Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde et xfx geforce gtx 295 xxx edition som det var feil, men jeg klarer ikke å huske klokkehastigheten på det. Noen som klarer å finne noe info om det ?

 

Istede for det fikk jeg et Asus geforce gtx 295 uten fabrikkoverklokken, og lurer på om jeg har rett til et bedre kort iom at det forige var overklokket ?

 

Dette er kortet nettbutikken linka til http://www.amentio.n...MD3-889571.aspx

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du klager på her. Du har ikke rett på en drit. du fikk et bedre kort enn du hadde, så kom deg tilbake til hulen din.

 

Klager ikke, og et bedre kort er det ikke, det er jo et tilsvarende kort etter butikkens mening. Og jeg sier ikke at jeg har rett på noe jeg spør så ikke bli så sint, jeg har da ikke gjort noe annet en å stille spørsmål.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du klager på her. Du har ikke rett på en drit. du fikk et bedre kort enn du hadde, så kom deg tilbake til hulen din.

 

Du kan starte med og jekke deg ned et par hakk syns jeg.

Han har ikke gjort noe annet enn og spurt ;)

 

Vil gjerne høre hvordan du forklarer et kort som er uklokket er bedre enn et som er klokket?

Nå går vi utifra at man ikke gjør noe selv:)

Endret av Amanita Muscaria
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge forskjellen ikke er vesentlig, og det ville medført vesentlig ulempe for butikken å sende et fabrikklokket kort istedet så har de faktisk lov til å gi deg et marginalt dårligere kort i retur.

 

Men det er rett å være obs på det - siden det definitivt ligger i en gråsone uten fasitsvar. Jeg ville sett mest på kjøleløsningen - er den vesentlig bedre/egnet for overklokking på det kortet du leverte fra deg ville jeg klaget.

Lenke til kommentar

Så lenge forskjellen ikke er vesentlig, og det ville medført vesentlig ulempe for butikken å sende et fabrikklokket kort istedet så har de faktisk lov til å gi deg et marginalt dårligere kort i retur.

 

Men det er rett å være obs på det - siden det definitivt ligger i en gråsone uten fasitsvar. Jeg ville sett mest på kjøleløsningen - er den vesentlig bedre/egnet for overklokking på det kortet du leverte fra deg ville jeg klaget.

 

Kjøleløsningen skal være den samme bortsett fra bakplatene som kjøler baksiden av pcb(og ram brikkene?) Men vil jeg ikke miste garanti ved å overklokke kortet selv til samme hastighet som det forige ?

 

Lurer faktisk på om de sendte det siden de ikke har det han hadde, finner ikke noe info om det på XfX sine sider.

Det JO sier er jeg forøvrig enig i :yes:

 

Finner heller ikke det kortet jeg hadde, og finner bilder på xfxforce.com men ingen hw info eller kjøpsside. Ville egentlig bare forsikre meg om at jeg ikke kunne få en bedre deal en det, men da vet jeg det, takker for svar.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Angående klokking så mister man jo garantien....men så kan man ikke akkuratt se det :ph34r: det siste der spørs hvor mye man legger i klokking da :whistle:

 

Her snakker vi bare om det lille som var klokket på det forige kortet, Men hva hvis kortet plutselig sluttet å funke og man ikke fikk klokket det ned før det blir sendt i retur, vil de merke det eller sjekker de ikke sånt ?

Lenke til kommentar

Er man uheldig og uvitende kan man få sprekker i kjernen av å bytte til stock. Nettopp varmen er faren med ekstrem overvolting - men det skal mye til.

 

Tenker man seg litt om før man peiser på med høye innstillinger så går det meste av klokking bra når man ikke jager rekorder.

 

Av og til er det dog litt gøy å dra streken alt for langt. Engang klokket jeg et gammelt gf2ti-kort så langt at jeg endte opp med snø ala analog tv, bare med fargene i bakgrunnsbildet istedet for svart-hvitt. Men selv etter det så overlevde kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...