Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Jeg har jo en 4 kjerners Athlon (635), den stresser faktisk lite under gameplay. Det som gjorde det store for meg var og gå fra 4Gb til 6Gb ram, Det hjalp. en av de grunnene jeg har til midre bra grafikk er jo GPUen, det er et 5750 kort. men det holder fint til mitt bruk, det drar lett eyefinetyen min og det holder for meg :)

Kjører du den med DDR3 eller DDR2? Og hvordan klokker den? Har litt lyst til å kjøpe en heftig kjøler og klokken CPU-en om jeg oppgraderer.

Er forøvrig storebroren til din jeg ser på, Athlon II X4 640.

Er i disse baner jeg tenker på å oppgradere PC-en. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et par WD Caviar Black 64MB 1TB med SATA3 6Gbps kontakt. Til nå har jeg koblet de til hovedkortet med SATA3-kabler, men har tenkt å bytte ut de med slike kabler fra dealextreme.com.

På harddiskene står det at "pins 5-6 limits PHY to 3Gbps".

Betyr det at jeg må sette en jumper mellom pin 5 og 6 for at det skal funke med SATA kabler som ikke er beregnet for 6Gbps?

Hva skjer om jeg ikke bruker jumper?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Huh, trengs det egne sata kabler for 6gb/s?

en mekanisk harddisk vil da aldri klare 6gb/s uansett, så no worries egentlig.

Skal kjøpe meg Evga x58 sli ftw3 snart, og tenkte på å selge evga x58sli micro kortet mitt..

Den har en bitteliten defekt, altså en pin i sokkelen er knekt av på midten (var sånn når jeg kjøpte den tror jeg, men litt sen på å oppdage det), så den lar meg bare bruke 4,50gb ram av mine 6gb installerte ram.

For de som ikke planlegger å bruke særlig mye ram, så bør det vel være greit. Hva tror dere er en god pris for kortet? 800,- ?

2x gainward gtx460 1gb selges også... :whistle:

Lenke til kommentar

Huh, trengs det egne sata kabler for 6gb/s?

en mekanisk harddisk vil da aldri klare 6gb/s uansett, så no worries egentlig.

Det fulgte med egne 6 Gbps SATA 3.0 da jeg kjøpte nytt hovedkort, og siden diskene visstnik er ment for SATA 3.0 har jeg brukt de kablene så langt. SATA-kablene fra dealextreme.com skal jeg bruke til min hjemmelagde hot-swap i mitt hjemmelagde kabinett :p

Nei, SATA generasjon 3 funker på alt som er av SATA kabler.

Den jumper saken er for ting og tank som ikke takler full SATA hastighet, slik som sære kontrollere osv, ikke noe annet.

Takk for svar! :)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Netshop er morsomme..

Bestilte 6stk xigmatek vifter idag: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,-Vifter/120x120mm/Xigmatek-XLF-1253--120-mm-Case-Fan-Kabinettvifte-20-dBA-37460.aspx

Men jeg bestilte mens de ikke hadde noen på lager, og med "ubekreftet" til 28. desember..

Men jommen så hadde de visst et par på lager, og pakken er sendt avgårde. Nå er lagerstatus 12 stk..

PLANEN var jo å time ankommelsen av viftene til jeg får penger av pappa neste uke. jaja, fikk stipend igår så. ^^

Lenke til kommentar

Kjenner jeg er gira på å mekke og oppgradere litt PC nå. Håper på et par Komplett-gavekort og penger til jul. :wee:

Er selv litt gira på å oppgradere maskin nr 2 jeg har.

Det jeg har er en 2,67GHz C2D, 4 GB ram, et solid Gigabyte hk og et jalla GFX med et utall disker... Så trenger vel egentlig ikke noe nytt, men hadde vært litt mere praktisk med ei lita kasse man kan ta med seg uten og slite ryggen av seg :p

Vell, får se hva det nye året bringer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...