Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå sitter jeg spent og venter på min nye hardware! :wee:

 

- Asus Crosshair IV Formula

 

- AMD Phenom II X6 1090T

 

- Corsair Dominator GT 4GB 1600MHz

 

Og siden jeg sikker trenger en/et par TB-disker om ikke så lenge, hvilke er det lurt å satse på?

 

Jeg tenker litt på WD Caviar Black 64MB, men hva tror dere?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg tenkte på WD Caviar Black 1TB 64MB er fordi den er bedre/kjappere enn den disken jeg har "alt" (OS, programmer, dokumenter, musikk osv.) på nå, så da kunne jeg brukt den nye til OS osv. fram til jeg eventuelt får tak i en SSD.

 

Men om jeg får tak i en SSD etter hvert vil nok TB-disken(e) bli brukt hovedsaklig til lagring/oppbevaring av alt mulig rart.

 

Forresten, har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre med "restene" som blir til overs etter oppgraderingen?

 

Det jeg kommer på no er enten spillserver eller filserver, men jeg trenger forslag!

 

Se spesifikasjoner på profilen min ;)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Nå sitter jeg spent og venter på min nye hardware! :wee:

 

- Asus Crosshair IV Formula

 

- AMD Phenom II X6 1090T

 

- Corsair Dominator GT 4GB 1600MHz

 

Og siden jeg sikker trenger en/et par TB-disker om ikke så lenge, hvilke er det lurt å satse på?

 

Jeg tenker litt på WD Caviar Black 64MB, men hva tror dere?

 

Pent oppsett Meh :thumbup:

Beklager hvis jeg virket litt frem og tilbake før i dag, men ville være sikker før jeg anbefalte noe:)

Lenke til kommentar

Pent oppsett Meh :thumbup:

 

Takk! Jeg tror nok det blir bra når det og Enermax Revolution 85+ 1250W blir montert i kabinettet jeg bygger. Men siden kabinettet ikke er ferdig enda er jeg litt usikker på hvor jeg skal ha den nye hardwaren siden jeg ikke haret passende ATX-kabinett i nærheten. Kanskje jeg blir nødt til å ha det liggende på det løse Lian Li hovedkortbrettet framtil kabinettet blir ferdig(?)

 

Beklager hvis jeg virket litt frem og tilbake før i dag, men ville være sikker før jeg anbefalte noe:)

 

Det gjør ikke noe! Jeg er bare glad for at noen tok seg bryet med å hjelpe! :)

 

Takk for hjelpen! :thumbup:

 

EDIT: Har dere noen forslag til hva jeg kan bruke den gamle hardwaren til? Det jeg ahr tenkt på til nå er spillserver eller filserver, men jeg er veldig usikker.

 

Har dere noen forslag?

 

For spesifikasjoner, se profilen min ;)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Noen som har forslag til rimelig strømforsyning av grei kvalitet på 400-500W? Skulle gjerne fått den ned i 500,- inkludert frakt...

 

Holdbarhet over mange år er ikke så viktig; maskinen den skal sitte i skal kun holde i 18 måneder før den blir ubrukelig.

Litt snedig at du er så kresen når det gjelder dataskjerm, men når det er snakk om hjertet til en data, da er det ikkje så nøye  :tease:

 

 

 

Lenke til kommentar

Tja. Er jo nøye på det med strømforsyning i hovedmaskinen min.

 

Men nå skal jeg slenge ihop en billig-billig maskin til å ha på hybelen når skolen starter igjen, og delene jeg skal bruke er allerede utdaterte - og det er en maskin som tåler nedetid i forbindelse med reklamasjon siden jeg uansett har med meg en grei laptop.

 

Corsair CX400 burde vel fungere til E6600/975x/4GB/7900gt+3 disker.

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010184567.aspx

Lenke til kommentar

Meh: Spiller du mye r spillserver VELDIG hendig siden man ofte har kanskje lyst og ha en pcw eller man har såpass med kompiser på nett at man kan fylle 2 lag..egen server FTW sier jeg:)

 

Filserver er også greit, men jeg er ikke så veldig på det siden my wife tar den delen laugh.gif

 

Egen spillserver tar jo en god del av nettet da. Må jo nesten kjøre et godt fibernet for å få det til å funke.

Lenke til kommentar

Meh: Spiller du mye r spillserver VELDIG hendig siden man ofte har kanskje lyst og ha en pcw eller man har såpass med kompiser på nett at man kan fylle 2 lag..egen server FTW sier jeg:)

 

Filserver er også greit, men jeg er ikke så veldig på det siden my wife tar den delen laugh.gif

 

Jeg spilte mye mer før, og i det ssite har det blitt mest sørfing og loking på forumet :p

 

Filserver kunne vært gøy å testet ut, men jeg bruker sjeldent PS3-en, og til den bærbare PC-en er det ikke viktig å ha tilgang til mange filer, så jeg vil si jeg klarer meg uten.

 

Det hadde vært spennende om jeg kunne brukt den til server for en nettside e.l. men jeg har rett og slett ikke peiling på hvordan man gjør den slags ting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...