Flimzes Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Sist jeg så det i butikk lå det på 850kr tror jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 En nesten ikke brukt Noctua D14 til 400 kr er et godt kjøp, right? Den er kun prøvd, men den fikk ikke plass i kabinett samt at rammen var for høy. Så alt som er brukt er litt kjølepasta. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Ja, det er grei pris det. Husker jeg rett så er det plenty med kjølepasta med i pakken. Viktig å ikke bruke for mye. Da har kjølepastaen motsatt effekt. Eneste er at den bråker ganske godt. Jeg har satt min på halv fart på begge viftene. Synes det er mer enn nok støy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Nice, kjøper den sikkert i løpet av uken Så må jeg lære meg og klokke, er jo ikke noe vits med i7 og en slik monsterkjøler hvis jeg ikke skal klokke. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Det er sant. Du kommer langt med den. Helt til finner ut at dagens prosessorer er så kraftige og at du merker null forskjell fra en klokk til en annen i praksis. Da setter man større pris på en mer støyvennlig pc. Skal ikke ta fra hele gleden Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Neida, ser den Nå skal det bli skikkelig ordnings i kabinettet, bare jeg får kjøpt nytt skjermkort Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Det er sant. Du kommer langt med den. Helt til finner ut at dagens prosessorer er så kraftige og at du merker null forskjell fra en klokk til en annen i praksis. Da setter man større pris på en mer støyvennlig pc. Skal ikke ta fra hele gleden Velger å si imot. Du klokker ikke ene og alene for å få ytelsehopp (noe du får om du klokker nok (4ghz ish)), men du får også en hel del morro og erfaring Klokking er gøy, og sitter igjen med en skikkelig god følelse når alt endelig er perfekt Lenke til kommentar
Teac Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Ja, det er det. Men den dersom en jeg står ved et veivalg om noen mhz mer i klokk kontra 15db ekstra i støy så er valget lett. Har ikke testet maskinen min på mer enn Bad Company 2 og Modern Warefare 2, og det er jo lette spill å drive. Nå skal jo det sies at stockkjølere er veldig støyende. Endret 11. oktober 2010 av Teac Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Det med at du får høyere støy ved klokk er vel ganske tull egentlig også. Kjører fint og stille på 50% vifte @ 4Ghz med 32-37c på kjernene. Går aldri over 60c om jeg setter den til 65% Coolit ECO ALC med push pull oppsett. Men ja om det er snakk om stock kjøler så skjønner jeg hva du mener Lenke til kommentar
Teac Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Når jeg tenker høyere støy mener jeg at visst du skal kjøre i5/i7 på 4ghz med en fornuftig idle temp må du gjerne ha begge to 140mm viftene på Noctuan på full pupp, dvs ikke ULNA. Alternativet er at du kjører den på stock klokk og halverer viftene, da har man betydelig lavere støy enn f.eks stock vifte. I tillegg er det ikke uvanlig at tempen i hele kabinettet stiger når en klokker, det kan påvirke andre komponenter i pcen. Jeg husker jeg slet med at skjemkortet idlet på 45% av viftehastigheten kontra 35% når klokken var høy. Det sammen med prosssrviften utgjorde mye støy. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Hæ? Noen her som har DH14 som med 4ghz som kan motbevise det han netopp sa? Da er det ihvertfall en veldig dårlig kjøler for pengene om de må gå på full pupp for å ha ok temperatur Lenke til kommentar
Teac Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Ok idletemp er subjektivt. Jeg synes 45-46 grader idle er høyt. Spesielt når man er fint under 30 grader på stock. Endret 11. oktober 2010 av Teac Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Sist jeg så det i butikk lå det på 850kr tror jeg. Men for et år siden? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Om du tenker på å selge det så skal ikke hva DU betalte for det ha NOE å si for hvor mye det selges for Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Nei skal ikke selge det, tror jeg, lønner det seg og kjøre crossfire med det eller kjøpe et nytt kort til rundt 2,5 Lenke til kommentar
aGal Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Tenkt litt på å kjøpe ITX hk med noe ala atom + ion. Kommer det noe lignende som er verdt å vente en måned eller to på? Åssen er forresten ION når det kommer til avspilling av 1080i og slikt? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Ion skal fungere fint på 1080i etter hva jeg har hørt. Har et mini-itx hovedkort med ion selv, men har ikke fått testet det noe, så jeg håper det fikser 1080 Endret 11. oktober 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 ION kjører 1080P uten problemer så ingenting å uroe seg over Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Noen av dere vet det muligens allerede, men jeg hadde ett lite planlagt Skulltrail prosjekt... Dette prosjektet ser ut til å ha gått rett i dass før det noensinne kom seg skikkelig ut av startgropen. Hva er problemet? Vell, la oss ta en titt på Skulltrail hovedkortet jeg handlet, så får man også en leksjon i hvordan man IKKE skal sende hardware samtidig. Bildene legger jeg i klikkbar link siden thumbnail ikke er direkte støttet av Fotobøtta. Sokkel nr 2 på Skulltrail hovedkortet: http://i192.photobucket.com/albums/z275/Sweeper5555/Skulltrail%20failure/S6000389.jpg Kjøleribba på nordbrua har litt kosmetisk skade, men jeg funderer litt på hvordan det har skjedd. http://i192.photobucket.com/albums/z275/Sweeper5555/Skulltrail%20failure/S6000394.jpg Så tydeligvis har noen drevet å mekket på hovedkortet også, noe selgeren ikke informerte om, noen som kjenner til hva denne moden egentlig skal være god for? Er rundt Sørbrua det har foregått litt leking. http://i192.photobucket.com/albums/z275/Sweeper5555/Skulltrail%20failure/S6000392.jpg Også, tar vi en rask pakkeleksjon... Hovedkortet kom innpakket i denne rullen med bobleplast, ingenting annet, den var ikke teipet, limt eller noe som helst men den satt fast i hovedkortet med statisk elektrisitet. I tilegg var sidene åpne så det var faktisk kommet deler av pakkningsmaterialet inn på hovedkortet, mellom komponenter og ned i CPU sokkler. http://i192.photobucket.com/albums/z275/Sweeper5555/Skulltrail%20failure/S6000395.jpg Og ja, det er klassisk "Peanøtt" pakke materiale. http://i192.photobucket.com/albums/z275/Sweeper5555/Skulltrail%20failure/S6000396.jpg Lenke til kommentar
johome Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Du kan jo legge ut bildene direkte. Legger ut det første bildet ditt i spoiler: Endret 16. oktober 2010 av johome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå