Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Sist jeg sjekket kunne man ikke installere XP på en "hel" SP1-plate heller, da SP1 støtter maks 133GB disker.

 

kan fint legge inn XP på disker over 133Gb, men xp vil gjenkjenne disken som en disk på 133Gb og dermed installere XP på disse 133Gbene, så en vil da få en partisjon på 133Gb og resten som uallokert plass

Lenke til kommentar

Tips:

 

En fysisk hardisk deler man opp i 2 patisjoner.

 

1. Patisjon til OS på feks 50Gbyte eller mer.

2. Patisjonen for spill og Dokumenter.

 

Slik unngår du at vis det skulle gå skikkelig gærnt at man i alle fall har "Mine Dokumenter" på en annen patisjon.

Lag en mappe som heter

Høyreklikk på "Mine Dokumenter" mappen og velg "Flytt/Move". Lag så en ny mappe på den andre patisjonen/hardisken.

 

Dette har reddet meg fra og måtte knø mye for og få tak i dokumentene...

 

Husk at Live Linux CD-plater kan også finne filer der feks windows er så skadet at det ikke virker...

Lenke til kommentar

Jeg har internett trådløst. Men nettet er treigt. Jeg har 2 av 5 streker i signalstyrke. Kan dette være grunnen til treig hastighet?

 

Jeg deler internett med en annen person, men han sier at han ikke laster ned noe. Ham har også dårlig signal og treigt nett. Routeren står to etasjer over oss. Jeg er 110% sikker på at vi er de eneste kobla til nettet.

Lenke til kommentar
Siden vi er inne på kryptering o.l. så sniker jeg inn et raskt spørsmål: Har kryptering som innvirkning på hastigheten på det trådløse nettverket? Kjører WPA/WPA2 - Personal for øyeblikket.

 

Desto mere kryptering man har på , desto mere krever det av ruteren. Er det en high-end ruter, så vil ikkje hastigheten gå ned noe særlig. På "billige" rutere har det veldig mye å si hvor mye kryptering man har på. Søk på goolgle, så finner du tester av rutere, hvor dette temaet er tatt opp :)

Lenke til kommentar
Noen her som vet om det er ventet nye skjermkort før Nehalem?

Om du snakker om Bloomfield(High-end Nehalem), som kommer i Oktober/November, kommer det en ny revisjon av nVidia GTX 260 med økt antall shadere, og ATi kommer med sin 4600-serie.

Om du snakker om mainstream Nehalem(Lynnfield o.l.) kommer det nok en del nytt, siden disse ikke kommer før godt ute i 2009.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...