Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan vifte-policyen til bad_ip er, men er i huset kjører den på det laveste helt til 60'C og da er den 100%.

 

Jeg har 3 vifter i kabinettet mitt CPU, GPU og PSU og det eneste jeg kan høre under idle er GPU og HDD. På 100% er den absolutt merkbar, men alldeles ikke nok til å klassifiseres under noe som minner om bråk. Men som du sier har alle hver sin erfaring. :wee:

Lenke til kommentar

Hha nice ;)

 

Ligger på 4,02 Ghz nå..kommer ikke særlig høyere for med en gang jeg kommer til 4g så blir alt mye mer seriøst.

 

Kan dog si at jeg ikke er inni spenninger ennå, eneste jeg har stilt på hitill er VCore spenning. VTT og alt det står fortsatt urørt. Men tar gjerne imot tips xD

 

 

 

 

Men har du 980x da?

 

 

 

Lenke til kommentar

Soppen og Nizzen har for mye penger D:

 

Fant ut at jeg ikke gidder bruke penger på hardware før høsten / vinteren igjen... Bruker jo såvidt pc'en når det er fint vær, så hvorfor ikke spare de kronene delene synker i pris? ;)

 

Tro meg, det er jeg ikke.

Men jeg drikker ikke, går ikke på byen eller noe.

De som kjenner meg vet hvor mye penger jeg har.

Og ikke er Nizzen rik og ikke jeg :hrm:

 

Og om det er sommern eller høsten er revnende likegyldig, til høsten kommer 970 :tease:

 

Captain Jack: Vcore, Vtt og vdimm er de viktigste i starten :thumbup:

Les litt rundt så du lærer deg om resten av innstillingen, som kommer godt med når du vil litt opp :yes:

Vær forsiktig med og fore oppsettet ditt med volt, I5 og volt kan gå "plæ"

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Er den som skal være innenfor 0,5 iforhold til vdimm :thumbup:

Du har en god del forskjellige navn, jeg sier det mest for det henger igjen ifra 775 :tease:

Og de fleste klokkere forstår det.

Fleste bioser på I7 har QPI-volt, Uncore eller QPI\DRAM volt( og flere navn sikkert).

Regner med at du lurte bare for at VTT er ikke teknisk sett rett ord, men håper dette forklarte litt for deg :thumbup:

 

 

 

her er de viktigste for I7:

•Processor core voltage of the actual CPU cores. The nominal setting for this parameter depends on the particular processor model, but it usually equals 1.2V. according to the specification, the maximum possible setting can be 1.55V, however, in this case you need nothing less than a water-cooling system involved.

•Uncore voltage of the QPI controller built into the CPU and the L3 cache. Their default voltages are set at 1.2V, however, the specification claims that they can be increased up to 1.35V without any harm done to the processor.

•Memory voltage. Although this voltage setting seems to have nothing to do with the CPU, it affects not only the overclocking potential of the DDR3 SDRAM in your system. The same voltage is used for the memory controller that moved to the CPU from the chipset. It sets certain limits to the maximum possible setting for this parameter. Intel strongly advises that it shouldn’t be raised past 1.65V. Ignoring this warning may cause the frequency potential of the damaged CPU to go down permanently.

•CPU PLL voltage (phase locked loop - a feedback control system that automatically adjusts the phase of a locally generated signal to match the phase of an input signal). This voltage used to be very important for successful overclocking of quad-core LGA775 processors, and is still important for overclocking Core i7. The nominal setting for this voltage is 1.8V, but Intel allows increasing it up to 1.88V without any risks for the processor.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Hm

VTT = 1,1v

(regner med at vdimm er ddet samme som DRAM voltage) - 1,65v

 

Brukanes?

 

Ja, er brukanes det :thumbup:

Hvis man skal følge den regelen slavisk så burde du satt den opp til 1,5. For og holde den 0.5-regelen som Intel har satt.

 

Nå er vtt på 775 litt anderledes enn X58 foreks.

Spørsmålet er om du opplever stabilitets-problemer?

Men ja, for lav vtt på 755 kan gjøre ting ustabilt.

Skal finne en bra artikkel om vtt og 775 til deg, JO:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...