WheelMan Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Finner den ikke diskene? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Den finner dem ikke nei. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Prøv å sett manuell master/slave på IDE-diskene, evt s-ata-diskene også. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Du kan bruke 20-pin på 24-pin hovedkort. Det er fint lite som skjer. Seriøst? Trenger jeg ikke bruke et "kabel-adapter" en gang? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Det burde gå bra=) Men man foretrekker 24pins, men har man bare 20p så skal det går bra......... Men på et high-end system så hadde jeg foretrekt 24p ja. Endret 21. september 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
JFM Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Her er saken. Jeg har en gammel maskin stående. Denne får jeg ikke å funke. Når jeg trykker på start-knappen så starter viftene. Disse går rundt i ca 2 sekunder før maskinen "dør". Da må jeg slå av PSU-en på knappen bak. Så slå den på. Men det samme skjer. Viftene starter og stopper med en gang. Jeg har prøvd med Thermaltake PurePower 560APD både med og uten 24pins adapter. Har også prøvd med en gammel Qtec PSU på 350W (Vet Qtec suger). Samme feil der. Brukte 20pin-24pin adapter der. Men når jeg bruker PSU-en til min andre maskin så fungerer det gull. Apevia 550W Chameleon Kan nevnes at jeg prøvde Thermaltake PSU på en enda gamlere maskin.(AMD 3000+, MSI K8N Platinum, et små deffekt Nvidia 6800le og uten HD og Minne) Der funka den bra. Men her var det 20pin på HK Hvor er feilen???? Endret 21. september 2008 av JFM Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Roastet hovedkort kanskje? Er viftene koblet i molex, eller 4pins til hovedkortet? Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Her er saken. Jeg har en gammel maskin stående. Denne får jeg ikke å funke. Når jeg trykker på start-knappen så starter viftene. Disse går rundt i ca 2 sekunder før maskinen "dør". Da må jeg slå av PSU-en på knappen bak. Så slå den på. Men det samme skjer. Viftene starter og stopper med en gang. Jeg har prøvd med Thermaltake PurePower 560APD både med og uten 24pins adapter. Har også prøvd med en gammel Qtec PSU på 350W (Vet Qtec suger). Samme feil der. Brukte 20pin-24pin adapter der. Men når jeg bruker PSU-en til min andre maskin så fungerer det gull. Apevia 550W Chameleon Kan nevnes at jeg prøvde Thermaltake PSU på en enda gamlere maskin.(AMD 3000+, MSI K8N Platinum, et små deffekt Nvidia 6800le og uten HD og Minne) Der funka den bra. Men her var det 20pin på HK Hvor er feilen???? Regner med du har prøvd å resette bios? ta ut strømmen, ta ut batteriet på hovedkortet, vent 30sec sett det inn og slå på strømmen Lenke til kommentar
JFM Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Har ikke prøvd det. Kan prøve senere. Men hvorfor skulle det hjelpe? Den ene strømforsyninga mi funker jo på den maskinen Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Skader ikke å prøve. 30s blir kanskje i minste laget. Ha det ute IHVERTFALL 5 minutter. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Nå jeg skal komme og si at 7 sec er nok? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Nå jeg skal komme og si at 7 sec er nok? 5 minutter er sterkt overdrevet, 4-5sek pleier og være nok på de fleste hovedkort. Batteriet sin funksjon er tross alt bare og levere strøm til CMOS slik at innstillingene i bios opprettholdes og at den interne klokka er riktig. Dette er en lant mer tidsbesparende måter og resette CMOS: koble pcen fra strømkontakta->trykk en gang på startknappen slik at kondensatorene i PSU tømmes helt->ta ut batteriet->vent 4-5 sekunder->sett inn batteriet og koble til strømmen igjen. Hele prosedyren er gjort på under et minutt (med mindre du har et hk der batteriet er plassert på et veldig dumt sted, som feks under skjermkort) Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Hele prosedyren er gjort på under et minutt (med mindre du har et hk der batteriet er plassert på et veldig dumt sted, som feks under skjermkort) Eller under kortets kjøleløsning (les: Gigabyte EP-45 Extreme) Mest talentløse plasseringa jeg har sett på år och dag Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hele prosedyren er gjort på under et minutt (med mindre du har et hk der batteriet er plassert på et veldig dumt sted, som feks under skjermkort) Eller under kortets kjøleløsning (les: Gigabyte EP-45 Extreme) Mest talentløse plasseringa jeg har sett på år och dag giagbyte har en tendens til og plassere batteriene på de særeste stedene... på mitt P35-DS4 er det plassert slik at det havner under skjermkortet om en har et skjermkort med dobbel kjøleløsning... spesielt morsomt når en kjører crossfire på disse kortene og må ut med begge skjermkortene (kan ikke ta ut det øverste, uten og ta ut det nederste skjermkortet) Har selv brent meg på den der mange ganger... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Hele prosedyren er gjort på under et minutt (med mindre du har et hk der batteriet er plassert på et veldig dumt sted, som feks under skjermkort) Eller under kortets kjøleløsning (les: Gigabyte EP-45 Extreme) Mest talentløse plasseringa jeg har sett på år och dag Ikke klag på Extreme-kortet Jeg har alltid bare tatt ut batteriet, sluppet en fis og satt det inn igjen. Endret 22. september 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ingen hurtig reset cmos på et så dyrt kort? Selv på mitt gammle MSI K9N Ultra (570 nvidia) kan jeg det. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hurtig reset CMOS som på Maximus Formula? Verste jeg har vært borti noen sinne, er så utrolig lett å komme borti knappene. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg har hatt flere hovedkort med den funksjonen, og har aldri vært borti knappen med mindre jeg vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå