Cortinarius rubellus Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) 2200 minne går ikke så bra på 5680 etter det jeg vet, skal ha god minnekontroller ihvertfall da:) Du kan kjøpe det, men om du får kjørt på det er en annen historie Endret 23. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
War Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Tenker 1600 hadde vært bra, om 1300+ betyr over 1300. Isåfall rar måte å skrive det på. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Hva gjør jeg når et minnekort plutselig har blitt skrivebeskyttet, og jeg ikke finner noen måte å verken slette filer, fjerne skrivebeskyttelsen, eller formatere kortet? Jeg har ikke peiling på hvordan kortet ble skrivebeskyttet Endret 23. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Tenker 1600 hadde vært bra, om 1300+ betyr over 1300. Isåfall rar måte å skrive det på. 1600 tror jeg også er finfin hastighet med gode timings Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hva gjør jeg når et minnekort plutselig har blitt skrivebeskyttet, og jeg ikke finner noen måte å verken slette filer, fjerne skrivebeskyttelsen, eller formatere kortet? Jeg har ikke peiling på hvordan kortet ble skrivebeskyttet mener på du skal kunne gå inn på manage og fjerne "partisjonen" og legge den opp på nytt. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hvordan minnekort er det vi snakker om ? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Hva gjør jeg når et minnekort plutselig har blitt skrivebeskyttet, og jeg ikke finner noen måte å verken slette filer, fjerne skrivebeskyttelsen, eller formatere kortet? Jeg har ikke peiling på hvordan kortet ble skrivebeskyttet mener på du skal kunne gå inn på manage og fjerne "partisjonen" og legge den opp på nytt. Ser ut som det funker greit nå. Jeg har i hvert fall fått formatert kortet. Det jeg gjorde var å løse ut kortet, og dytte på "bryteren" på syden, som aldri har gjort noen forskjell. Deretter satt jeg minnekortet inn i kortleseren igjen, uten at PC-en klarte å identifisere det. Men etter flere forsøk på å sette inn minnekortet på nytt reagerte plutselig PC-en, og det var mulig å formatere kortet. Hvordan minnekort er det vi snakker om ? Det er et TwinMOS microSD kort med SD-adapter. Endret 23. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) har tenkt å bytte ut Dell mini 10en min, men lurer litt på dette med cpu på bærbare. Hvordan er C2D SU7300 kontra Atom 1.6 ghz prosessorer? Synes atom er i det tregeste laget. Den blir mer eller mindre kvalt med win 7 aero. Vurderer Asus Ul30vt. Skal ikke brukes til gaming. Bare surfing og litt hd. Er det er fornuftig valg eller bør jeg vente til prisene på i3/i5 går ned? har også tenkt å slenge inn en Intel 80gb ssd. Endret 25. juni 2010 av Teac Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Det er sikker veldig enkelt å søke opp dette, men siden dere er så flinke til å forklare spør jeg her... Hva er egentlig forskjellen på OEM OS og vanlig OS? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Det er sikker veldig enkelt å søke opp dette, men siden dere er så flinke til å forklare spør jeg her... Hva er egentlig forskjellen på OEM OS og vanlig OS? OEM er ofte lisenser som blir levert med "pakke pcer". Typisk Fujitsu, hp, dell osv. Det som ofte er begrensningen er at lisensen er enten låst til hovedkortet, eller så kan du bruke lisensen på et mindre antall maskiner. Lisensene blir om om jeg ikke tar helt feil knyttet opp til hovedkortet serialen, og når du har registrert den så og så mange ganger så kan den bli låst. Vanlig OS eller retailutgaven tror jeg ikke har begrensninger. Ofte sparer en noen hundrelapper på OEM. Har selv kjøpt OEM lisenser selv på de siste maskinene jeg har bygget. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Takker! Endret 25. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Er det noe spesiell grunn til at tredjeparts gpu kjølere ikke er like utbredt som tredjeparts cpu kjølere. Ofte er det jo mye å hente både på støy og effekt på tredjeparts kjølere. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Er det noe spesiell grunn til at tredjeparts gpu kjølere ikke er like utbredt som tredjeparts cpu kjølere. Ofte er det jo mye å hente både på støy og effekt på tredjeparts kjølere. Vil tro det har å gjøre med at det er en del vanskeligere å montere vifter på gpu kontra cpu. I tillegg er kabinettet til Ola Normann forlite til en større kjøler vil jeg tro. Er nok svært få som kjøper noe over midi-tower, og da kan plassen bli knapp. Det er min antakelse. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Er det noe spesiell grunn til at tredjeparts gpu kjølere ikke er like utbredt som tredjeparts cpu kjølere. Ofte er det jo mye å hente både på støy og effekt på tredjeparts kjølere. Vil tro det har å gjøre med at det er en del vanskeligere å montere vifter på gpu kontra cpu. I tillegg er kabinettet til Ola Normann forlite til en større kjøler vil jeg tro. Er nok svært få som kjøper noe over midi-tower, og da kan plassen bli knapp. Det er min antakelse. Men de fleste tredjepartskjølere er jo like store som originalkjølerne, bare uten plastdekselet som holder inne varmen. Det er jo også et stort marked for vannkjølings blokker til skjermkort så hvorfor ikke luftkjølere ? jeg kunne godt tenkt meg en ny kjøler til mitt 295 da det både støyer da det bare har en 90mm vifte, og det blir rimelig varmt. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 "plastdekslet som holder varmen inne" Altså, orginale kjølere er vanligvis veldig gjennomtenkte, og det dekselet har en funksjon. Både størrelse og tilgjengelig kald luft varierer - en orginalkjøler må ta hensyn til alt dette - og må klare å gjøre jobben selv i et kabinett som er for trangt, uten å ta opp ekstra kortplasser, og uten å koste for mye. En tredjepartskjøler som er for stor vil aldri bli en salgssuksess. Det er en liten umulighet å kjøle et 295 uten å bråke en del, husk at det bruker mer strøm enn to vanlige cpu-er, og strømbruk = varme. Flytter man varmen til en radiator så er det plutselig overkommelig å kvitte seg med den uten å bråke mye, siden radiatorer gjerne har ubegrenset med kald luft, og mulighet til mange ganger større overflateområde ut mot luft. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Er det noe spesiell grunn til at tredjeparts gpu kjølere ikke er like utbredt som tredjeparts cpu kjølere. Ofte er det jo mye å hente både på støy og effekt på tredjeparts kjølere. Skjermkortene er veldig forskjellige på alle måter, så alle større kjølere må ofte være mer eller mindre spesialdesignet. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Ang. OEM-lisens: Om du ikke får aktivert (gjort for mange ganger, ikke fungerer etc.) er det bare å ringe microsoft og aktivere manuelt over telefon. Lenke til kommentar
Dravde Den Feite Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Hei, har en venninne med et lite dataproblem når det kommer til laptopen, en Lenovo SL300. Når hun bøyer skjermen litt bakover skjer dette: (bilde kommer ikke opp, så legger ved link) http://edvardfrilseth.com/skjerm.jpg Selv lurer jeg på om det er en ledningsfeil, men om noen har noen andre forslag hadde det vært veldig kjekt å høre ! Endret 26. juni 2010 av Dravde Den Feite Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Er nok en ledningsfeil ja, og du må nok belage deg på enten å sende den inn hvis du er i besittelse av garanti / reklamasjon. Eller så er det demontering neste steg, hvordan dette gjøres varierer etter modell, så her må du nok fram med google for å finne en guide eller prøve deg fram. Lenke til kommentar
Dravde Den Feite Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Er nok en ledningsfeil ja, og du må nok belage deg på enten å sende den inn hvis du er i besittelse av garanti / reklamasjon. Eller så er det demontering neste steg, hvordan dette gjøres varierer etter modell, så her må du nok fram med google for å finne en guide eller prøve deg fram. Takk for svar ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå