Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder det a skrape bort den gamle kjølepastaen med et knivblad?

På en Pentium III? Det fungerer delvis. Om man skal ha optimal kjøling så bør man også rense.

Men om PIII ikke har en IHS så kan du påføre fysisk skade på kjernen ved å skrape på den.

KL_Intel_Pentium_III_Tualatin.jpgKL_Intel_Pentium_III_Coppermine.jpg

Lenke til kommentar

fant ut av at bios bruker 28 sec på å komme seg til boot menu, mens windows brukte 21 sec med innlogging fra boot menu. Hvordan kan jeg få biosen til å bli litt raskere?

Nye hovedkort med UEFI bios har litt raskere oppstart. Noen Sandy bridge hovedkort f.eks.

Lenke til kommentar

Fjern unødvendige kontrollere osv. IDE kontroller, Lydkort, whatever. Så fjerner du alle boot devices, slik at kun den som skal bootes, blir bootet med en gang, og sånt shit, fjern fullscreen logo display, om mulig.

FJERN ALT, så kobler du også fra alt unødvendig, slik at du f.ex kun har 1 ssd disk som eneste disk i pcen, og så har du filserver ved siden av istedet. :D

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Men igjen, hvem bryr seg om boottid? Dataene mine står på 24/7 (noen få går i sleep modus aka bærbare). Dermed slipper man boottid :D

Eneste gangene jeg booter er når jeg overklokker på testbenken. Og når jeg skal bytte ut eller oppgradere hovedpc'en. Ser liksom ikkje problemet med litt lang boottid. Jeg har evig lang post pga mange raidkontrollere :)

Lenke til kommentar

Sleep-mode! :thumbup:

Da slipper du booting OG viftestøy.

Tilogmed svigermor har sleepmode på alle pcene i huset. 3 stk... :thumbup:

De røkker kun ut kabelen av veggen når det er tordenvær. Ellers så sovner bare pcene etter en halvtimes tid med idle. Skru av en pc gjorde man i gamle dager laugh.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...