Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe med kabinettet å gjøre, men ene viften-

Gir trykk på den, as in sette fingeren intil og trykke. (ikke være nær bladene..)

 

Men ja, får bytte den ut...

 

 

By the way:

Bare jeg som syns grillen til øverste vifte på Antec P183 er sinnsykt dårlig lagd? Bråker mer enn den åpner for luft.. Skal fjerne den etterpå, heller åpent og lite lyd enn noe som bare bråker..

Lenke til kommentar

Hm, kan åpne den senere å sjekke.

 

 

Annen ting;

 

Noen som kan anbefale meg et internett-modem (MODEM, ikke ruter..) ?

Det vi har nå begynner å telle på sine siste dager, blir overloadet bare ved å sitte på diverse onlinespill, som fører til at jeg må løpe ned til kjelleren og trekke ut strømmen og sette inn igjen..

Lenke til kommentar

Kan nok stemme det ja, men fant et dlink modem jeg likte godt!

ADSL2+ og Wireless N (Så slipper jeg krøllet med å ha modem OG ruter.)

http://www.dustinhom...5010105117.aspx

 

Har ikke ISP som krever innlogging slik telenor har, så er samme bæng hvordan adsl modem det er :D (ISP'en min gir bare zyxel modem, noe jeg har flere dårlige erfaringer med..)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Problemet du får med modem or ruter som du nevner er klassiske modem som også har ruter funksjonalitet!

Men, om ISPen din ikke har innlogging så kobler du bare ruteren rett inn forutsatt at modemet ikke trengs slik som hos meg hvor det går til fiber.

 

Men om du bare tenker igjenom skikkelig ditt oppsett så går det greit, og en annen viktig huskeregel, rutere som kjører 3 parts firmware og er Linux basert er konger på stabilitet.

Lenke til kommentar

Har ikke ISP som krever innlogging slik telenor har, så er samme bæng hvordan adsl modem det er :D (ISP'en min gir bare zyxel modem, noe jeg har flere dårlige erfaringer med..)

 

 

Om du har problemer med ZyXEL sine produkter burde du kontakte ZyXEL direkte. Etter min erfaring har de veldig god kundesørvis! thumbup.gif

Lenke til kommentar

Problemet du får med modem or ruter som du nevner er klassiske modem som også har ruter funksjonalitet!

Men, om ISPen din ikke har innlogging så kobler du bare ruteren rett inn forutsatt at modemet ikke trengs slik som hos meg hvor det går til fiber.

 

Men om du bare tenker igjenom skikkelig ditt oppsett så går det greit, og en annen viktig huskeregel, rutere som kjører 3 parts firmware og er Linux basert er konger på stabilitet.

 

Skjønte overhodet ikke første delen av inlegget.

Ruteren vår tar ikke DSL inn, så må ha modem. Derfor tenkte jeg at jeg skulle skaffe modem med dsl og ruter i ett.

Lenke til kommentar

Dessverre tror jeg ikke det er så enkelt da og bare skaffe ett nytt modem.

Du kan sikkert kontakte ISPen og få oppdatert firmware men jeg mistenker du må ha samme type modem fra ISPen for å være kompatibelt når det gjelder DSL.

Har selv fiber, men får bare 1 IP fra ISPen (NTE Bredbånd / Altiboks.) men denne bruker jeg en ruter til å dele opp inne hos meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Når vi først er inne på disse "internettboksene" (:p);

Jeg bor i blokk og har typ. "internett i veggen", ergo bare et uttak jeg kobler meg til. Det er vel ingenting i veien for meg å kjøpe en trådløs router og ha mitt eget, trådløse nett i leiligheten? Opplever at naboens nett naturlig nok er veldig ustabilt, så om jeg hadde tatt knekken på det hadde det vært knall.

Lenke til kommentar

Har vært og fortsatt er advokat for rutere hvor man kan flashe DD-WRT på.

Linksys WRT54GL er ett utmerket alternativ her men det finnes andre som funker også.

Sjekk med listen her og kjøp en ruter deretter.

Stabiliteten er toppers med slike rutere, og funksjonaliteten du får er skummelt høy.

Lenke til kommentar

Har vært og fortsatt er advokat for rutere hvor man kan flashe DD-WRT på.

Linksys WRT54GL er ett utmerket alternativ her men det finnes andre som funker også.

Sjekk med listen her og kjøp en ruter deretter.

Stabiliteten er toppers med slike rutere, og funksjonaliteten du får er skummelt høy.

 

Ja, har en slik ruter liggendes.. Men er ingen DSL funksjonalitet i den, så meningen går litt vekk :]

Lenke til kommentar

Du får utforske DSL modemet litt da vet du...

DMZ er en kjekk sak som kan spare deg en del ruter kluss og helt sikkert noen instillinger du kan trikse til med.

DSL modemets oppgave er primært og oversette til DSL signalene som din ISP bruker, ruteren skal dele opp.

Lenke til kommentar

Æsj, gammle PCen min som jeg hadde før bruker jeg nå som en slaks HTPC. Den er iallefall koblet til TVen og anlegget. Men når jeg bruker Spotify for å høre musikk fryser PCen etter en liten stund. Blir en hælvettes irriterende lyd. PCen restarter seg ikke eller noe, bare står der og lager den lyden.

Bruker en urgammel 80GB harddisk som OS disk. Det er nokk den som holder på og tar kvelden vil jeg tro.

Den er helt nyformatert og nyinstallert Win7 på den, så det kan vell ikke være noe annet enn at den er defekt? Hører det kommer en høyfrekvent lyd fra PCen også av og til. Tipper det kommer fra harddisken.

 

Menmen.. Harddisker nå tildags koster jo ingenting så. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...