Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle, gå på hwbot.org å stem for å legge til 3DMark Vantage Performance, vi trenger en ny bench å konkurere i.

 

http://hwbot.org/forum/showthread.php?t=2113

Takk for at du minnet meg på at jeg måtte stemme mot Vantage ;)

Kan jeg spørre hva du har imot Vantage?

 

Jeg har ingenting imot det, annet enn at det er litt for langt, og at kun Extreme eller High er brukbart til å kalle det "3D"Mark, på grunn av prosessorflaskehalsen.

Lenke til kommentar
Alle, gå på hwbot.org å stem for å legge til 3DMark Vantage Performance, vi trenger en ny bench å konkurere i.

 

http://hwbot.org/forum/showthread.php?t=2113

Takk for at du minnet meg på at jeg måtte stemme mot Vantage ;)

Kan jeg spørre hva du har imot Vantage?

 

Jeg har ingenting imot det, annet enn at det er litt for langt, og at kun Extreme eller High er brukbart til å kalle det "3D"Mark, på grunn av prosessorflaskehalsen.

For det første er man bundet til Win2008 eller Vista. For det andre er det en stor fordel med nVidia-kort grunnet PhysX. For det tredje er det en stor fordel med firekjerne.

Dette har ingenting å si i spill per i dag. Spill går som oftest bedre i XP, PhysX er sjelden en fordel og det samme gjelder firekjerner, men det blir belønnet kraftig i poeng.

Noe av det samme gjelder 3DMark06, der det også nytter med firekjerner, noe som bare er tull. 3DMark05 FTW.

 

Men dette er Hardwarekafèen og ikke softwarekafèen, så tilbake på rett kjør.

 

Beste P45 til rundt 1k? P5Q-Pro ville jeg sagt.

 

EDIT: JFM; sikkert minnelekkasje.

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar
Fullt klar over at noen av dere sikkert synes jeg spør fryktelig dumt, men hva pokker er egentlig minnelekasje? Altså, jeg skjønner såpass at det fører til at programmet bruker mer og mer/altfor mye minne, men hvorfor?

Når et program bestemmer seg for at den ikke lenger skal bruke en bestemt bolk med minne, må den "si fra" til OS at minnet frigis. Hvis et program "glemmer" det (pga dårlig programmering), vil OS aldri vite at minnet er frigitt, og dermed si til programmet at det er opptatt. Da vil programmet "lure seg selv" til å tro at denne minneblokken er opptatt, og dermed allokere enda mer minne selv om den kunne brukt minnet som allerede er allokert.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Rettelse (tenkte litt feil): Det er programmet selv som ender opp med å allokere enda mer minne selv om det kunne brukt minnet som allerede er allokert. OS vil vanligvis frigi alt minne som har blitt allokert til et vanlig program når det avsluttes.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Alle, gå på hwbot.org å stem for å legge til 3DMark Vantage Performance, vi trenger en ny bench å konkurere i.

 

http://hwbot.org/forum/showthread.php?t=2113

Takk for at du minnet meg på at jeg måtte stemme mot Vantage ;)

Kan jeg spørre hva du har imot Vantage?

 

Jeg har ingenting imot det, annet enn at det er litt for langt, og at kun Extreme eller High er brukbart til å kalle det "3D"Mark, på grunn av prosessorflaskehalsen.

 

For det første er man bundet til Win2008 eller Vista. For det andre er det en stor fordel med nVidia-kort grunnet PhysX. For det tredje er det en stor fordel med firekjerne.

Dette har ingenting å si i spill per i dag. Spill går som oftest bedre i XP, PhysX er sjelden en fordel og det samme gjelder firekjerner, men det blir belønnet kraftig i poeng.

Noe av det samme gjelder 3DMark06, der det også nytter med firekjerner, noe som bare er tull. 3DMark05 FTW.

 

Men dette er Hardwarekafèen og ikke softwarekafèen, så tilbake på rett kjør.

 

Beste P45 til rundt 1k? P5Q-Pro ville jeg sagt.

 

EDIT: JFM; sikkert minnelekkasje.

 

Gigabyte GA-EP45-DS3R

 

er et kort kort. tharsan hat gjort 650 fsb med det :p

Lenke til kommentar
Alle, gå på hwbot.org å stem for å legge til 3DMark Vantage Performance, vi trenger en ny bench å konkurere i.

 

http://hwbot.org/forum/showthread.php?t=2113

Takk for at du minnet meg på at jeg måtte stemme mot Vantage ;)

Kan jeg spørre hva du har imot Vantage?

 

Jeg har ingenting imot det, annet enn at det er litt for langt, og at kun Extreme eller High er brukbart til å kalle det "3D"Mark, på grunn av prosessorflaskehalsen.

For det første er man bundet til Win2008 eller Vista. For det andre er det en stor fordel med nVidia-kort grunnet PhysX. For det tredje er det en stor fordel med firekjerne.

Dette har ingenting å si i spill per i dag. Spill går som oftest bedre i XP, PhysX er sjelden en fordel og det samme gjelder firekjerner, men det blir belønnet kraftig i poeng.

Noe av det samme gjelder 3DMark06, der det også nytter med firekjerner, noe som bare er tull. 3DMark05 FTW.

 

Men dette er Hardwarekafèen og ikke softwarekafèen, så tilbake på rett kjør.

 

Beste P45 til rundt 1k? P5Q-Pro ville jeg sagt.

 

EDIT: JFM; sikkert minnelekkasje.

At man må bruke 2k8/Vista til Vantage er jo ikke noen andre enn Microsoft sin feil, fordi DX10 kun er tilgjengelig på den platformen.

Futuremark er opptatt av å lage benchmarks som skalerer godt også med kommende HW(fremtidsrettet), og da kan de ikke lage en bench til DX9, det sier seg selv.

 

Såvidt jeg vet godkjennes ikke Vantage-scores med PhysX lengre på ORB, nettopp pga. en urettferdig fordel for nVidia-kort.

 

Firekjernere utnyttes faktisk bedre og bedre i nye spill.

En brukbar skaleringstest utført med 4870X2 finnes Her.

 

Nok om 3Dmark. ;-)

 

Edit: Leif.

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Men hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Hadde ikke dette problemet på min gamle maskin. Utorrent 1.7.7 bruker atm 220MB

 

Edit: glemte å si at jeg seeder på 43 torrenter.

Preferences->Advanced->Disk Cache-> Hak av på "Override automatic cache size...." og skriv f.eks 300mb.

Takk, takk. Den stod på 950MB fra før. Satte den til 200

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...