The Crusher Skrevet 2. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2011 Fortell fortell. Hva har du kjøpt? Jeg har bestilt meg ny hardware til prosjektet mitt nå. Lurer på hvordan mini itx hovedkort egentlig er i størrelse, har aldri sett ett.. Uansett, det ble vist dette: 1x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605446 1x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=310792 Satser på at hovedkortet passer. Det har jeg kjøpt Har ikke testet så mye enda, da jeg tar backup av harddisken jeg skal bruke, og må stjele cd-romen fra den stasjonære for å installere os, da jeg ikke har noen sata cd-rom til overs, og jeg må ha en slim verson til prosjektet.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 Hvis dette faktisk stemmer... og den kommer ut i år.... og den ikke trenger et bærbart atomkraftverk med kjøletårn for å fungere ordentlig. Så er det rimelig imponerende. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Noen her som har efaring med å bruke strømnettverket som internettoverfører? Hvordan blir det med hastigheten og stabilitet? Vurderer å kjøpe noe som dette. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Noen her som har efaring med å bruke strømnettverket som internettoverfører? Hvordan blir det med hastigheten og stabilitet? Vurderer å kjøpe noe som dette. Det er veldig individuelt. Selv har jeg veldig dårlig erfaring med det, men har lest om andre som har det motsatte. Jeg tror en viktig faktor for internett via strømnettet er at strømnettet bør være av rimelig ny dato. I vårt hus fra midten av 60-tallet så får jeg ikke engang gode resultater på samme kurs i huset. Det skader ikke å prøve, men jeg ville pakket utstyret ut av esken på en forsiktig måte slik at det kan returneres dersom det ikke måler seg med forventningene. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Skal kunne drive 8-10 disker med 3-4 raidkort som støtter raid5, hovedkortet og den nevnte prosessoren.. Lurer på å i startfasen ikke bry meg om kabinett, men og noen vet om et som passer mine behov, så vil jeg gjerne høre fra dere. Ellers trenger jeg tips på raidkort, psu helst modulær, og om noen ser noen disktilbud så fyr. Har 2008 server r2 lisens, så det er i orden. Vil legge til at diskene skal kjøpes inn fortløpende, og jeg vil da mest sannsynlig starte med 3 for raid5 3-4 raidkort virker latterlig teit... Hvorfor ikkje ett raidkort? Jeg kan også fortelle at det er begrensning i hvor mange expansjonskort med "bios" man kan ha. Dette er pga minnebegrensning i hovedkortbios. Tror maks kontrollere man kan ha er 4 faktisk. Dette er inkludert de 2 stk som er på de fleste hovedkort. Men for å komme unna dette "problemet" så kan man bare disable dem i bios Det går på at jeg er interessert i å ekspandere "sakte". Det vil si at disse kan godt stå ubrukt en stund, men etter hvert vil jeg utvide RAIDet ved behov. 4 kontrollere er forresten helt ypperlig, så ser heldigvis ikke noen praktiske begrensninger akkurat nå, heldigvis. Du snakker om ett raidkort, kan ett raidkort drive 5 disker så tar jeg gjerne i mot.. Lenke til kommentar
kopfsick Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Hei. Istedet for å starte en helt ny tråd, så spør jeg bare her. Tenker å bygge meg en pc, som skal brukes til bilde-/videoredigering, programmering og bittelitt spilling (foretrekker PS3). Vurderer å bestille dette oppsettet: liste på prisguide.no Noen kommentarer? Alt fungerer sammen ja? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Alt det skal fungere fint, ja : ] Men anbefaler ikke en WD Green disk til å ha operativsystem på. Alt blir meget tregt. Legg inn et par ekstra hundrelapper, og kjøp en WD Black. Du kommer ikke til å angre : ] Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Ville ha byttet ut WD Green med Samsung F4 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Ene laptopen min har nå drept sin tredje harddisk, og siden jeg er lei av sånt dritt så har jeg bestemt at den skal skiftes ut med en ssd - og så tenkte jeg å ta en av de andre laptopene i samme slengen. Problemet er også at jeg er gjerrig - og hater stutter. Så for en gjerrigknark med eneste krav at systemet skal flyte på uten stuttering - hva anbefales? Jeg kjørte tidligere et microsd kort med 30/30MB read/write, og det funket ekstremt bra. Plasskravene er ikke høye, men burde være stor nok til at jeg kan dytte inn windows 7(8?) + firefox om jeg føler for det, så 32GB er kanskje et must? Lenke til kommentar
kopfsick Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Alt det skal fungere fint, ja : ] Men anbefaler ikke en WD Green disk til å ha operativsystem på. Alt blir meget tregt. Legg inn et par ekstra hundrelapper, og kjøp en WD Black. Du kommer ikke til å angre : ] Takk. Har allerede endret harddisken i handlekurven hos amentio til en WD Black, bare glemt å oppdatere lista på prisguide Skjermkortet, med videoredigering i tankene (After Effects), holder det? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Bedre å ta et nvidia skjermkort (av den nyere typen, f.eks 560), da Adobe Premiere støtter disse til å håndtere videorendreringen ved hjelp av CUDA = Myyyye kjappere rendrering. Lenke til kommentar
kopfsick Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Bedre å ta et nvidia skjermkort (av den nyere typen, f.eks 560), da Adobe Premiere støtter disse til å håndtere videorendreringen ved hjelp av CUDA = Myyyye kjappere rendrering. Takk for den inputen, har sjekket opp litt, vurdert litt og bestemt meg for å gå for ZOTAC GeForce GTX 460 SE 1GB med CUDA support. 560 lå et lite prisnivå høyere enn jeg hadde tenkt 460 SE er et mye bedre kort enn det jeg hadde satt opp først uansett Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Western Digital kjøper Hitachi. Link Da blir det vel bare 3 harddiskprodusenter igjen. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 jaja, da blir det vel igjen med Samsung, seagate og WD da.. må si at mini itx kortet mitt fungerer som en drøm. men må ha mere ram fant jeg ut av.. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) må si at mini itx kortet mitt fungerer som en drøm. men må ha mere ram fant jeg ut av.. Akkurat denne samme hardwaren som er i NASen min d410 og 1gb ddr2 ram. Plenty maskinkraft til en slik oppgave hvertfall. Endret 7. mars 2011 av Teac Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 har min som htpc jeg Fungerer den, men den likte ikke så mye multitasking... men tror jeg skal slenge inn en gb til, kan jo hende jeg skal bruke den til noe annet senere Lenke til kommentar
Teac Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 blåser liv i en "gammel" maskin Dell inpiron mini 10 som jeg brukte win 7 ultimate på. Maskinen ble kneblet så til de tusen med kun 1gb ram og 1.6 ghz atom. Holder på og slenger inn ubuntu netbook utgaven for å se om det hjelper. Tenkte å bruke maskinen som mp3/spotify maskin. Noen som vet om et brukbart musikk program for linux/ubuntu som tillater å streame musikken over nett? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 nå vet ikke jeg så mye om linux og streaming, men du kan installere wine (sudp apt-get install wine) via terminal og så bare laste ned windwos versonen av spotify. du må jo gjøre .exe filen kjørbar via egenskapene på filen. og så åpne den i wine, installer, og du har spotify men dette ble litt off topic.. Min atom 1.8ghz har faktisk hyper treading. stod det i bios. den har vel en kjerne med to tråder da? for jeg får opp to temp sensorer i hw monitor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå