Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wizzlee: skjermkortet er helt greit, men resten er litt i overkant om du ikke driver på med noe annet som krever ekstrem cpu-kraft.

Kjøp i usa/som bedrift er egentlig lite smart når det gjelder datadeler siden man mister reklamasjonsretten på 5 år, og da skal det lite til av defekte komponenter før man har tapt det man sparte. I motsetning til f.eks laptoper der man kan få en fin og lang serviceavtale så står man svakt som bedrift når man handler datadeler i forhold til å handle som privatperson.

Hva gjør at du vil ha såpass til cpu/hovedkort når det er i grenseland av hva du er villig til å betale?

Lenke til kommentar

Og da står fan speed på hva? Har fan speed på 68% nå, og 58 grader.. Setter jeg vifta på auto, så går det noen ganger helt opp til 105 grader idle..

Min står på auto(Idle = 44% i auto) nesten bestandig, men bruker å kjøre den noen minutter på 100% etter gaming for å blåse restvarmen ut. Da kan det gå ned til nån å 30 grader. Pcen min står da oppå pulten, og har fri tilgang til luft fra alle kante.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Skal ha en ny 1 TB disk, som kun skal brukes til lagring av film.

Hvilke anbefaler dere?

Tenker på:

Samsung Spinpoint F3 1 TB

525 kr

Samme disk som jeg har nå, bare 500 GB større.

Samsung Spinpoint F3EG 1 TB

499 kr

Samme som over, men med lavere RPM

Western Digital Green Power 1 TB

525 kr

Lav RPM, koster like mye som den øverste

Har hørt at WD diskene feiler litt ofte, er dette en realitet?

-Simen

Lenke til kommentar

Og da står fan speed på hva? Har fan speed på 68% nå, og 58 grader.. Setter jeg vifta på auto, så går det noen ganger helt opp til 105 grader idle..

Min står på auto(Idle = 44% i auto) nesten bestandig, men bruker å kjøre den noen minutter på 100% etter gaming for å blåse restvarmen ut. Da kan det gå ned til nån å 30 grader. Pcen min står da oppå pulten, og har fri tilgang til luft fra alle kante.

Pc'en min står i ett skap med åpne skapdører. tar jo luft inn forran og på sia.. Om jeg setter vifta på auto, så trenger jeg ikke engang å bruke maskinen på 5 min, så er den over 75 grader. Det er vell litt mye idle. Kortet er ikke klokket.. Har haf 922 kassa.

Pc'en skal bli flyttet på en pult når jeg får gjort om på rommet her. Men her er auot fan settning på 40%.. Jeg bruker å sette vifta på 80% når jeg spiller, og 68 når jeg ikke spiller.

Lenke til kommentar

Pc'en min står i ett skap med åpne skapdører. tar jo luft inn forran og på sia.. Om jeg setter vifta på auto, så trenger jeg ikke engang å bruke maskinen på 5 min, så er den over 75 grader. Det er vell litt mye idle. Kortet er ikke klokket.. Har haf 922 kassa.

Pc'en skal bli flyttet på en pult når jeg får gjort om på rommet her. Men her er auot fan settning på 40%.. Jeg bruker å sette vifta på 80% når jeg spiller, og 68 når jeg ikke spiller.

Tror ikke det er så lurt å ha pcen i et skap, spesielt ikke en gaming rig.

Lenke til kommentar

Har ikke plass noen andre steder enda, men den står jo ganske åpent da. Ser ikkeno som blokkerer for lufta her. Men kan jo prøve å lete etter en smart plass å sette den på

Har ikke så mye plass vedsiden av skjermene mine, så der får jeg ikke satt den.. Kan jo ta den ut av skapet og ha den rett uttafor, men tviler på at det blir bedre. Får vell bare vente til muttern skulle kjøpe ny skrivepult og slikt til meg.. Men når jeg var hos fattern stod den helt åpent i rommet, og samme temps da.. Men nå har jeg byttet vifter, og skjermkortet gikk ned noen grader..

Lenke til kommentar

Skal ha en ny 1 TB disk, som kun skal brukes til lagring av film.

Hvilke anbefaler dere?

Tenker på:

Samsung Spinpoint F3 1 TB

525 kr

Samme disk som jeg har nå, bare 500 GB større.

Samsung Spinpoint F3EG 1 TB

499 kr

Samme som over, men med lavere RPM

Western Digital Green Power 1 TB

525 kr

Lav RPM, koster like mye som den øverste

Har hørt at WD diskene feiler litt ofte, er dette en realitet?

-Simen

Har brukt mye WD harddisker under IDE tiden. Har en Samsung SpinPoint F3 500gb og en WD black 500Gb og Samsungen scorer høyere i mine øyne.

Noen som har peiling på hva som skjer med at windows partisjons greia bare er mongo og ikke lar meg dele den i mer enn 614mb? Dropp "google it" svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...