Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da blir det nok en rma på strømforsyninga mi :hrm:

 

Ved mindre noen her kan forklare meg hvorfor det kommer rare tikkelyder fra den og at den ikke klarer å levere nok strøm til et i7 oppsett med gtx 470. Får fps drop i bc2 fordi gpu bare ligger på 70-80% load. 750w skal vel være nok til dette oppsettet? Har testa med gtx 260 kortet også og samme problemet der.. :nei:

 

edit: har btw testa med 2 forskjellige hk også, bare for sikkerhets skyld..

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar

Er du sikker paa at fps-dropp-problemene kommer av stroemforsyningen?

 

Rare tikkelyder er ikke helt unormalt. De fleste stoemforsyninger med aktiv PFC tikker baade naar de er paa og naar de er tilkoblet uten aa vaere paaskrudd.

 

Hva annet kan få gpu usage til å droppe ? har testa med 2 hk og 2 skjermkort. I tillegg så skjer ikke dette vanligvis hvis jeg kjører gpu test i vantage eller bare kombustor.

 

Det skjer som regel hvis jeg kjører kombustor + prime95 eller spiller bc2 som krever mye av både skjermkort og cpu. Dvs det skjer som regel kun når jeg trekker max med strøm. Selvom jeg har opplevd litt tikking og fps drop når jeg kjører bare kombustor også.

Lenke til kommentar

Naar gpu ikke naar 100% load indikerer det bare at gpu-en ikke er flaskehalsen. At du faar samme resultat med et annet skjermkort peker ogsaa mot akkurat det...

 

Det er jo ikke rart om du faar fps-problemer om f.eks cpu-en ikke henger med, eller at noe annet urelatert faar til cpu-spikes som stjeler prosessorkraft og/eller minnebaanbredde fra spillet.

 

 

 

Har du tillgang paa et skikkelig multimeter?

Lenke til kommentar

Naar gpu ikke naar 100% load indikerer det bare at gpu-en ikke er flaskehalsen. At du faar samme resultat med et annet skjermkort peker ogsaa mot akkurat det...

 

Det er jo ikke rart om du faar fps-problemer om f.eks cpu-en ikke henger med, eller at noe annet urelatert faar til cpu-spikes som stjeler prosessorkraft og/eller minnebaanbredde fra spillet.

 

 

 

Har du tillgang paa et skikkelig multimeter?

 

Har desrverre ikke tilgang på det, nei. Og sist jeg sjekka, altså senest i stad, så yter cpuen bra :hmm:

Lenke til kommentar

Mulig det, men filmene fra Fraps blir ikke større enn 3,9GB før det opprettes en ny fil, så jeg tenkte kanskje det ikke var mulig å ha større filer enn det i NTFS(?) Eller er det bare Fraps?

 

Det er vel 4GB grense i FAT32, om jeg ikke husker feil. Som sagt, jeg har ikke mye peiling på NTFS :p

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Naar gpu ikke naar 100% load indikerer det bare at gpu-en ikke er flaskehalsen. At du faar samme resultat med et annet skjermkort peker ogsaa mot akkurat det...

 

Det er jo ikke rart om du faar fps-problemer om f.eks cpu-en ikke henger med, eller at noe annet urelatert faar til cpu-spikes som stjeler prosessorkraft og/eller minnebaanbredde fra spillet.

 

 

 

Har du tillgang paa et skikkelig multimeter?

 

Har desrverre ikke tilgang på det, nei. Og sist jeg sjekka, altså senest i stad, så yter cpuen bra :hmm:

Invester i et billgi multimeter. Da ser du lett om stroemforsyningen er for liten. Har du lest av 12V-spenningen via f.eks speedfan eller lignende programmer?

 

 

Og hva faar deg til aa tro at du da skal ha 100% gpu-last paa grunn av det? Den maa yte saa bra at skjermkortet blir flaskehalsen foer man opplever det.

 

Det skal til stor opploesning og syke innstillinger foer man bestandig er begrenset av skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...