Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

80mm viften på min Scythe Kamakiri S478 kjøler holder på å ta kvelden. Den begynner å bråke avogtil, men slutter av seg selv etter en liten stund.

Funker det med symaskinolje, eller er det lurest å sette inn ny vifte?

(Hvis det værste som kan skje er at maskinen blir for varm og slår seg av selv, er ikke det verdt det. Men hvis det ikke slutter å bråke )

 

Den viften som står i nå, kan reguleres. Jeg kjører den på 50%, 2000rpm. Hvordan gjør jeg det lettest med en vanlig 12V vifte? Er det nok luftstrømning hvis jeg kjører den på 5V?

 

Anbefaling av vifter?

 

Eller er det greiest å kjøpe en ny kjøler? Stille er viktig, skal alltids få plass til det i kabinettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg klarte å formatere bort 250GB med filmer! Takk takk, jeg vet jeg er flink! :new_woot:

 

 

 

Faen... :hrm:

 

Jeg klarte engang det samme med 500Gb med film, getdataback for NTFS reddet dagen for min del.

Lenke til kommentar

miste filer er ikke gøy nei. Etter jeg gjorde det sist så tok jeg backup på alvor. Kjøpte 1tb disk til kun backup. Kjører windows sin backup en gang i uka + jeg bruker GoodSync til backup av filer. Hadde jeg mistet hele mp3/flac mappa jeg har bygget opp gjennom mange år hadde det raknet for meg hvertfall :p

Lenke til kommentar

Vil nå ikke begynt å smøre på olje i et "elektrisk system" sammenlignet med en symaskin som er mer mekanisk.

Bare kjøp ny kjøler du. Noctua har noen topp vifter

Og en symaskinmotor er ikke elektrisk? :p

 

Forskjellen er nok ikke så veldig stor, men når en vifte begynner å bråke pleier det å være brente børster eller sprukne kulelagere, og da skal det mer enn litt olje til.

Lenke til kommentar

Hm problem her. Netopp installert en Q9400 i mitt forrige DFI p45 UT t2rs hovedkort. Har ingen planer om overklokking på denne.

Fant ganske fort ut at volten er helt på trynet, selv etter resett av cmos. Jeg finner ikke AUTO for volt lenger på noen (Dram, Sb core, nb core, cpu vtt core)! Auto har alltid vært et alternativ her når jeg brukte E8400'en på dette hovedkortet. Halp me?

Har ingen aning whatsoever hva nb og sb og cpu'en bør være på i dette tilfellet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...