Cortinarius rubellus Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Du MÅ ikke, men Eleet er jo ganske bra Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Hmm joda. Må lese meg opp på litt klokking på denne platformen.. helt ukjent for meg. Økte vcore et par hakk for å sikre meg at det virket, økte fra 2,8ghz til 3,0.. instant bluescreen. wut? Også normalt at Core 1 står på 23x i turbo og resten i 22x? Endret 17. mars 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 ja, det er det Du hadde 930 ikke sant? For i singelcore oppgaver så kan ene kjernen klokke seg litt mer opp:) Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Aha. Jepp er på 930 får ikke klokket så særlig nå uansett med stock kjøler, men skal bli litt kjent :] (venter på festebrakett for dark knight).Trenger også et program som jeg kan sette cpu vifte.hastighet.... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Beste og bruke på cpu-vifte er egen viftestyrer;) Ikke så dyrt heller. Men har du lest noen oc-guider for x58? Er noen regler som er viktige og huske på, ellers så blir den minste klokk ustabil. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Beste og bruke på cpu-vifte er egen viftestyrer;) Ikke så dyrt heller. Men har du lest noen oc-guider for x58? Er noen regler som er viktige og huske på, ellers så blir den minste klokk ustabil. Ah... D: Virker så idiotisk at ingen har lagd noe sånt for 1366 platformen enda.... Kjøpe en fysisk del for å kunne kontrollere vifta som egentlig kan styres gjennom hovedkortet.. no point -____- Har tenkt å følge litt av denne; http://www.clunk.org...-beginners.html Virker ganske bra gjenomført. Endret 17. mars 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 "Vanlige" nettverkskabler, type cat-5 med rj45-kontakter man bruker mellom PC og router, er de kryssede eller ukryssede? Er ganske sikker på at routeren min er så ny at den fikser begge like greit, men jeg vet at jeg kan bruke kablene mine ("vanlige" cat-5) mellom 2 PCer. Jeg burde allerede ha svaret liggende rett foran meg her, men jeg spør for å være sikker. E: Litt feilpost, men gidder ikke lage en tråd... TP kabler er mest sannsynlig ukryssede. Alle enheter, som fremdeles virker, takler begge deler. Mellom PCer hadde man kryssede. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Virker så idiotisk at ingen har lagd noe sånt for 1366 platformen enda.... Kjøpe en fysisk del for å kunne kontrollere vifta som egentlig kan styres gjennom hovedkortet.. no point -____- Ingen som gidder å lage noe sånt når HW-kontroller er totalt overlegen. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 helt enig med deg, forstår ikke hva som er så galt med en vifte-kontroller Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 500 kroner ish for noe som kunne vært gratis... :] (frakt og evt oppkrav medregnet) Tar plass (får ikke plass til min 120mm vifte øverst under dvd rommen om jeg skal ha viftekontroller Rot - Det er en vifte jeg trenger å kunne stille på, viftekontroller til 500ish blir litt i meste laget..Svir nok etter å ha brukt 250kr på festebrakett til dark knight kjøleren (frakt + postoppkrav også= Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) http://old.prisguide.no/product.php?productId=112468&cat_id=79 Får også kjøpt for en og en som du ikke trenger og ha i front, viftekoontrooller er et must. Endret 17. mars 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Ok hjemme igjen.. HVA er sjangsen at når man bestiller to pc oppsett så ender to nøkkelkomponenter opp som ubrukelige? Q9400 i det ene buildet takler ikke stress uansett spenning og får bsod 24/7. (Byttet ut med gamle E8400'en min og maskinen går som en drøm) build 2; Asus P5Q p45, STYR UNNA! Så og si ubrukelig kort, PCI express sporene er 100% døde, veldig mange med samme problem rundt om kring. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) P5Q var, den tiden 775 fortsatt var en socket jeg gadd å sette meg inn i, et meget godt kort.. Endret 18. mars 2010 av Corporal Clegg Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Sjekk dette hovedkoertet fra EVGA EVGA Classified SR-2 fits two Xeon CPUs for 24 threads, Remember EVGA's seven-GPU motherboard monstrosity, the W555? That experimental beast of a board just got declassified -- and given immediate launch orders. Under the new "Classified SR-2" callsign, the board's layout has hardly changed since CES (though the heatsinks certainly got a makeover) but the big news here is that each of its two CPU sockets will support those fancy new six-core Xeon processors. As you're well aware, two times six is twelve -- and since each of the Xeon 5600's cores can handle 2 threads, you're looking at the basis for a 24-threaded powerhouse for mondo multitasking performance. Factor in enough slots for 4-way SLI, CrossFireX and 48GB of RAM, and it's not hard to figure out why the red-and-black HPTX (15- x 13.6-inches!) creation commands a $600 price point. The only questions are how much a full system will deplete your wallet, and how many fuses your house will blow after pressing the power button. Correction: Just a note that Intel's Core i7-980X isn't supported here, but the new Xeon 5600 CPUs are. Endret 18. mars 2010 av johome Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Herlig! Kunne tenkt meg et system bygd med det kortet. 2x Xeon, og 12 ramslotter med ecc-minne Endret 18. mars 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Herlig! Kunne tenkt meg et system bygd med det kortet. 2x Xenon, og 12 ramslotter med ecc-minne Hva skal du med ibm prosessorer? Ufattelig kult hovedkort. Et par xeon hadde nok gjort seg ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Hva skal du med ibm prosessorer? Du er klar over at Intel produserer Xeon? Endret 18. mars 2010 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hva skal du med ibm prosessorer? Du er klar over at Intel produserer Xeon? Du er klar over at han ikke skrev Xeon? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Herlig! Kunne tenkt meg et system bygd med det kortet. 2x Xeon, og 12 ramslotter med ecc-minne Alle kunne tenkt seg et system med det kortet. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Herlig! Kunne tenkt meg et system bygd med det kortet. 2x Xeon, og 12 ramslotter med ecc-minne Alle kunne tenkt seg et system med det kortet. Alle og morra hans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå