Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6 tusen for en skjerm med 2560x1440 er ikke dyrt. Det er ikke lenge siden man måtte ut med det dobbelte for å få tilsvarende oppløsning i en 30"

 

Du kan sitte en armlengde fra en 27" med 2560x1440 og bildet er sylskarpt, som på en normal dataskjerm bare enda skarpere. Du må sitte vesentlig lenger unna en 32" lcd-tv for å få tilsvarende bilde.

 

Link meg til den skjermen for 6 tusen :p

Lenke til kommentar

Håper det ikke er noe jeg har glemt å kopiere over til 1TB-disken nå...

 

Bilder, musikk, video, dokumenter, skrivebord, Portable-programmer, RocketDock, ObjectDock, og Steam. Er det noe mer jeg trenger?hmm.gif

 

En liste over programmene jeg skal installere har jeg også lagt med, og en del av instalasjonsfilene har jeg også lagt over...

 

Jeg måtte ofte et par videoer på 4-13GB e.l. siden 1TB-disken foreløpig har FAT32-filsystem...

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Da håper jeg på det beste!thumbup.gif

 

Trodde kanskje det kom til å ta noen timer...

 

Ubuntu 9.10 32bit tok jo lang tid på HTPC-en så da forberedte jeg meg på det verste ;)

 

EDIT: Nå har Steam-filene blitt overført til 1TB-disken så nå starter nok installasjonen av Windows 7 hvert øyeblikk!

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Hvis du lager et image av det nyinstallerte OS'et ditt , vil du ved kunne restore det nårtid som helst.

 

Lat oss si at du laster ned et program som plutselig får OS'et til å bli ustabil/ikke virker mere som det skal.

Eller at du får virus/malvare som gjør systemet ubrukelig.

 

Da kan du bare putte inn en CD plate, og restore imaget.

5 min senere er alt tilbake til den nyinstallerte tilstanden hvor ting funket helt optimalt (uønskede prog og virus vil da forsvinne)

 

Dette er igrunnen et perfekt tidspunkt til å gjøre det.

jeg ville først ha tweaket systemet litt.

Så ville jeg ha installert mine favorittprogrammer.

Når det er gjort ville jeg ha tatt et image av dette.

 

Programmer som kan brukes til dette er Acronis True Image eller Paragon Backup & Recovery som er gratis.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Lurer på om noen kunne hjulpet meg å bestemme meg for oppgradering av min litt utdaterte maskin. Jeg har i dag:

CPU: Intel C2D 6300

MB: Asus P5B Deluxe/WiFi

GFX: Nvidia 8800GT

RAM: 4 GB DDR2

SOUND: Creative Soundblaster X-FI Music

PSU: OCZ 450W

CASE: Lian Li PC-6070B

 

Det jeg lurer på er om det lønner seg å kjøpe en ny CPU (vurderer en C2D Q9500) og skjermkort (ATI 5XXX, kanskje 5850?), eller om jeg bør gå for en komplett oppgradering av MB, minne osv? Er det noe vits å bruke penger på en "klattoppgradering"?

Lenke til kommentar

Det hovedkortet kan ikke bruke 45nm-prosessorer, så Q9500 vil ikke fungere.

 

Men savner du kjappere prosessor? Man kommer langt med en E6300 og et greit skjermkort. Velger du nvidia får du også avlastet prosessoren i spill med physx-støtte, og brukt det gamle 8800gt-kortet til noe fornuftig.

 

Hva slags oppløsning spiller du i?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det hovedkortet kan ikke bruke 45nm-prosessorer, så Q9500 vil ikke fungere.

 

Hvis du bruker nyeste beta bios fra Asus til det hovedkortet skal det kunne støtte 45nm, ihvertfall ifølge Asus selv.

Lenke til kommentar

Det hovedkortet kan ikke bruke 45nm-prosessorer, så Q9500 vil ikke fungere.

 

Men savner du kjappere prosessor? Man kommer langt med en E6300 og et greit skjermkort. Velger du nvidia får du også avlastet prosessoren i spill med physx-støtte, og brukt det gamle 8800gt-kortet til noe fornuftig.

 

Hva slags oppløsning spiller du i?

Jeg spiller for tiden i 1650*1080, men ser meg om etter en ny 24" skjerm også (med 16:10 aspect), så kan bli 1920*1200 snart. Tenkte kanskje å bruke mitt gamle skjermkort som Physx-kort når jeg slengte i et Ati-kort. Det burde vel gå ann?

 

Det hovedkortet kan ikke bruke 45nm-prosessorer, så Q9500 vil ikke fungere.

 

Hvis du bruker nyeste beta bios fra Asus til det hovedkortet skal det kunne støtte 45nm, ihvertfall ifølge Asus selv.

Det trodde jeg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...