Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger litt råd. Jeg lurer veldig på å kjøpe et gtx 580 og slege mitt gtx 480 pga varme, støy osv. Det jeg lurer litt på er om 480 kommer til å dette i pris noe serlig til over jul ?

Grunnen til at jeg vil vente til etter jul er pga at jeg er helt blakk, så jeg ikke har råd til et gtx 580, men det lønner seg jo ikke om gtx 480 faller i pris.

Lenke til kommentar

Trenger litt råd. Jeg lurer veldig på å kjøpe et gtx 580 og slege mitt gtx 480 pga varme, støy osv. Det jeg lurer litt på er om 480 kommer til å dette i pris noe serlig til over jul ?

Grunnen til at jeg vil vente til etter jul er pga at jeg er helt blakk, så jeg ikke har råd til et gtx 580, men det lønner seg jo ikke om gtx 480 faller i pris.

 

Hvis du er blakk så er det iallefall ikkje noe mening å oppgradere til 580 som yter 10% bedre i gjennomsnitt. Det kan vel regnes som galskap. Du taper myue penger på å selge 480 og kjøpe 580. 

 

 

MEn har man penger som man kan bruke er det noe annet.

 

 

Lenke til kommentar

trenger litt input i et skjermvalg dilemma. Akkurat nå har jeg en BenQ G2412HD som er 23,6" (?). Skal ha en til skjerm, men er i tvil om jeg skal velge en til identisk, eller om jeg skal velge en nyere. F.eks en LED skjerm. Tror G2412HD er en utgående modell, så jeg tror jeg må kjøpe den nå om jeg vil ha et identisk oppsett. Men har sett litt på denne skjermen også. Hva synes dere? Er LED mye bedre?

Lenke til kommentar

 

Hvis du er blakk så er det iallefall ikkje noe mening å oppgradere til 580 som yter 10% bedre i gjennomsnitt. Det kan vel regnes som galskap. Du taper myue penger på å selge 480 og kjøpe 580.

 

 

Men har man penger som man kan bruke er det noe annet.

 

Er blakk nå, men får jo en del i jula. Men det jeg er redd er at 480 skal tape seg mye i verdi etter jul. Er ikke bare ytesle jeg er ute etter heller, men også et kjøligere kort og mindre støy.

Lenke til kommentar

trenger litt input i et skjermvalg dilemma. Akkurat nå har jeg en BenQ G2412HD som er 23,6" (?). Skal ha en til skjerm, men er i tvil om jeg skal velge en til identisk, eller om jeg skal velge en nyere. F.eks en LED skjerm. Tror G2412HD er en utgående modell, så jeg tror jeg må kjøpe den nå om jeg vil ha et identisk oppsett. Men har sett litt på denne skjermen også. Hva synes dere? Er LED mye bedre?

 

Mye? nei. Litt? ja. Det eneste som er med dagens "LED" skjermer er strømforbruket. Jeg har en LCD og en LED skjerm. Jeg ser nesten ingen forskjell. En liten forskjell er at på svart skjerm ser man kantlyset bittelitt mindre på LED skjermen.

 

Koster LED like mye som LCD kjøp LED. Om ikke gå for LCD.

Lenke til kommentar

Disse billige "LED" skjermene er jo bare led bakgrunnsbelysning, ikke led panel.

Ekte led-paneler finner du i gigantiske monitorer f.eks på togstasjoner og flyplasser, der hver led gjerne er 1*1cm og bare en farge. F.eks på oslo s henger det en stor slik.

 

Dette ble diskutert til døde med den andre elgen en gang tidligere, og det finnes da ingen måte at man skulle gjøre en mix-up mellom disse to.

 

LED referer til bakgrunnsbelysningen, og kalles vel strengt tatt LED-LCD av de aller fleste. For å skille dem fra ccfl.

Lenke til kommentar

Jess, da fikk man tak i et billig GTX 275 på ebay :) Og når jeg kommer hjem til Norge i jula så ligger det en Corsair H70 og venter på meg også. Gleder meg som en liten unge til å få GTX 275 i SLI :D, og med ny kjøler (fra stock-kjøler) satser jeg på en real ytelse boost :)

 

Da ligger man grovt sett ann med 2x GTX275, I5 750 (@ 3,4 - 4,0Ghz), 8gb ram og MSI GD65. Så det jeg lurer på er om det er stor forskjell med og uten lydkort i spill? Bruker Logitech G35 og lurer på om noen her har noe kunnskap/erfaring om dette? Er det verdt det for å si det slik?

 

Og hvis man skulle kjøpe det også, hvilken lydkort skulle man gå for?

 

- Kjetil :)

Endret av Kjetil..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...