Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg bruker hodetelefon utgangen på framsiden av kabinettet så hører jeg systemlyder(?), piping og knitrelyder som er i "takt" med hva jeg gjør på pcen, hvis jeg trykker så hører jeg et pip f.eks. Det er ikke slik at lydene er kun når jeg gjør noe, de er der hele tiden. Så mitt spørsmål er om dette går på kabinettet eller hk. Tenker at det må være hk, men det som er så rart er at lydene kom etter at jeg byttet kabinett..

 

Hva tror dere? Og jeg har vel rett på nytt hk/kabinett?

 

EDIT: Ser det er litt rart forklart, men dere fatter vel :p

Endret av Oysteinkn
Lenke til kommentar

Da var en SSD på vei i posten :D

 

I og med at det er søndag tviler jeg på det. Dog, i morgen er den sikkert på vei i posten. :)

 

Btw, tok nettopp og klippet bort gitteret foran viftehullet bak på den ene P180 Mini-en min, noen som vet hvor jeg kan få ta en sort eller hvit gummilist til å ha der så jeg ikke kutter meg når jeg skal montere vifter og at det ser penere ut? :)

Lenke til kommentar

Når jeg bruker hodetelefon utgangen på framsiden av kabinettet så hører jeg systemlyder(?), piping og knitrelyder som er i "takt" med hva jeg gjør på pcen, hvis jeg trykker så hører jeg et pip f.eks. Det er ikke slik at lydene er kun når jeg gjør noe, de er der hele tiden. Så mitt spørsmål er om dette går på kabinettet eller hk. Tenker at det må være hk, men det som er så rart er at lydene kom etter at jeg byttet kabinett..

 

Hva tror dere? Og jeg har vel rett på nytt hk/kabinett?

 

EDIT: Ser det er litt rart forklart, men dere fatter vel :p

Har samme problemet selv. Det er lite man kan gjøre med det. Det du kan prøve på er å sjekke at kabelen som går fra kabinettet til hovedkortet ikke er i kontakt med andre kabler, men det trenger likevel ikke være en løsning. I tilegg kan du sjekke om at lydkortet står plassert rett under/over et annet pci kort. Ofte kan det hjelpe om du lar lydkortet stå litt for seg selv. Får du pipelyd/knitrelyd når du kobler til hodetelefoner i utgangen på pcen? Løsningen på dette kan være å kjøpe en hodetelfonforsterker med DAC. Da vil du mest sannsynlig bli kvitt støyen. Du har nok ikke rett på noe nytt kabinett og jeg tviler på det er dette som er problemet. Dersom du ikke har pipelyd fra utgangen bak på så kan du kjøpe deg en minijackkabel forlenger.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...