Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

En mulighet er å kjøpe Intel 40gb til laptop og 80en i stasjonær. Er det skikkelig laptop eller er det netbook. Spørs hvor mye boost du få om du har atom prosessor. Litt vanskelig å gjenopplive noe som allerede er dødt.

ER vel bedre å velge kingston sin 64gb, som koster marginalt mer, er større og betydelig raskere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok personlig gått for Intel. Ser de har fått til TRIM i gen.2, men har en liten knapp Intel likevel. Hadde den selv i et par uker. Den er lynkjapp. Dersom plassbehovet ikke er veldig stort så er den genial til laptop. Jeg er fortsatt bitter fordi min laptop ikke støttet den SSDen :/

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Bra maskin det der. Du må nok gå i tenkeboksen. Det er jo ingenting i veien å koble til SSDen og installere OS og se hvor kjapt ting går i praksis. Det er jo snakk om to skruer. OS installasjonen tar toppen 15 min. Se om du merker noe forskjell på ytelse, varme, batteritid og støy.

Edit.

Intel prepares Core i7 875K CPU

K stands for Unlocked

Intel has finally realized that unlocking some CPUs completely is not a bad idea and it looks like it's planning to introduce some new completely unlocked CPUs.

In the first days of June Intel plans to release Core i7 875K, which will be the first unlocked socket LGA1156 CPU. It fits on P55 powered motherboards and it is overclocking enabled CPU.

This means that this CPU will allow full control over the processor frequency ratio for the best possible overclocking results. The TDP of this CPU is 95W and your board will need a bios update to work. It's a quad-core CPU with Turbo Boost and dual channel DDR3 1333 memory support.

We don’t know the exact frequency but we believe that it should be close to 3.0GHz, simply as Core i7 870 works at 2.93GHz. So the logic is quite sound, when you see the K suffix, it will mean that you are getting the completely unlocked CPU.

Kan bli spennende å se hva dette vil bety i praksis.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

w0h0000t, økning på rundt 7-8k poeng i 3dmark06 etter å ha klokket til 4ghz på 930'en

21015 i 3dmark 06 nå :D

13723 i 3dmark Vantage

GPU Score - 11018

CPU Score - 52069

(Hva skjer med mad cpu score? Fastest system på ORB har jo 50266cpu score... 0_o )

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...