Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ifølge "envissperson" kan man ha fire sata harddisker på 1 sas utgang is this correct? :hmm:

Ja på en stk minisas kontakt. Det som er vanlig sas på hovedkort er som regel enkle saskontakter som er helt like som satakontakter.

Jeg har 6 stk interne minisas kontakter på saskontrolleren min. Dette gir 6x4 porter :thumbup:

I tillegg har jeg en extern port der man kan sette en minisas kontakt til på. Altså enda 4 porter.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Er det P6T7 dere snakker om? Begynner ikke det å blir litt for gammelt til å kjøpes nytt?

For gammelt? Ytelsen er det ikkje noe i veien med, har 7 stk pci-e x16 porter, overklokker bra.

Jeg har hovedkortet fordi jeg trengte flest mulig pci-e x 16 porter. Hvem trenger sata 3 kontakter (dårlige sata 3 kontroller) og usb 3. I stedenfor usb 3 er jo esata bedre. Og tastatur og mus trenger man ikkje usb 3.

Jeg vil enda anbefale dette hovedkortet. Det er tilogmed kommet ut i ny revisjon med en ekstra molex strøm kontakt for å gi hovedkortet enda mere strøm med ekstrem overklokking

Lenke til kommentar

Er dette den beste SSD disken jeg får for denne prisen?

Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB

Ser at komplett har tilbud på denne nå, og jeg har veldig lyst på en SSD disk. Har tenkt å ha Windows og steam på denne, så den kan ikke være mindre enn 120GB, da steam mappa mi tar snart 100gb :p

Annen ting jeg lurer på. Jeg kjøpte sånn 8 lisenser elns av windows 7 for 120kr, på denne siden der man laget en account og latet som man var student og fikk dette tilbude, men nå kommer jeg meg ikke inn på den siden lengre så jeg får ikke skaffet serialen lengre. Er det noen måte jeg kan finne ut hva serialen til OS'et mitt er, siden jeg må installere windows på nytt når jeg får ny harddisk?

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...