Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm joda. Må lese meg opp på litt klokking på denne platformen.. helt ukjent for meg.

Økte vcore et par hakk for å sikre meg at det virket, økte fra 2,8ghz til 3,0.. instant bluescreen. wut?

 

 

Også normalt at Core 1 står på 23x i turbo og resten i 22x?

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Beste og bruke på cpu-vifte er egen viftestyrer;)

Ikke så dyrt heller.

 

Men har du lest noen oc-guider for x58?

Er noen regler som er viktige og huske på, ellers så blir den minste klokk ustabil.

 

Ah... D:

Virker så idiotisk at ingen har lagd noe sånt for 1366 platformen enda....

Kjøpe en fysisk del for å kunne kontrollere vifta som egentlig kan styres gjennom hovedkortet.. no point -____-

 

Har tenkt å følge litt av denne;

http://www.clunk.org...-beginners.html

Virker ganske bra gjenomført.

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

"Vanlige" nettverkskabler, type cat-5 med rj45-kontakter man bruker mellom PC og router, er de kryssede eller ukryssede? Er ganske sikker på at routeren min er så ny at den fikser begge like greit, men jeg vet at jeg kan bruke kablene mine ("vanlige" cat-5) mellom 2 PCer. Jeg burde allerede ha svaret liggende rett foran meg her, men jeg spør for å være sikker.

 

E: Litt feilpost, men gidder ikke lage en tråd...

 

TP kabler er mest sannsynlig ukryssede. Alle enheter, som fremdeles virker, takler begge deler.

Mellom PCer hadde man kryssede.

Lenke til kommentar

Virker så idiotisk at ingen har lagd noe sånt for 1366 platformen enda....

Kjøpe en fysisk del for å kunne kontrollere vifta som egentlig kan styres gjennom hovedkortet.. no point -____-

 

Ingen som gidder å lage noe sånt når HW-kontroller er totalt overlegen.

Lenke til kommentar

500 kroner ish for noe som kunne vært gratis... :]

(frakt og evt oppkrav medregnet)

 

Tar plass (får ikke plass til min 120mm vifte øverst under dvd rommen om jeg skal ha viftekontroller

 

Rot -

 

Det er en vifte jeg trenger å kunne stille på, viftekontroller til 500ish blir litt i meste laget..Svir nok etter å ha brukt 250kr på festebrakett til dark knight kjøleren (frakt + postoppkrav også=

Lenke til kommentar

Ok hjemme igjen.. HVA er sjangsen at når man bestiller to pc oppsett så ender to nøkkelkomponenter opp som ubrukelige?

 

Q9400 i det ene buildet takler ikke stress uansett spenning og får bsod 24/7. (Byttet ut med gamle E8400'en min og maskinen går som en drøm)

 

 

build 2;

 

Asus P5Q p45, STYR UNNA!

Så og si ubrukelig kort, PCI express sporene er 100% døde, veldig mange med samme problem rundt om kring.

Lenke til kommentar

Sjekk dette hovedkoertet fra EVGA :p

 

EVGA Classified SR-2 fits two Xeon CPUs for 24 threads,

3-17-10-classifiedsr2-600.jpg

 

 

 

Remember EVGA's seven-GPU motherboard monstrosity, the W555? That experimental beast of a board just got declassified -- and given immediate launch orders. Under the new "Classified SR-2" callsign, the board's layout has hardly changed since CES (though the heatsinks certainly got a makeover) but the big news here is that each of its two CPU sockets will support those fancy new six-core Xeon processors. As you're well aware, two times six is twelve -- and since each of the Xeon 5600's cores can handle 2 threads, you're looking at the basis for a 24-threaded powerhouse for mondo multitasking performance. Factor in enough slots for 4-way SLI, CrossFireX and 48GB of RAM, and it's not hard to figure out why the red-and-black HPTX (15- x 13.6-inches!) creation commands a $600 price point. The only questions are how much a full system will deplete your wallet, and how many fuses your house will blow after pressing the power button.

 

Correction: Just a note that Intel's Core i7-980X isn't supported here, but the new Xeon 5600 CPUs are.

 

 

Endret av johome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...