Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Men de har ikke allti like god service og sånt som komplett. :p

skulle komplett tatt betalt etter servicenivået eller kunnskapsnivået til teknikerene sine måtte de gitt vekk varene sine.

 

5av5 rma saker jeg har tatt rett til komplett har de ikke klart løse problemet men sendt varen tilbake og ment den var feilfri.

har sendt inn 2rma saker til de nå som de forhåpentligvis klarer bedre enn forige sakene.

 

Har en retur sak på en god del år jeg, rart andre folk har så mange.

Da fikk jeg ny og bedre vare enn jeg sendte inn. Tok faktisk bare 3 uker fra jeg sendte varen med posten til jeg installerte den nye i maskina, noe som slettes ikke er dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en retur sak på en god del år jeg, rart andre folk har så mange.

Da fikk jeg ny og bedre vare enn jeg sendte inn. Tok faktisk bare 3 uker fra jeg sendte varen med posten til jeg installerte den nye i maskina, noe som slettes ikke er dårlig.

spørs vel litt hvor mye du handler da, samt at som familiens "heldige" ITperson blir delene stortsett kjøpt i mitt navn så bygger jeg pcn for de, og tar da også returene.

Lenke til kommentar

spørs vel litt hvor mye du handler da, samt at som familiens "heldige" ITperson blir delene stortsett kjøpt i mitt navn så bygger jeg pcn for de, og tar da også returene.

 

Sant, sitter i samme posisjon som deg. Familiens ITperson og mange deler/utstyr blir handlet på navnet mitt.

Men sitter kun med en retur sak til nettbutikker og en til en fysisk butikk på 8 år, mulig jeg bare har vert heldig eller så vet jeg hva kvalitet er :p

Lenke til kommentar

ser utfor det blir en rma til gitt, kjøpte razer headsett fra superweekenden til komplett hvor led lysene ikke funker samt ene høytaleren skurrer.

 

tipper de har fått litt juling i postgang, siden det var 3små esker oppi en rimelig stor eske uten noe fyll rundt.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Komplett er indeed en favoritt hos meg også.

De er raske på å få fullført en RMA og gitt meg nytt produkt.

Andre gangen jeg sendte inn samme type hovedkort, fikk jeg et mye bedre og dyrere ett :D (som jeg spurte om selv) var vel rundt 8-900 kroner dyrere

 

 

MEN

 

Spørsmål;

 

SSD og alt det andre er på vei.. Lurer på hvor skal jeg feste SSD'en i mitt P183? Har ingen 2,5" mount's : O

Lenke til kommentar

FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK

Trodde jeg hadde en 1366 festebrakett for Xigmatek Dark Knight kjøleren min, men det var visst versjonen som bare kom med 775 og AMD : O

(Har allerede bestilt alle delene, så da ender jeg opp med å vente på en liten metallbit for å kunne starte pc'en.. -__-

 

 

EDIT; Komplett hadde visst ikke sendt ordren enda, så det var ikke forsent å avbestille og legge til braketten :D :D

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring ved skifte av CMOS-batteri?

 

Problemet jeg har er at PC-en ikke booter til POST etter å vært skrudd av i en periode. Ingen lyd å høre (bip), og må dermed gjøre en manuell restart. Det går fint, men da dukker denne meldingen opp: «Overclocking failed!»

 

Av og til nekter den å boote til POST selv med standardverdier i BIOS. Leste litt rundt CMOS og strøm i går kveld, og CMOS drar nytte av strøm fra PSU når PC-en er oppe og går. Men tydeligvis får ikke CMOS tilførsel av strøm når PC-en er skrudd av. Da må nesten kjernen i problemet ligge i batteriet som forsyner CMOS med strøm.

 

Enten er batteriet i ferd med å gå tom for strøm, eller så er det helt flatt.

 

Noen formeninger rundt dette?

 

Edit: Må legge til at problemet dukket opp etter PSU-skifte. Skal prøve å ta ut batteriet og la hovedkortet stå en stund uten.

Problemet lå rett foran nesa på meg i fire mnd. Nå koser PC-en seg med strøm uten skjøteledning. Problemet lå i sistnevnte. Tydeligvis likte ikke PSU-en dette, så nå er den plugget alene i stikkontakta.

Lenke til kommentar

Ahhh, deilig følelse.

Starta opp et nytt system - med noen usikkerhetspunkter som inkompatibel RAM. Alt starta, intet bilde på skjermen. Så har brukt ettermiddagen på feilsøking, og endelig.. Shiten funker.

 

Nå er det bare SSD som mangler, så er vi i mål. Maskinen skal nok ned uansett snart, grunnet kabinettbytte. Tenkte å få opp en testbenk for vannkjøling, så da er det upraktisk med et miditower.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...