Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Nye hk kommer hele tiden så og si, det oppsettet du hadde satt opp er jo helt knall:D

 

Hvordan vil du si det er sammenlignet med Intel Core i7 920, Corsair Dominator GT 6GB og Asus Rampage III Formula?

 

Jeg har ventet år og dag (jeg overdriver ikke en gang) på å få tak i et "billig" 1366-sokkel hovedkort med rød og svart fargekombinasjon og grei ytelse. Så jeg er på en måte litt "skuffet" nå...

 

 

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye hk kommer hele tiden så og si, det oppsettet du hadde satt opp er jo helt knall:D

 

 

Hvordan vil du si det er sammenlignet med Intel Core i7 920, Corsair Dominator GT 6GB og Asus Rampage III Formula? Jeg har ventet år og dag (jeg overdriver ikke en gang) på å få tak i et "billig" 1366-sokkel hovedkort med rød og svart fargekombinasjon og grei ytelse. Så jeg er på en måte litt "skuffet" nå...

 

På ytelse...alt topp-ytelse så leder Intel med en god margin, så hvis du har siklet på X58 lenge så forstår jeg lett hvorfor du vil ha det oppsettet.

Jeg vet ikke hvor Rampage 3 Formula, men hvis man går utifra prisengen som var på 775 sokkelen ( Rampage formula og Rampage Extreme ) så tenker jeg det bli rundt 2k siden Rampage Extreme 3 koster 27XX.

Begge oppsettene er meget gode må jeg si:)

Lenke til kommentar

Jeg har lest at AMD ikke duger til 3D modellering o.l.

 

Er det sånn at AMD ikke er fult så gode som Intel på den slags, eller er de rett og slatt elendige?

 

Jeg vil jo tro at AMD funker helt greit (bedre enn den prosessoren jeg har nå) til 3D modellering, men jeg har ikke mye peiling på det området, så hva tror/vet dere?

 

 

 

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Er det noe spesielt jeg må tenke på før jeg skal bygge mitt første AMD-oppsett?

 

Hva er viktig å huske på når man bygger med helt nye komponenter?

 

(Jeg har bare bygget med gamle/brukte komponenter tidligere, men er ikke akkurat helt nybegynner :p)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Er det noe spesielt jeg må tenke på før jeg skal bygge mitt første AMD-oppsett?

 

Hva er viktig å huske på når man bygger med helt nye komponenter?

 

(Jeg har bare bygget med gamle/brukte komponenter tidligere, men er ikke akkurat helt nybegynner :p)

 

Vel det viktigste er vel ikke bruk hammer på elektronikken, helst ikke brekkjern slegge eller andre store masseødeleggelses verktøy. Men det vet du vel.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Vel det viktigste er vel ikke bruk hammer på elektronikken, helst ikke brekkjern slegge eller andre store masseødeleggelses verktøy.

 

Ikke? huh.gif

 

 

harhar.gif

 

 

Det er vel ikke noe annet jeg trenger å gjøre enn å montere CPU, RAM, og CPU-kjøler, for deretter å koble til PSU og HDD, og så trykke på den fine "START"-knappen?

 

 

*Forberede meg mentalt til monteringen* :p

 

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

 

Det er vel ikke noe annet jeg trenger å gjøre enn å montere CPU, RAM, og CPU-kjøler, for deretter å koble til PSU og HDD, og så trykke på den fine "START"-knappen?

 

 

Kan være en fordel å koble den fine "START"-knappen til hovedkortet som du tydeligvis ikke har tenkt til å montere før du monterer andre ting. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...