Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slo av serveren min for en uke siden, for at den skulle få litt ferie. Den må takle romtempereaturer på 24-28 hele tiden om sommeren. Men da jeg skulle slå den på idag, skjedde det ingenting.

 

Jeg tok vekk alt unødvendig, og prøvde å starte. Funket ikke.

 

Jeg testet PSUen ved å jumpstarte den, den funket. Power ON LEDen på HK lyser.

 

Jeg prøvde å bytte på-knapp, funket ikke.

Jeg bannet litt, og prøvde igjen. Nå funket det.

 

Jeg har lenge hatt problemer med at jeg må restarte PCen 7-10 ganger før den vil boote, men etter det funker den som en drøm.

 

Jeg satt inn igjen de 4 diskene og 2 vifter som er det ekstra jeg har.

 

Men nå ville den ikke starte igjen. Jeg tok de ut igjen, men den ville ikke starte.

 

 

HK: Asus P4P800-E Deluxe

CPU: P4 3GHz

PSU NorthQ 400W

 

Riggen begynner jo å dra på årene. 5-6 år.

CPUen var OCet til 3.4 de årene jeg brukte den som hovedpc.

 

Kanskje det bare er på tide å skifte ut alt?

 

 

edit;

 

Etter litt intensiv feilsøking, begynte OS-disken å ryke. Det kan være at det er den som har vært problematisk hele tiden.

 

Og den starter fint opp uten den 10 meter lange hjemmeloddede USBkabelen, som resetter USB-huben hele tiden muligens pga EMI. hehe

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Your order #..... from Memoryc.com has been shipped konservativ_woot.gif

 

 

2x http://www.memoryc.com/products/description/6GB_G_Skill_DDR3_PC3_12800_PI_Series_CL6-6_8_6_20-Triple_Channel_kit/index.html

 

 

 

Test : http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=254036 dribble.gif

 

Gleder meg til jeg kommer hjem fra ferie til å teste en ny 980x og disse brikkene. Tror jeg må kjøre noen runder med pcmark vantage igjen da :p

 

 

 

Lenke til kommentar

Sweeeeeeet nizzen : 0

 

 

Angående minne..

Jeg har 3x2GB Corsair Dominator DDR3 1600mhz brikker altså 6GB.

Oppgavebehandler sier jeg har totalt 4gb tilgjengelig, men 6gb installert..

Ja jeg kjører windows 7 64bit, så syns dette er ganske rart. Husker jeg leste forrige uke noe om at frekvensen ikke kan være større enn et visst tall på i7 platformen for å kjøre mer enn 4 gb-- eller noe sånt, stemmer det?

 

EDIT: den "grensen" skulle visst være på 1333mhz. amirite?

 

Minneinfo:

 

Og eh, minne-nub spørsmål:

iom at DRAM frequency i bildet under vises som 762Mhz, skal da dette ganges med 3 iom at det er DDR3 eller er det fortsatt gange med 2 som på DDR2 for å finne frekvensen?

post-131571-1280425268,6631_thumb.jpg

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Virket ikke "/ Tror problemet er dypere enn som så

 

Hadde samme problemet som deg, bare med 4gb, viste bare 2gb tilgjengelig. Fant ut at det var bøyde pins i cpu socketen som fucka med minnekontrolleren.

 

Er ikke sikkert det er det som er problemet ditt, men er verdt å sjekke for sikkerhets skyld.

 

Edit: fant ikke tråden jeg starta, men en med samme problemet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1226496

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar

Houston we have a fucking problem..

 

Har INGEN mulighet til å rette på det.. har verken microscop eller så små verktøy..

 

Kan du nevne en slik butikk Amanita? : |

 

 

post-131571-1280433048,5952_thumb.jpg

 

Hmm fant en micropinsett med forstørrelsesglass, klarer å se den bøyde pinnen helt klart men er er helt krøplet inn og ødelagt og veeeeldig vanskelig å rette opp

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Enkelte av dere har nok allerede lagt merke til planene mine om å gå til anskaffelse av nytt hovedkort, prosessor og RAM-brikker allerede, men jeg tenkte det ville være greit å lufte tanken her også ;)

 

Hovedkort: Asus Crosshair IV Formula

 

Prosessor: AMD Phenom II X6 1090T eller 1055T

 

RAM: Corsair Dominator GT 4GB (muligheten til å oppgradere til 8GB ved en senere anledning)

 

Har dere noen tanker rundt dette oppsettet?

 

Passer alt godt sammen, eller er det noen kjente problemer med å kombinere de nevnte komponentene?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Jeg fikset problemet sånn halvveis nå, fikk bøyd ut pinnen, men den var bittelitt knekt så det ut som 0_o

Nå har jeg ikke 3,99gb tilgjengelig av 6gb, nå har jeg 4,49gb tilgjengelig.. w0t..

 

Hva gjør jeg?

 

aldri sett før at den bare hadde 4 av 6gb så litt vanskelig å vite om det er noe som var der fra jeg kjøpte kortet eller noe jeg har gjort selv..

Er jo en liten stund siden jeg fikk HK'et nå..

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...