Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Fractal Design lager bra kabinetter. Jeg ville klart valgt det kabinetter om budsjettet lå på 1k ca. Er litt nysgjerrig å se temperaturene når man bunkrer opp alle bayene med disker. Ser ut som det er samme kabinettet som lillebroren R3, bare de har lagt en større utgave. På lillebroren var det støymatter i sidedørene, det hjalp godt mot støyen. Vet ikke om det er i denne.

det er innebygde støydempnde matter i r3 versjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fractal Design lager bra kabinetter. Jeg ville klart valgt det kabinetter om budsjettet lå på 1k ca. Er litt nysgjerrig å se temperaturene når man bunkrer opp alle bayene med disker. Ser ut som det er samme kabinettet som lillebroren R3, bare de har lagt en større utgave. På lillebroren var det støymatter i sidedørene, det hjalp godt mot støyen. Vet ikke om det er i denne.

det er innebygde støydempnde matter i r3 versjonen.

Det vet jeg. Har bygget i det kabinettet to ganger for venner.

Lenke til kommentar

Har Obsidian 800D nå, og skal ikke ha fulltower igjen med det første merker jeg, vurderer mellom Fractal R3 og Corsair 600T :)

 

Begge ser bra ut, men har hørt så mye bra om fractal at jeg har lyst til å prøve det ut :)

 

Føler jeg ikke trenger ett stort kabinett da jeg kun skal ha luftkjøling.

800D er jo penisforlenger delux. Tror aldri jeg kommer til å bytte ut det kabinettet :p

Lenke til kommentar

Har Obsidian 800D nå, og skal ikke ha fulltower igjen med det første merker jeg, vurderer mellom Fractal R3 og Corsair 600T :)

 

Begge ser bra ut, men har hørt så mye bra om fractal at jeg har lyst til å prøve det ut :)

 

Føler jeg ikke trenger ett stort kabinett da jeg kun skal ha luftkjøling.

800D er jo penisforlenger delux. Tror aldri jeg kommer til å bytte ut det kabinettet :p

 

Skal nok ikke kvitte meg med det, men har så lyst på en ny PC som er mye lettere å bære rundt og som bråker mindre :p

 

Kan ikke si at 800D er lett å bære rundt + at den tar hele bagasjerommet på 206'en :p

 

Så veier det enormt mye og det bråker hvis jeg skal kjøle det godt... Skal spare det og bygge ett ekstremt vannkjølingsbygg om ett år eller 2 :) Kanskje jeg da har nok mot til å tørre å kutte litt i det :p

Lenke til kommentar

Ja den var rå! Men tror nok jeg må klare meg med 650 watteren til halve prisen :p

 

Nærmer meg bestilling nå;

Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

ASUS M4A89TD PRO, Socket-AM3

 

Men! forresten, vil jeg kunne klare å dra systemet med 500W dersom jeg drøyer kjøpet av CF-oppsett og bare går for 1 GPU inntil videre? Det burde da gå greit..?

Lenke til kommentar

Ja, det er ikke problem. En må alltid ha i bakhodet hva maskinen trekker under max load og under idle når en velger psu. Skjermkorter trekker 128/247watt, mens prosessoren trekker maks 125 watt. 650 bør gå greit på to, mens 500 går fint på et.

 

 

Eller bare den "nye" Corsair AX750 som er helt syk! Den skal holde i maaaange år fremover, men den er litt høyt priset, litt sånn Corsair pris over den :p

 

For den prisen kan man også velge Seasonic, eller forresten det er vell det samme.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Sitter her på den nye stasjonære pc'n min. Til den har jeg kjøpt en USB-adapter slik at jeg kan få trådløst internett. ruteren er ikke noe mer enn 4-5 meter unna, men den må igjennom 2 relativt tjukke vegger. Problemet er da altså at jeg opplever dårlig nett.

 

Jeg vet ikke om årsaken er pga veggene, siden den bærbare skolepc'n min har full dekning på samme sted.

 

Noen som vet hvorfor jeg får dårlig nett, og om noe jeg kan gjøre for å få fikset det?

 

Jeg må også koble til internett manuelt hver gang jeg skrur på pc'n, selv om jeg har krysset av boksen hvor det står "koble til automatisk". Det er utroligt irriterende.

 

Noen som vet hva årsaken til at nettet ikke kobler seg til automatisk?

 

Jeg har et annet problem som er at USB-adapteren ikke fungerer når den kobles til USB tilgangen bak pc'n(har bare fått det til å fungere 1 gang). Jeg har den nå koblet til den oppå pc'n. Det er irriterende siden jeg da må koble alt annet inn bak pc'n.

 

Noen som vet hva som kan gjøres for at jeg skal kunne koble den i bak pc'n?

 

Jeg mener også at pc'n min er ganske treg til å skru seg på. Fra jeg skrur på pc'n , inkludert innlogging, til jeg kan åpne nettleseren tar det ca 3 minutter.

 

Ellers, når pc'n er på så er den fantastisk bra, hvis vi ser bort fra at nettet hopper litt av og på.

 

Jeg har bygd pc'n selv, så koblingsfeil kan være en mulig årsak til noen av feilene, men det trenger jeg å bli informert om, siden jeg ikke er så flink på slikt.

 

En stort takk hvis noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar

Sitter her på den nye stasjonære pc'n min. Til den har jeg kjøpt en USB-adapter slik at jeg kan få trådløst internett. ruteren er ikke noe mer enn 4-5 meter unna, men den må igjennom 2 relativt tjukke vegger. Problemet er da altså at jeg opplever dårlig nett.

 

Jeg vet ikke om årsaken er pga veggene, siden den bærbare skolepc'n min har full dekning på samme sted.

 

Noen som vet hvorfor jeg får dårlig nett, og om noe jeg kan gjøre for å få fikset det?

 

Jeg må også koble til internett manuelt hver gang jeg skrur på pc'n, selv om jeg har krysset av boksen hvor det står "koble til automatisk". Det er utroligt irriterende.

 

Noen som vet hva årsaken til at nettet ikke kobler seg til automatisk?

 

Jeg har et annet problem som er at USB-adapteren ikke fungerer når den kobles til USB tilgangen bak pc'n(har bare fått det til å fungere 1 gang). Jeg har den nå koblet til den oppå pc'n. Det er irriterende siden jeg da må koble alt annet inn bak pc'n.

 

Noen som vet hva som kan gjøres for at jeg skal kunne koble den i bak pc'n?

 

Jeg mener også at pc'n min er ganske treg til å skru seg på. Fra jeg skrur på pc'n , inkludert innlogging, til jeg kan åpne nettleseren tar det ca 3 minutter.

 

Ellers, når pc'n er på så er den fantastisk bra, hvis vi ser bort fra at nettet hopper litt av og på.

 

Jeg har bygd pc'n selv, så koblingsfeil kan være en mulig årsak til noen av feilene, men det trenger jeg å bli informert om, siden jeg ikke er så flink på slikt.

 

En stort takk hvis noen kan hjelpe meg

 

Vil rett og slett påstå at det er noe feil med usb wifi' adapteren din.

Lenke til kommentar

Kjapt og gæli: Jeg trenger en stille, ikke alt for kraftig strømforsyning. Er det noen modeller som med en gang utmerker seg?

 

Corsair sine. :p Pass på å velge en av de nyere modellene selv om de kan se like ut :p HX650 er svært bra. AX serien ser ut til å være helt enormt bra, men er litt høyere ytelse på dem også da. Mulig du må betale litt mer for det.

Endret av Revolution
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Takker!

Nå syns jeg jo at en snau tusenlapp for en 600W strømforsyning var i drøyeste laget, men hvis den holder "i alle år", er stille (som er hovedpoenget) og generelt sett er fremtidsrettet er jeg meget mulig tilbøyelig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...