Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men den overvolter noe sinnsykt og slik. Du har null kontroll. Best å gjøre det selv :)

Problemet er jo bare at jeg ikke kan overklokke, så jeg tenkte at det var en super måte å få litt mere ytelse ut av prosessoren. Hva er det verste som kan skje ved bruk av auto overklokking ?

Lenke til kommentar

Ja, men den overvolter noe sinnsykt og slik. Du har null kontroll. Best å gjøre det selv :)

Problemet er jo bare at jeg ikke kan overklokke, så jeg tenkte at det var en super måte å få litt mere ytelse ut av prosessoren. Hva er det verste som kan skje ved bruk av auto overklokking ?

At den overvolter MYE, og det er ikke snakk om bare vcore her ;)

Lenke til kommentar

Vil det gå ut over levetiden og temp ?

Er overklokking noe jeg bør prøve meg på alene, eller burde jeg finne meg noen som kan litt ?

Er det nødvendig å overklokke, tenker da på om det er noe spesielt man tjener på det.

Hvor kjenner jeg best ytelsesforbedringen ?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vet hva det er, ikke har et behov for det, ikke er intresert i å sette deg inn i det, og ikke vet hvor den ekstra ytelsen kommer, så vil jeg påstå at du er bedre tjent med å la det være urørt.

Åpne task-manager, hvis noe går litt tregt, og cpu-grafene går i taket, så hadde det gått noen % raskere om du overclocket.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vet hva det er, ikke har et behov for det, ikke er intresert i å sette deg inn i det, og ikke vet hvor den ekstra ytelsen kommer, så vil jeg påstå at du er bedre tjent med å la det være urørt.

Åpne task-manager, hvis noe går litt tregt, og cpu-grafene går i taket, så hadde det gått noen % raskere om du overclocket.

Jeg vet jo hva overklokking er og vet sånn passe hva man gjør, men er litt usikker på om jeg skal gidde/ta sjangsen på å fikle så mye i bios, man vet jo aldri hva man kan komme borti. Kjenner jo biosen min bra godt nå, men er fortsatt veldig usikker.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har et behov for det, og ikke vet hvor den ekstra ytelsen kommer, så vil jeg påstå at du er bedre tjent med å la det være urørt.

Lenke til kommentar

Har jo lest en del guider på hvordan man overklokker i7, men etter hva jeg leste var det veldig forskjellig fra cpu til cpu hvor mye de var villig å gå opp i frekvens og hvor mye volt de trengte.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Kunne jo være litt interessant å lære. Kan jo the basics innen pc så å ekspandere min kunskap om pc kunne jo være artig.

Tror nesten jeg må prøve meg på en liten overklokk en dag. Hvordan frekvens burde jeg strekke meg etter først ? tenkte kanskje 3.0 hadde vært en ok start.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

jeg har kommet til 4,2ghz uten og øke volten, men det ble varm ja.

Hvorfor selger NetShop plutselig hagemøbler?

Lurer jeg også på, NetShop har jo bare blitt dårligere og dårligere etter dem slo sammen Sandefjord og Oslo så?

Endret av martin808
Lenke til kommentar

Lurer jeg også på, NetShop har jo bare blitt dårligere og dårligere etter dem slo sammen Sandefjord og Oslo så?

Jeg mente såklart 2.8ghz, lul. men er på 3.8 selv.

Hvordan ble den varmere uten økt spenning? er den som har noe å si på hvor varm den blir. Mer spenning = automatisk mer effekt (W) watt = varme på sin egen måte

Lenke til kommentar

Jeg mente såklart 2.8ghz, lul. men er på 3.8 selv.

Hvordan ble den varmere uten økt spenning? er den som har noe å si på hvor varm den blir. Mer spenning = automatisk mer effekt (W) watt = varme på sin egen måte

Bare du øker bclk så blir cpuen varmere ;)

Minhund: Var ute og gikk meg en tur...er hjemme nå :thumbup:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

EVGA Classified Super Record 2 som det er link til, men ikke kan diskuteres.

Forstår ikke hvilken type ram/mhz den helst vil ha.

12 DIMM Triple-Channel DDR3 1333MHz+ (up to 48GB)

Fra 1333MHz og oppover? 2200 også ? 2900?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...