kloningen Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Skal prøve seg på klokking med RivaTuner softwaren. Aldri rørt skjermkortet før så det kan bli spennende. Bruk EVGA Precision, mye enklere. Hvis du har core 216 versjonen så kan du kopiere klokken min "and you might get lucky" core: 756 Shader : 1512 Memory 1053 Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Skal prøve seg på klokking med RivaTuner softwaren. Aldri rørt skjermkortet før så det kan bli spennende. Bruk EVGA Precision, mye enklere. Hvis du har core 216 versjonen så kan du kopiere klokken min "and you might get lucky" core: 756 Shader : 1512 Memory 1053 Åja takk for det Vet ikke hva "core 216" er eller hva slags jeg har. Men det er "640M" versjon om det hjelper? Ellers: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=493892&view=detailed#ProductTabs Desarmerte faktisk skjermkortet også, for første gang. Ja, mye firepower i det kortet. FunnyGuy Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Må EVGAPrecision innstaleres som en driver? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Fikk litt lyst til å prøve meg på vannkjøling jeg når jeg skal ha ny hardware utpå høsten. Vil det funke å ha en 120 mm radiator i front, og en bak? Har ikke plass til noe større så. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hvilket kabinett har du? Jeg vil anbefale litt mer. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Skal prøve seg på klokking med RivaTuner softwaren. Aldri rørt skjermkortet før så det kan bli spennende. Bruk EVGA Precision, mye enklere. Hvis du har core 216 versjonen så kan du kopiere klokken min "and you might get lucky" core: 756 Shader : 1512 Memory 1053 Åja takk for det Vet ikke hva "core 216" er eller hva slags jeg har. Men det er "640M" versjon om det hjelper? Ellers: http://www.komplett....led#ProductTabs Desarmerte faktisk skjermkortet også, for første gang. Ja, mye firepower i det kortet. FunnyGuy Har akuratt samme skjermkort som deg, så prøv ut klokken jeg ga deg Kongkage; spørs litt hvor mange komponenter du skal ha vannkjølt, om bare cpu så tror jeg kanskje det holder med En 120mm . skyt meg hvis jeg tar feil Endret 29. mars 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Har Antec P180 Mini, og vil vel kjøle CPU + GPU. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Kanskje da en dobbel 120mm, en trippel blir kanskje litt vanskelig å få utenfor/innenfor et p180 mini Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Rimelig vrient å få plass til en dobbel 120 mm radiator også. Derfor jeg tenker litt på å ha en 120 mm i front og en bak. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Kan jo ha en dobbel på utsiden? Henge opp bak bakre 120grillen, could work. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Tja, det kan jo være en løsning. Henge opp bak og fikse noen hull i toppen ála Wikipedersen. Får uansett nok tid på å planlegge da jeg mest sannsynlig ikke får råd til å oppgradere før til høsten igjen. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Spørs cpu du har, men foor cpu og gpu så anbefaler jeg enn trippel...men så er det med plass da. Hvis ikke sså en god kvalitets dual Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Blir muligens en Phenom II 965 når jeg oppgraderer PC-en, om ikke AMD hoster opp noe enda bedre innen da. Hva med en single 120 mm foran og en dobbel bak? Hvor mye vil egentlig et system med blokker, radiatorer, pumpe og tank koste da? Trenger ikke å ta med vifter da det er et must-have i kabinetter, vannkjølt eller ei. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) 2500-3k for et sett som skal kjøle cpu og gpu må du nok regne med. Endret 29. mars 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
KKake Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Aha.. Jaja, da får jeg se hva jeg får råd til. Hadde håpet på en tusenlapp mindre da men. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Mmmmmhmm.. Tror ejg venter med å begynne med heavy vannkjøling til jeg har en mer fast inntekt jeg :] Men kommer til å bruke ferdigløsninger som Coolit Eco ALC som jeg har en ordre inne for hos amentio Skal også se hvordan Coolit omni til skjermkort blir :] Lenke til kommentar
KKake Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Jaja, får jo ikke kjøpt meg nye PC-deler før jeg får en fast inntekt selv, og det blir jo som lærling nå til høsten. For en 12k i måneden skal jeg nok få råd til vannkjøling også, frister dog å være lærling i Forsvaret, men da er lønna plustelig rundt 4000/mnd, og da er det ikke like gøy å bruke nesten hele lønna på vannkjøling. Endret 30. mars 2010 av KongKake Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Holder greit med to enkle radiatorer for CPU og GPU. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Det er din mening, spørs alt etter cpu og gpu. Men for cpu og gpu så er trippel-greit;) Har prøvd både singel, dual, trippel og quad. Singel er etter min mening for lite, men igjen så spørs det på cpu osv. Skal man kjøre stock så holder en god singel på en amd-cpu, men foreks. en 920 og man klokker...aldri. Og det er bedre og gå for en trippel enn 2 single. Plass til det for man på så og si alle kabinett. For kjøpt fin holder til raddisen så den kan henge bakpå. Endret 30. mars 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
KKake Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Ja, så en av disse fine holderene, virket til å være smart. Forresten, hvorfor må frakta fra FrozenCPU være så jævla dyr? Skal bestille noe smågreier til prosjektet mitt (skruer, gummilist, festeplater til strips og pinremover-verktøy) og frakta er jo faen meg på 150% av hva tingene jeg skal ha koster. Frister lite å bestille noe til 20 dollar der nå frakta kommer på over 30. Det er ikke noe som har gummilist og en pinremover de vil låne vekk eller? Får en stor takk i arbeidsloggen min hvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå