Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp har gravd litt dritt på han (Jeg er flink å finne tak i forhistorien og mer info om folk som oftest...) og han ser ut til å være både troll og rasshøl av høyeste kaliber.

Og tror han kan alt om VPN også, men sliter med å få det til :p Det vil si at programmer som Wippien og Hamachi er for vanskelig for han å få til, altså han sliter med å koble seg til...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har vært borti endel folk som han, de tror de kan alt som er å vite om data og IT siden de er den eneste de vet om som kan like mye.

 

Selv jeg som er langt mindre intressert i hardware nå, enn det jeg var for 3-4 år siden klarer å se at han bommer på så mange tema at det er fælt.

Lenke til kommentar

Hm problem her. Netopp installert en Q9400 i mitt forrige DFI p45 UT t2rs hovedkort. Har ingen planer om overklokking på denne.

Fant ganske fort ut at volten er helt på trynet, selv etter resett av cmos. Jeg finner ikke AUTO for volt lenger på noen (Dram, Sb core, nb core, cpu vtt core)! Auto har alltid vært et alternativ her når jeg brukte E8400'en på dette hovedkortet. Halp me?

Har ingen aning whatsoever hva nb og sb og cpu'en bør være på i dette tilfellet...

 

BUMP'er denne... Trenger seriøst hjelp.

 

Når jeg prøver ut BFBC2 så går det i ca et minutt så fryser det og får IRQL not less or equal, eller bare en svart skjerm med prikker på.

Jeg tviler på at det er minne, da jeg brukte det hovedkortet og det minnet senest en uke siden og spilte som bare det.

 

 

 

Men trenger fortsatt hjelp med å få alternativene "auto" frem på spenningene, da jeg ikke har anelse på hva NB, SB osv skal på, og de ikke så lure å overvolte.

Lenke til kommentar

650W MIST-strømforsyningen min ligger litt høyt på 12V, hovedkortet måler 12.67, med et godt multimeter måler jeg 12.5 - er det så høyt at jeg bør klage?

 

Får heller ikke maskinen stabil på stock med den, og har ikke orket å prøve ny strømforsyning for å se om det hjelper på stabiliteten.

Lenke til kommentar

Hvor stor blir overgangen fra GeForce 8600 GS til XFX Radeon HD 5750? Begge ser jo ut til å være 512MB uten at jeg vet hva som er under panseret.

Hvor stor overgangen er skal jeg ikke uttale meg om, men om du vurderer 5750 så vil jeg anbefale deg å legge til en 200lapp og kjøpe 5770 vapor-x utgaven. Da får du et kjølig og stille kort som drar de fleste nye spill på et absolutt akseptabelt nivå.

Lenke til kommentar

650W MIST-strømforsyningen min ligger litt høyt på 12V, hovedkortet måler 12.67, med et godt multimeter måler jeg 12.5 - er det så høyt at jeg bør klage?

 

Får heller ikke maskinen stabil på stock med den, og har ikke orket å prøve ny strømforsyning for å se om det hjelper på stabiliteten.

12.67 er mer enn bra nok.

ATX-standarden spesifiserer vel +-10%.

Lenke til kommentar

Arrgrh, sittet i HELE dag for å få denne maskinen gående.. problemet blir værre og værre for hver gang Og ikke vet jeg hva som kan foråsake det.

Enten bluescreen eller svart skjerm med mange fargeprikker på.. Før skjedde det bare i tunge spill, nå skjer det også ved loking rundt i windows..

PC'en ble bygd igår, og har tatt fra hele maskinen og satt på plass igjen to ganger uten hell for å finne noe jeg kan ha oversett.

 

Hovedkortet og RAM'en har jeg selv brukt for en uke siden og funket knall med en e8400. Prosessoren som blir brukt nå er en Q9400 @ 2,6Ghz

Skjermkortet er et GTX 260, OS windows 7.

Har også prøvd fresh install av OS men problemet er der fortsatt, så det er enten i hardwaren eller biosen.

 

Får inn noen andre deler til et så og si identisk bygg i morgen, så skal prøve litt deler om hverandre for å finne feilen.

 

Men all hjelp hadde vært satt pris på, er så møkk sliten etter å ha sittet her i nesten 2 dager nå uten fremgang.

Lenke til kommentar

"Vanlige" nettverkskabler, type cat-5 med rj45-kontakter man bruker mellom PC og router, er de kryssede eller ukryssede? Er ganske sikker på at routeren min er så ny at den fikser begge like greit, men jeg vet at jeg kan bruke kablene mine ("vanlige" cat-5) mellom 2 PCer. Jeg burde allerede ha svaret liggende rett foran meg her, men jeg spør for å være sikker.

 

E: Litt feilpost, men gidder ikke lage en tråd...

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Yes I have. men problemet virker faktisk ikke som om det er problemet lenger..

Men nå er jeg hjemme igjen og har spørsmål om min x58 :D ;

Evga x58 micro hk'et mitt bruker temmelig lang tid på post, why is dat? D: Bruker vel rundt 10-20 sek før viftene roer seg og begynner med post

 

Opplever det samme med mitt X58-hk, at det tar litt tid før post.

Men så lenge det fungerer så er det vel ikke noe gale :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...