIT: ytelsen er jo brukbar.

post-89820-0-46451900-1299591675_thumb.png

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Beste skjermkort til 1500-2000kr er per i dag? Eventuelt gode alternativer.

 

Jeg er så utdatert innen hardware så må spørre i all lathet, gitt opp å følge med slik jeg gjorde som tenåring.

 

EDIT:

Sitter med 2 x HD3870 og vil ha noe som gir merkbart bedre ytelse.

Eventuelt kjøpe et skjermkort nå og et til sommer/høst så det blir SLI/crossfire

 

Slå til på et GTX560ti på komplett nå. Er på tilbud til 1700 kroner.

 

And this may sounded like a commercial for the store...

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

sånn der var kabinettet ryddet. Har fått til en rimelig grei sortering av kabler i Corsair 800d. Har før sverget til 100cm sata kabler, men nå er det mer gjennomtenkte løsninger. Premierte meg selv med en ny Samsung F4 2tb disk :)

En litt morsom observasjon. Holder på å flytte en 500gb mappe fra en Samsun F1 1tb disk til F4 disken og her får jeg dårligere fart enn fra NASen til disken :p

Lenke til kommentar

Server PSUen min ville ikke levere nok watt lenger :(

Det er en North Q 400W, og funker flott uten 5 HDDer. Spenningene er grei også.

 

Jeg har skiftet den midlertidig ut med en gammel Cheiftec 300W, men lurer på å kjøpe meg noe nytt.

 

Corsair CX er vel grei?

 

Og i samme slengen tenkte jeg et nytt kabinett, må ha plass til 6(+) disker som kan enkelt bli tatt ut "til siden" i kabinettet. Så på Cooler Master 912, men hadde bare plass til 6 disker.

Lenke til kommentar

Server PSUen min ville ikke levere nok watt lenger :(

Det er en North Q 400W, og funker flott uten 5 HDDer. Spenningene er grei også.

 

Jeg har skiftet den midlertidig ut med en gammel Cheiftec 300W, men lurer på å kjøpe meg noe nytt.

 

Corsair CX er vel grei?

 

Og i samme slengen tenkte jeg et nytt kabinett, må ha plass til 6(+) disker som kan enkelt bli tatt ut "til siden" i kabinettet. Så på Cooler Master 912, men hadde bare plass til 6 disker.

Alt av Corair psuer er knall. CX serien er vell hakket nyere. Har lest god omtale av dem. Når det gjelder kabinett så hadde jeg absolutt gått for Fractal Design R3. Har bygget to maskiner i det kabinettet for venner, og synes det er mye for pengene. I tilegg har du 8x 3,5" fra siden + 2x 5,25 som burde kunne gjøres om til 3x 3,5". 11x 2tb disker burde holde ;)

Endret av Teac
Lenke til kommentar

De kan bli så store dem vil. Kommer aldri en WD disk her i huset igjen :p Samsung/seagate ftw

Tror mye av grunnen til de er såpass store er pga veldig mange laptoper utstyres med WD blue scorpion disker. (noe som forøvrig er noe dritt)

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...