Meh. Skrevet 10. august 2010 Rapporter Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Nye hk kommer hele tiden så og si, det oppsettet du hadde satt opp er jo helt knall:D Hvordan vil du si det er sammenlignet med Intel Core i7 920, Corsair Dominator GT 6GB og Asus Rampage III Formula? Jeg har ventet år og dag (jeg overdriver ikke en gang) på å få tak i et "billig" 1366-sokkel hovedkort med rød og svart fargekombinasjon og grei ytelse. Så jeg er på en måte litt "skuffet" nå... Endret 11. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. august 2010 Rapporter Del Skrevet 10. august 2010 Fin pris http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23584253 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Nye hk kommer hele tiden så og si, det oppsettet du hadde satt opp er jo helt knall:D Hvordan vil du si det er sammenlignet med Intel Core i7 920, Corsair Dominator GT 6GB og Asus Rampage III Formula? Jeg har ventet år og dag (jeg overdriver ikke en gang) på å få tak i et "billig" 1366-sokkel hovedkort med rød og svart fargekombinasjon og grei ytelse. Så jeg er på en måte litt "skuffet" nå... På ytelse...alt topp-ytelse så leder Intel med en god margin, så hvis du har siklet på X58 lenge så forstår jeg lett hvorfor du vil ha det oppsettet. Jeg vet ikke hvor Rampage 3 Formula, men hvis man går utifra prisengen som var på 775 sokkelen ( Rampage formula og Rampage Extreme ) så tenker jeg det bli rundt 2k siden Rampage Extreme 3 koster 27XX. Begge oppsettene er meget gode må jeg si:) Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Lyst på nytt hovedkort... med større plass mellom skjermkortene... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Rampage Extreme 3 er jo fint Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Jeg har lest at AMD ikke duger til 3D modellering o.l. Er det sånn at AMD ikke er fult så gode som Intel på den slags, eller er de rett og slatt elendige? Jeg vil jo tro at AMD funker helt greit (bedre enn den prosessoren jeg har nå) til 3D modellering, men jeg har ikke mye peiling på det området, så hva tror/vet dere? Endret 11. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
larsere Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 3D rendering bruker jo de trådene den får, så en X6 burde jo bli et godt alternativ. Men på en annen side så har jo i7 8 logiske tråder... Da spørs det jo hvor mye bedre disse logiske trådene er enn 4 fysiske. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Må testes. Har en kamerat med i7 og selv har jeg AMD 1055T x6. Lenke til kommentar
larsere Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Nice refsa Prøv på lik frekvens også da, så vi kan få se skalering over frekvensen Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Lyst på nytt hovedkort... med større plass mellom skjermkortene... Bytte mot Foxconn Renaissance? Lenke til kommentar
Balli Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Lyst på nytt hovedkort... med større plass mellom skjermkortene... var vel det første jeg sa når du fikk de nye skjermkorta >.< Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Noen som kan anbefale et godt trådløst nettverkskort? < 500,- Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Jeg installerte nylig et Gigabyte nettverkskort fra Clas Ohlson i en annen sin PC, og det var veldig enkelt å installere, og så ut til å funke bra. Da installerte jeg dette, men jeg vil tro storebroren vil funke enda bedre Endret 11. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Er det noe spesielt jeg må tenke på før jeg skal bygge mitt første AMD-oppsett? Hva er viktig å huske på når man bygger med helt nye komponenter? (Jeg har bare bygget med gamle/brukte komponenter tidligere, men er ikke akkurat helt nybegynner ) Endret 11. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Er det noe spesielt jeg må tenke på før jeg skal bygge mitt første AMD-oppsett? Hva er viktig å huske på når man bygger med helt nye komponenter? (Jeg har bare bygget med gamle/brukte komponenter tidligere, men er ikke akkurat helt nybegynner ) Vel det viktigste er vel ikke bruk hammer på elektronikken, helst ikke brekkjern slegge eller andre store masseødeleggelses verktøy. Men det vet du vel. Endret 11. august 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Tror jeg har bestemt meg for å investere i et slikt: https://prisguiden.no/produkt/113434 Det skal etterhvert vannkjøles. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 Har litt lyst på EVGA x58 SLI Micro. Synes det er et artig konsept å lage et lite kraftig kort. Tøft er det også. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 11. august 2010 Rapporter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Vel det viktigste er vel ikke bruk hammer på elektronikken, helst ikke brekkjern slegge eller andre store masseødeleggelses verktøy. Ikke? Det er vel ikke noe annet jeg trenger å gjøre enn å montere CPU, RAM, og CPU-kjøler, for deretter å koble til PSU og HDD, og så trykke på den fine "START"-knappen? *Forberede meg mentalt til monteringen* Endret 11. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Tror jeg har bestemt meg for å investere i et slikt: https://prisguiden.no/produkt/113434 Det skal etterhvert vannkjøles. Ikke dumt kort, fin løsning er det på blokka også Lenke til kommentar
KKake Skrevet 12. august 2010 Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Det er vel ikke noe annet jeg trenger å gjøre enn å montere CPU, RAM, og CPU-kjøler, for deretter å koble til PSU og HDD, og så trykke på den fine "START"-knappen? Kan være en fordel å koble den fine "START"-knappen til hovedkortet som du tydeligvis ikke har tenkt til å montere før du monterer andre ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå