Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om noen designere nylig fikk sparken fra Gigabyte.. Hovedkortene dems ser jo faktisk bra ut nå!

Postet et veldig pent Gigabyte overklokkings hovedkort på forrige side, og nå:

EKSTREMT STORT.

http://www.youtube.com/watch?v=HgDXouvW424

Lol, klistrene som følger med er absolutt viktigst når man skal gå for et hovedkort til 4200,-

Synes også det er rart at de lager sin egen formfaktor på korter (XL-atx), hvorfor ikke E-ATX...

Ellers så var det er fint kort.

Lenke til kommentar

Teac: Flere som bruker XL-atx.

Evga er en foreks.

Ja, så det at Gigabyte og Evga er de to som har startet med dette. Sakset fra wiki

Unlike Ultra-ATX which was defined by one company, XL-ATX is not yet an established standard. In April 2010, Gigabyte Technology announced its 12.8" long by 9.6" wide GA-890FXA-UD7 motherboard that allowed all seven slots to be moved downward by one slot position.

Synes de skal være litt "forsiktige" med å lage sine egne standarder, xl-atx, d-itx osv kan skape mye krøll for de som putter kortet litt for raskt i handlekurven. Er mer fan av over-hele-linja aksepterte standarder.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Kunne også tenkt meg å starte et vannkjølingsprosjekt, men så havnet både vegavgiften + forsikrings regning i posten i dag :/

Blir kun mini-itx i htpcen på meg i nærmeste fremtid...

Edit.

Noen som har testa disse og vet om de er CAT 6. Er avhengig at de klarer minimum 110 MB/s.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Kunne også tenkt meg å starte et vannkjølingsprosjekt, men så havnet både vegavgiften + forsikrings regning i posten i dag :/

Blir kun mini-itx i htpcen på meg i nærmeste fremtid...

Edit.

Noen som har testa disse og vet om de er CAT 6. Er avhengig at de klarer minimum 110 MB/s.

Selv cat 5 klarer gigabit ved korte avstander. Har dog bare testet 10 meter uten noe problem, og klarer 99.3x% av gigabitnettverket hjemme.

Har selv en blandings av cat 5, 5e og 6. Merker ingen forskjell på hastighet. Men har man lange avstander, så kan man merke forskjell.

Lenke til kommentar

Selv cat 5 klarer gigabit ved korte avstander. Har dog bare testet 10 meter uten noe problem, og klarer 99.3x% av gigabitnettverket hjemme.

Har selv en blandings av cat 5, 5e og 6. Merker ingen forskjell på hastighet. Men har man lange avstander, så kan man merke forskjell.

Er klar over det :) Grunnen til jeg spurte er fordi at Dealextreme har vell rykte for å være litt jalla, men en kan være heldig og finne noe greit til en billig penge. Ble litt i tvil om det var cat6 eller 5 med tanke på tykkelsen på den kabelen.

cat5e skal klare 1gbit ved 100m. Det er vel ikke vanlig at man har cat5 kabler?

Gammel ca5 er nok ikke vanlig lenger. Begynner å bli en del år siden vi fikk inn cat5 her i huset, og ser at alt her er cat5e

Kabler lablet som Cat5 er ofte Cat5e.

ah. ok :)

og der var mini itx kortet i hus :)

Fortell fortell. Hva har du kjøpt?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...