Teac Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 tenker du på d410? det er en kjernes 1.6 ghz Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) jeg har da d410 og i bios stod det 1.8. og det stod hyper treading der.. ble selv litt forvirret, kan sjekke en gang til for å være sikker.. EDIT: Komplett har feil informasjon. Det er D425 på hovedkortet mitt gitt. Endret 7. mars 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
Teac Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) ah. ok Typisk intel 410 1.6ghz 1 kjernes og 425 1.8ghz 1 kjernes d520 1.6ghz 2 kjerner d525 1.8ghz 2 kjerner Endret 7. mars 2011 av Teac Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 men min har hyper treading, så windows tror det er 2 kjerna.. Kan deaktivere HT i bios.. Jeg trodde det var en D410 cpu jeg, men var vist ikke det da.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Western Digital kjøper Hitachi. Link Da blir det vel bare 3 harddiskprodusenter igjen. Nåde dem om dem putter TLER i hitachidiskene 1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Regner med at det snart blir en mini-ITX-PC på meg. Har nemlig gjort en liten deal med en kompis der han får Black 'n' White, og jeg får en Samsung netbook av han pluss 2500,- i mellomlegg. Får også beholde en 500gB harddisk. Så regner med at det blir disse delene på meg da: Silverstone Sugo SG05, AMD Athlon II X4 640, ASUS M4A88T-I DX, XFX Radeon HD5770 og 4gB SO-DIMM -RAM. Blir noe svakere enn Black 'n' White, men jeg spiller ikke så alt for ofte, og da heller ikke så krevende spill (LOTRO, Source-baserte osv). Den lille størrelsen er verdt det. Leker meg litt med tanken på en casemod også om PSU-en er en mini-ATX PSU. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Beste skjermkort til 1500-2000kr er per i dag? Eventuelt gode alternativer. Jeg er så utdatert innen hardware så må spørre i all lathet, gitt opp å følge med slik jeg gjorde som tenåring. EDIT: Sitter med 2 x HD3870 og vil ha noe som gir merkbart bedre ytelse. Eventuelt kjøpe et skjermkort nå og et til sommer/høst så det blir SLI/crossfire Endret 7. mars 2011 av aGal Lenke til kommentar
Teac Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 nvidia gtx 560 ti har fått god omtale Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Ene laptopen min har nå drept sin tredje harddisk, og siden jeg er lei av sånt dritt så har jeg bestemt at den skal skiftes ut med en ssd - og så tenkte jeg å ta en av de andre laptopene i samme slengen. Problemet er også at jeg er gjerrig - og hater stutter. Så for en gjerrigknark med eneste krav at systemet skal flyte på uten stuttering - hva anbefales? Jeg kjørte tidligere et microsd kort med 30/30MB read/write, og det funket ekstremt bra. Plasskravene er ikke høye, men burde være stor nok til at jeg kan dytte inn windows 7(8?) + firefox om jeg føler for det, så 32GB er kanskje et must? Jeg er glad jeg er så tålmodig. EDIT: ytelsen er jo brukbar. Endret 8. mars 2011 av Flimzes Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Beste skjermkort til 1500-2000kr er per i dag? Eventuelt gode alternativer. Jeg er så utdatert innen hardware så må spørre i all lathet, gitt opp å følge med slik jeg gjorde som tenåring. EDIT: Sitter med 2 x HD3870 og vil ha noe som gir merkbart bedre ytelse. Eventuelt kjøpe et skjermkort nå og et til sommer/høst så det blir SLI/crossfire Slå til på et GTX560ti på komplett nå. Er på tilbud til 1700 kroner. And this may sounded like a commercial for the store... Endret 8. mars 2011 av Refsa Lenke til kommentar
Teac Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Komplett har fått inn Radeon 6990 kort inn i sortimentet. 5500,- Her er test forøvrig. Hamler greit opp med GTX 580 Sli Endret 8. mars 2011 av Teac Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 Første MAI?! Lenke til kommentar
Teac Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 Synes det er skikkelig kjapt levert. I forhold til Intel hvertfall.... Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 Ojojoj. Denne skal lett bli bestilt ved neste lønning. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 sånn der var kabinettet ryddet. Har fått til en rimelig grei sortering av kabler i Corsair 800d. Har før sverget til 100cm sata kabler, men nå er det mer gjennomtenkte løsninger. Premierte meg selv med en ny Samsung F4 2tb disk En litt morsom observasjon. Holder på å flytte en 500gb mappe fra en Samsun F1 1tb disk til F4 disken og her får jeg dårligere fart enn fra NASen til disken Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 Server PSUen min ville ikke levere nok watt lenger Det er en North Q 400W, og funker flott uten 5 HDDer. Spenningene er grei også. Jeg har skiftet den midlertidig ut med en gammel Cheiftec 300W, men lurer på å kjøpe meg noe nytt. Corsair CX er vel grei? Og i samme slengen tenkte jeg et nytt kabinett, må ha plass til 6(+) disker som kan enkelt bli tatt ut "til siden" i kabinettet. Så på Cooler Master 912, men hadde bare plass til 6 disker. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Server PSUen min ville ikke levere nok watt lenger Det er en North Q 400W, og funker flott uten 5 HDDer. Spenningene er grei også. Jeg har skiftet den midlertidig ut med en gammel Cheiftec 300W, men lurer på å kjøpe meg noe nytt. Corsair CX er vel grei? Og i samme slengen tenkte jeg et nytt kabinett, må ha plass til 6(+) disker som kan enkelt bli tatt ut "til siden" i kabinettet. Så på Cooler Master 912, men hadde bare plass til 6 disker. Alt av Corair psuer er knall. CX serien er vell hakket nyere. Har lest god omtale av dem. Når det gjelder kabinett så hadde jeg absolutt gått for Fractal Design R3. Har bygget to maskiner i det kabinettet for venner, og synes det er mye for pengene. I tilegg har du 8x 3,5" fra siden + 2x 5,25 som burde kunne gjøres om til 3x 3,5". 11x 2tb disker burde holde Endret 11. mars 2011 av Teac Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 WD som ligger så godt på harddiskmarkedet.. Har nå kjøpt Hitachi Storage. HVOR store skal de bli? http://www.nordichardware.com/news/86-storage/42571-western-digital-acquires-hitachi-storage.html Lenke til kommentar
Teac Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) De kan bli så store dem vil. Kommer aldri en WD disk her i huset igjen Samsung/seagate ftw Tror mye av grunnen til de er såpass store er pga veldig mange laptoper utstyres med WD blue scorpion disker. (noe som forøvrig er noe dritt) Endret 11. mars 2011 av Teac Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 Har bare WD disker hjemme jeg Anbefaler aldri noe annet :] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå