Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde ARM var en del av RISC?

Har gått litt i surr for meg, men det er sant det. Tror ARM er en videreutvikling og forgrening av RISC da, i likhet med en haug av andre arkitekturer som PPC, AVR, AMD2K and blæblæblæ.

Men back to my question: Hva er mest effektivt til hva? Jeg vet at ikke alt egner seg til 3D, men har også hørt at x86 er en halvdårlig og ineffektiv arkitektur til veldig mye arbeid.

Lenke til kommentar

Hmm.. Leter etter ett billig x58 hk med sli støtte, siden det jeg sitter på nå har noen bøyde pins i sokkelen som jeg ikke får bøyd tilbake, og det støtter heller ikke sli.

Er litt usikker på hvilket av disse kortene jeg burde gå for:

MSI X58 Pro-E

Min lenkeDFI LanParty DK X58-T3eH6

Heller litt mot dfi kortet, men er usikker. Noen som har noen erfaringer eller innvendinger å komme med?

Edit: Btw, noen som vet hvor jeg kan få tak i en sli bro?

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar

Noen som vet om jeg vil merke noe forskjell i ytelse på dual og triple channel på minnet? Har 4gb i dual channel nå, siden jeg presterte å kjøpe feil. Men vurderer å kjøpe 3gb med valueram i stedet.

Vil det bli noe merkbar forskjell fra 4gb 1600mhz cl8 dual channel brikker til 3gb 1333mhz cl9 triple channel?

Lenke til kommentar

Var inni bios for å forandre på noen lys greier på hovedkortet, og fant noe som heter CPU level up, der kommer det opp i7 940 og i7 965. Vill det si at den klokker automatisk opp uten at jeg trenger å gjøre noe eller må jeg stille noe selv for å få det perfekt ? (HW i signatur)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...