Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

noen av dere som har sjekket hvor mange fps dere har i BC2? når jeg ligger på rundt 60-90fps så går det ikke 100% glatt, og det pleier det å gjøre i de fleste spill.. først når jeg er oppe i 100++ liker jeg meg. 1920x1200 4AA og 8AF resten på fullt..

 

3 x 5870 i Trifire, 4Ghz i7 cpu.

2 kjerner til på cpu, så går det bedre  :tease:

 

 

 

 

 

BC2 skalerer over 6 tråder i følge taskmanager. Derfor er det jo best å ha 6 kjerner. HT hjelper jo lite.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring ved skifte av CMOS-batteri?

 

Problemet jeg har er at PC-en ikke booter til POST etter å vært skrudd av i en periode. Ingen lyd å høre (bip), og må dermed gjøre en manuell restart. Det går fint, men da dukker denne meldingen opp: «Overclocking failed!»

 

Av og til nekter den å boote til POST selv med standardverdier i BIOS. Leste litt rundt CMOS og strøm i går kveld, og CMOS drar nytte av strøm fra PSU når PC-en er oppe og går. Men tydeligvis får ikke CMOS tilførsel av strøm når PC-en er skrudd av. Da må nesten kjernen i problemet ligge i batteriet som forsyner CMOS med strøm.

 

Enten er batteriet i ferd med å gå tom for strøm, eller så er det helt flatt.

 

Noen formeninger rundt dette?

 

Edit: Må legge til at problemet dukket opp etter PSU-skifte. Skal prøve å ta ut batteriet og la hovedkortet stå en stund uten.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Ok, passer muligens ikke her.

 

Hvis jeg skrur på høytallerene mine hjemme så skurrer det, hvor lavt det er avhenger av hvor høy lyd jeg har på. Idag kjøpte jeg Roccat Kave, og jeg har samme problem med det.

Jeg trodde tidligere at det var pga rommet mitt, siden jeg har hatt høytallerene mine i andre rom hvor det har funket helt utmerket. Men idag kom jeg til å tenke på at de gangene jeg har brukt dem i andre rom har de ikke vært koblet til PCen.

Så jeg tenkte kanskje det kan være hovedkortets skyld? Hvs jeg beveger på musen bråker det enda mer.

 

HK er MSI P43 NEO

Høytallere er Logitech x530

Endret av Martin HaTh
Lenke til kommentar

Flott, idiotene hos Amentio klarer å sende meg feil SSD. Sitter med en X25-m 160gb når jeg skulle ha en X25-v... Får valget om å enten sende den tilbake eller betale 2500kr mellom, og denne helga har jeg en enorm innleveing, samt at lørdag det er den eneste dagen på 2 uker jeg har fri så lenge at jeg får installert på nytt... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...