Gavekort Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Bullshit. Vifta lager ikke en lyd. Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Den er den mest bråkete vifta i kabinettet mitt! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Bullshit. Vifta lager ikke en lyd. flott du vet hva andre syns da, spess. når de har den selv alle har sin erfaring, det jeg syns er okey er bråkete for mange. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 Jeg vet ikke hvordan vifte-policyen til bad_ip er, men er i huset kjører den på det laveste helt til 60'C og da er den 100%. Jeg har 3 vifter i kabinettet mitt CPU, GPU og PSU og det eneste jeg kan høre under idle er GPU og HDD. På 100% er den absolutt merkbar, men alldeles ikke nok til å klassifiseres under noe som minner om bråk. Men som du sier har alle hver sin erfaring. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 Sa det på en litt frekk måte ser jeg må, som ikke var hensikten. Jeg mente bare erfaringsmessig så har folk forskjellig oppfattelse av bråk:) Tror mange ville sagt jeg har en bråkete pc, men jeg syns selv den er passe :!: Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 Intel I5 750 @ 2,67GHz :.OC - 3,44GHz(171MHz x 20) Idle temperatur: 33 grader Full Load temp.: 43 grader Det var første overklokking på lenge, men siden den medfølgte Intel i5 kjøleren klarte hele 4,01GHz så burde jeg klare ganske mye høyere en dette uten problemer ^^ Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 (endret) varmen er ikke det største problemet, pass på volten du Prøvde litt kjapt med 980X i dag, virker som en god cpu med tanke på volten( 1,23vcore under load, 1,27 vtt, 1,86 pll og null tweaket, kortene er på stock)og var ikke over 40 grader load :!: : Endret 18. april 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 Hha nice Ligger på 4,02 Ghz nå..kommer ikke særlig høyere for med en gang jeg kommer til 4g så blir alt mye mer seriøst. Kan dog si at jeg ikke er inni spenninger ennå, eneste jeg har stilt på hitill er VCore spenning. VTT og alt det står fortsatt urørt. Men tar gjerne imot tips xD Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 Hha nice Ligger på 4,02 Ghz nå..kommer ikke særlig høyere for med en gang jeg kommer til 4g så blir alt mye mer seriøst. Kan dog si at jeg ikke er inni spenninger ennå, eneste jeg har stilt på hitill er VCore spenning. VTT og alt det står fortsatt urørt. Men tar gjerne imot tips xD Men har du 980x da? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 Soppen og Nizzen har for mye penger D: Fant ut at jeg ikke gidder bruke penger på hardware før høsten / vinteren igjen... Bruker jo såvidt pc'en når det er fint vær, så hvorfor ikke spare de kronene delene synker i pris? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 Soppen og Nizzen har for mye penger D: Fant ut at jeg ikke gidder bruke penger på hardware før høsten / vinteren igjen... Bruker jo såvidt pc'en når det er fint vær, så hvorfor ikke spare de kronene delene synker i pris? Ikkje nå lengre Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 Bullshit. Vifta lager ikke en lyd. Alle vifter lager lyd når de blir matet med strøm. Det er et ubestridelig faktum. Et tips når det gjelder viftestøy er å bosette seg i et elendig isolert gammelt hus ved siden av en meget trafikert vei. Da skal det mye til før man hører normale vifter. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Soppen og Nizzen har for mye penger D: Fant ut at jeg ikke gidder bruke penger på hardware før høsten / vinteren igjen... Bruker jo såvidt pc'en når det er fint vær, så hvorfor ikke spare de kronene delene synker i pris? Tro meg, det er jeg ikke. Men jeg drikker ikke, går ikke på byen eller noe. De som kjenner meg vet hvor mye penger jeg har. Og ikke er Nizzen rik og ikke jeg Og om det er sommern eller høsten er revnende likegyldig, til høsten kommer 970 Captain Jack: Vcore, Vtt og vdimm er de viktigste i starten Les litt rundt så du lærer deg om resten av innstillingen, som kommer godt med når du vil litt opp Vær forsiktig med og fore oppsettet ditt med volt, I5 og volt kan gå "plæ" Endret 18. april 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 hm, kan noen forklare VTT volt? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Er den som skal være innenfor 0,5 iforhold til vdimm Du har en god del forskjellige navn, jeg sier det mest for det henger igjen ifra 775 Og de fleste klokkere forstår det. Fleste bioser på I7 har QPI-volt, Uncore eller QPI\DRAM volt( og flere navn sikkert). Regner med at du lurte bare for at VTT er ikke teknisk sett rett ord, men håper dette forklarte litt for deg her er de viktigste for I7: •Processor core voltage of the actual CPU cores. The nominal setting for this parameter depends on the particular processor model, but it usually equals 1.2V. according to the specification, the maximum possible setting can be 1.55V, however, in this case you need nothing less than a water-cooling system involved. •Uncore voltage of the QPI controller built into the CPU and the L3 cache. Their default voltages are set at 1.2V, however, the specification claims that they can be increased up to 1.35V without any harm done to the processor. •Memory voltage. Although this voltage setting seems to have nothing to do with the CPU, it affects not only the overclocking potential of the DDR3 SDRAM in your system. The same voltage is used for the memory controller that moved to the CPU from the chipset. It sets certain limits to the maximum possible setting for this parameter. Intel strongly advises that it shouldn’t be raised past 1.65V. Ignoring this warning may cause the frequency potential of the damaged CPU to go down permanently. •CPU PLL voltage (phase locked loop - a feedback control system that automatically adjusts the phase of a locally generated signal to match the phase of an input signal). This voltage used to be very important for successful overclocking of quad-core LGA775 processors, and is still important for overclocking Core i7. The nominal setting for this voltage is 1.8V, but Intel allows increasing it up to 1.88V without any risks for the processor. Endret 18. april 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Hm VTT = 1,1v (regner med at vdimm er ddet samme som DRAM voltage) - 1,65v Brukanes? Endret 18. april 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 Kan VDIMM på 1.92 og VTT på 1.11 bidra til stabilitetsproblemer på et p45 lga775-oppsett? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Hm VTT = 1,1v (regner med at vdimm er ddet samme som DRAM voltage) - 1,65v Brukanes? Ja, er brukanes det Hvis man skal følge den regelen slavisk så burde du satt den opp til 1,5. For og holde den 0.5-regelen som Intel har satt. Nå er vtt på 775 litt anderledes enn X58 foreks. Spørsmålet er om du opplever stabilitets-problemer? Men ja, for lav vtt på 755 kan gjøre ting ustabilt. Skal finne en bra artikkel om vtt og 775 til deg, JO:) Endret 18. april 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Oioi let the OC game begin sier jeg bare Bildet viser klokken jeg kjører på nå. Endret 18. april 2010 av Captn Jack Yarr'ow ! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 Jan-Ove: Veldig bra og kunne hvis man klokker litt: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=202292&highlight=vtt+775 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå