WheelMan Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2010 Regner med skjermkortet du leverte tilbake er 512 MB? Der har de de. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 29. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2010 Niks niks niks, skjermkortet leverte jeg for 2 dager siden og istad så jeg at det bare var 4gb. Og skjermkortet var på 1gb. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2010 Tran: Bor du i oslo så stikk innom digital impuls og høre wheelman, forum kongen i å bøye pins :!: sorry mate Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 29. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2010 Tran: Bor du i oslo så stikk innom digital impuls og høre Det står nå i profilen hans at han er fra Aurskog Da er det vel en grei times kjøretur inn til Oslo, vil jeg tro Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Leser ikke profiler jeg Men en slik tur kan være verdt det når det står imellom ikke rma og rma:) Endret 29. juli 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2010 Bare jeg som husker tilbake til når s775 først kom, og det var maaaaaaasse prod-feil på hovedkortene, som var enkeltpins som bøyde, slik som her, det ble konkludert med at det er nærmere umulig å bøye en pin uten noen skade på de ved siden av, og det var garantert prod-feil. Bare tenkte det kunne være relevant, husker at forumet mer eller mindre rant over av tråder (med bilder) som handlet om det. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 29. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2010 Hmmm hjelper nok ikke å ta turen når pinnen er knekt 0_o Klarte å bøye den selv, men var mye kortere enn de andre og var synlig knekt D: Tror jeg bare skal leve med 4,5 gb ram, klarer meg fint. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2010 Klarte å bøye tre pinner på en gammel p4 jeg, når p4 var brukbart. Det er sånt man lærer av. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 30. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2010 Enkelte av dere har nok allerede lagt merke til planene mine om å gå til anskaffelse av nytt hovedkort, prosessor og RAM-brikker allerede, men jeg tenkte det ville være greit å lufte tanken her også Hovedkort: Asus Crosshair IV Formula Prosessor: AMD Phenom II X6 1090T eller 1055T RAM: Corsair Dominator GT 4GB (muligheten til å oppgradere til 8GB ved en senere anledning) Har dere noen tanker rundt dette oppsettet? Passer alt godt sammen, eller er det noen kjente problemer med å kombinere de nevnte komponentene? det er faktisk oppsettet jeg akkurat har fått meg(ferdig montert i går) 1090t og 4x2gb dominator gt brikker, på et crosshair iv hovedkort, til nå kan jeg si, det er et veldig stabilt oppsett, lager ikke så mye varme og "flyr" igjennom oppgaver. har derimot ikke fått prøvd meg på klokking, skal prøve meg litt i helga tenker jeg :b Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 30. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2010 Bare jeg som husker tilbake til når s775 først kom, og det var maaaaaaasse prod-feil på hovedkortene, som var enkeltpins som bøyde, slik som her, det ble konkludert med at det er nærmere umulig å bøye en pin uten noen skade på de ved siden av, og det var garantert prod-feil. Bare tenkte det kunne være relevant, husker at forumet mer eller mindre rant over av tråder (med bilder) som handlet om det. Husker det godt og Intel har tydligvis ikke lært...ihvertfall når man kan fise på pinsa og de bøyer seg...samt man mister garantien da. Til og med hvis de er bøyd når du får hket:S Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2010 Bare jeg som husker tilbake til når s775 først kom, og det var maaaaaaasse prod-feil på hovedkortene, som var enkeltpins som bøyde, slik som her, det ble konkludert med at det er nærmere umulig å bøye en pin uten noen skade på de ved siden av, og det var garantert prod-feil. Jeg er klønete og skjelven som faen. Eier ikke dybdesyn heller. Kan finne på å sette i en CPU med kanten først, lol. Bøyd, og fikset, flere pins enn de fleste. Skal ingenting til før de bøyes. Over 15 hovedkort har vært under lupen og fått nålebehandling, Ikke alle mine, det vil jeg påpeke. Samtlige kort har blitt levert tilbake fullt fungerende Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 30. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2010 det er faktisk oppsettet jeg akkurat har fått meg(ferdig montert i går) 1090t og 4x2gb dominator gt brikker, på et crosshair iv hovedkort, til nå kan jeg si, det er et veldig stabilt oppsett, lager ikke så mye varme og "flyr" igjennom oppgaver. har derimot ikke fått prøvd meg på klokking, skal prøve meg litt i helga tenker jeg :b Syns du 4GB RAM er nok, eller kunne du trengt mer? Tror du du kunne tatt noen bilder av oppsettet? Håper du poster klokkeresultatene her, så vi kan få se/høre hvordan det gikk Har du oppdaget noe negativt ved noen av komponentene til nå, eller funker alt helt fint? Lenke til kommentar
Balli Skrevet 30. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2010 for det første det står 4x2gb altså fire stykk 2gb brikker(8gb) jeg prøvde å klokke litt i går, den ligger på ca 4ghz nå skal kjøre prime95 nå hadde jeg tenkt. vel jeg var litt uheldig med hovedkortet, da det første jeg fikk hadde for lange avstands skruer på nbkjøleren(relativt vanlig problem med asus kort) som gjorde at det ikke var kontakt mellom nb og nb kjøleren, jeg fikk byttet kortet og det nye har ikke det problemet :3 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 30. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2010 for det første det står 4x2gb altså fire stykk 2gb brikker(8gb) Konsentrasjonsevnen er nok ikke på det sterkeste punktet nå i ferien Har du forresten Dominator GT med vifter, eller uten? Lager i så fall viftene mye lyd? Lenke til kommentar
Balli Skrevet 30. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2010 jeg har vifter, men gadd ikke montere de da rett under ram brikkene har jeg 180mm vifte, så trengte ikke de, men jeg inbiller meg at de lager mye bråk da det så ut som det var 2x60mm. og btw, prosessoren feilet hardt med klokken jeg hadde >.< må vist tweake litt mer i kveld Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2010 4GB er alt for lite i dag. Gå heller et hakk ned på cpu for å få råd til mer minne. Det er hele 4 år siden jeg satt der med 4GB for første gang. Den gang var det heftig. Nå er det helt normalt. Selvfølgelig fins det bakstreverske folk som mener at man ikke behøver å gå opp i minnemengde siden man tross alt klarte seg med mindre før - men ting går fremover, og med dagens minnepriser er det ingen grunn til å sulte maskinen med bare 4GB minne. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 30. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2010 I P55 så er minimum 4gb og på X58 er 6gb minimum...mener nå jeg da. Men og si det er alt for lite blir litt feil syns jeg, spiller man bare så holder det som sagt med 4gb og 6gb. Bruksområdet er viktig og tenke på. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 30. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2010 4GB er alt for lite i dag. Gå heller et hakk ned på cpu for å få råd til mer minne. Det er hele 4 år siden jeg satt der med 4GB for første gang. Den gang var det heftig. Nå er det helt normalt. Selvfølgelig fins det bakstreverske folk som mener at man ikke behøver å gå opp i minnemengde siden man tross alt klarte seg med mindre før - men ting går fremover, og med dagens minnepriser er det ingen grunn til å sulte maskinen med bare 4GB minne. Jeg har kun 2GB DDR2 i den stasjonære akkurat nå, og det har funket helt greit i noen år nå. I det siste har det derimot blitt litt lite. Jeg har 4GB i den bærbare, og det ser ut til å være ganske passende. Om jeg velger å gå for 4GB kan jeg jo heller oppgradere til 8GB etter hvert, om det trengs. Det står i mellom 1055T og 1090T, men foreløpig heller jeg litt mot 1090T og 4GB RAM. Bruksområdet er viktig og tenke på. Her går det for det meste i Photoshop, Spotify, Foobar 2000, Google Chrome (opptil noen hundre faner samtidig), Cinema 4D, Skype, Battlefield: Bad Company 2, Digital Photo Professional, Sony Vegas, osv. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) 4GB er alt for lite idag? Har jeg ligget i koma noen år? Vi har jo knapt 64-bits applikasjoner idag, noe som betyr at applikasjonene selv ikke kan ta mer enn 3,7GB! Det eneste gode med mye minne er at du får haugevis av pagefiling! Kan noen friske meg opp på hva 8GB er godt for? Endret 30. juli 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2010 4GB er alt for lite i dag. Gå heller et hakk ned på cpu for å få råd til mer minne. Hva skal en vanlig forbruker bruke så mye minne på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå