Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Tror jeg nok heller sikter mot å investere fremfor å tyne lommeboka. Jeg prøver å gjøre den stasjonære PCen min mer behagelig å bruke, og ettersom jeg bor på en liten hybel er det ganske kritisk at den er stillegående.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig en coolermaster strømforsyning, modulær, 650w, 80plus bronze. Kostet ~650kr tror jeg. Den er virkelig helt lydløs (hadde seasonic fra før sånn at "lydløs" ribben er satt).

 

Den funker helt utmerket, eneste er at de modulære kablene kanskje ikke er de vakreste, til gjengjeld er de veldig lette å gjemme f.eks bak hovedkort og slikt.

Lenke til kommentar

Hah, de øreproppene er av de type ting som ser utrolig kule ut, men ser ekstremt dumme ut i praksis.

 

Men, jeg tror ingen forsåvidt svarte på spørsmålet mitt noen sider tilbake. Jeg har tatt meg en hel stasjonær PC hjem fra Canada, og satt den sammen igjen. Jeg er ikke helt sikker på at alle komponentene har overlevd turen 100 %. Ikke minst, PCen er forsåvidt ganske mye tregere nå, og den har en tendens til å fryse seg litt her og da. Det kommer også høyere elekriske lyder fra PCen, spesielt harddisk (tror jeg).

 

For en person som er veldig datainteressert, men ikke vet stort sett mer enn hvordan sette en PC sammen, hva kan jeg gjøre for å vite hva som gjør PCen treg, hvilken komponent som rett og slett ikke yter det den skal? Hvilke programmer for å teste kompontenene?

 

EDIT: Tror jeg kanskje oppretter en tråd om dette også.

Lenke til kommentar

Hvis det er hk eller skjermkort så vil du finne det ut mens du har bare de delene du trenger i pcen, er ikke sikkert du finner konkret ut hvilken del det er en gang.

Derfor kjører du stress-programmer for hver del i pcen;)

 

Derfor plukker man ut alt man ikke trenger og så feiltester, fungerer det så setter man tilbake en og en ting til ting blir ustabilt osv.

Lenke til kommentar

Ja den var rå! Men tror nok jeg må klare meg med 650 watteren til halve prisen :p

 

Nærmer meg bestilling nå;

Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

ASUS M4A89TD PRO, Socket-AM3

 

Men! forresten, vil jeg kunne klare å dra systemet med 500W dersom jeg drøyer kjøpet av CF-oppsett og bare går for 1 GPU inntil videre? Det burde da gå greit..?

 

Da var jeg så smart at jeg bestillte dette uten å sjekke om ram brikkene ville fungere på dette kortet. Ram brikkene jeg har er OCZ 3p20004gk. Om desse ikke står i kompitablitets listen til ASUS, risikerer jeg da at systemet ikke vil boote?

 

På asus sine sider står der dette om 2000-ram

Dual-Channel DDR3 2000(O.C.)/1600/1333/1066 support

 

The motherboard supports DDR3 memory that features data transfer rates of 2000(O.C.)/1600/1333/1066 MHz to meet the higher bandwidth requirements of the latest 3D graphics, multimedia, and Internet applications. The dual-channel DDR3 architecture enlarges the bandwidth of your system memory to boost system performance.

Dette betyr vel at brikkene ikke er støttet uansett om de er 2000 stock..? POST kommer ikke opp i det heletatt, virker ikke som der kommer noe ut av skjermkortet og bort til skjermen.

 

Noen råd? Må jeg kjøpe nye RAM brikker?

 

edit: "Tested and qualified to reach DDR3-2000 with ample overclocking capability and aggressive latencies on the latest motherboards, the OCZ PC3-16000 Platinum Edition is a true milestone."

kansje de ikke kjører på 2000 stock.. :roll:

 

edit2: Fant ut at jeg ikke kommer til å få systemet til å kjøre på de brikkene her uansett hvor mye jeg prøver .. :(

Endret av Adversary
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...