Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke? :p

 

Yter like bra om ikke bedre enn andre ATX kort i samme prisklasse, og vil ikke kjøpe Evga 3x SLI fordi det begynner å bli litt gammelt. Da Evga kommer med ett helt nytt enkel sokkel superkort, så kommer jeg nok til å oppgradere. Men frem til da holder det med ett søtt lite m-ATX i ett stort og digg kabinett :D

 

MicroATX forsvinner i Corsair 800Dtongue.gif

 

Du kan jo se hvordan det har blitt i mitt kabinett...

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke? :p

 

Yter like bra om ikke bedre enn andre ATX kort i samme prisklasse, og vil ikke kjøpe Evga 3x SLI fordi det begynner å bli litt gammelt. Da Evga kommer med ett helt nytt enkel sokkel superkort, så kommer jeg nok til å oppgradere. Men frem til da holder det med ett søtt lite m-ATX i ett stort og digg kabinett :D

 

MicroATX forsvinner i Corsair 800Dtongue.gif

 

 

Du kan jo se hvordan det har blitt i mitt kabinett...

 

 

 

Jammen jeg har ikke lyst på E760 Classified, føler det er utdatert, og SLI Micro er det eneste hovedkortet som yter bra og ser bra ut, men vi får vente og se. Ganske sikker på at det kommer til å se bra ut :)

 

Evga :love:

 

Orker ikke vente på Asus sine . .

Lenke til kommentar

Classified utdatert... Nå har jeg hørt det også :p

For å si det slik, selv om det er gammelt er det fortsatt ingen som har tatt Classern når det gjelder PWM delen for eksempel, kanskje ikke ekstra chip for USB 3.0 og nyeste SATA standarden (Må ha ekstra chip, INGEN chipset har bygget dette inn enda) men du har da enda ikke bruk for det og skulle det bli ett behov så er Classern utstyrt med fine flotte PCI-E spor :p

 

Nei, blir ikke noe m-ATX her igården om kabbisen ikke er for trang til å ta vanlig ATX.

Må ha plassen nedover til ekspansjonspor, det er her det er for trangt.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Hvorfor M-ATX i et så stort kabinett?

 

For å gi det til meg. :fun:

 

Nei, men med mindre du har et lite kabinett fraråder jeg deg mATX, for det første vil det se dumt ut når hovedkortet blir borte i kabinett, og for det andre så er det litt kjipt den dagen du kanskje trenger de ekstra sporene. Så enten gjør du som meg, og har et kabinett som krever mATX (er sikker på at jeg ikke trenger de ekstra sporene da jeg alltid har ett skjermkort og ikke noe mer enn det, utenom kanskje et lydkort), eller så kjøper du deg et ATX eller eATX -kort. :D

 

EDIT:

 

For alle casemodere som skal sleeve og krympe i nær fremtid: Anbefaler denne. Genial lighter til krymping da varmen er mye mer konsentrert enn en vanlig lighter og den er 100 ganger bedre å holde i. Man kan holde den et godt stykke unna heatshrinken og likevel krympe den ganske bra. Så man slipper svimerker og slikt. :D

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Hvorfor M-ATX i et så stort kabinett?

 

For å gi det til meg. :fun:

 

Nei, men med mindre du har et lite kabinett fraråder jeg deg mATX, for det første vil det se dumt ut når hovedkortet blir borte i kabinett, og for det andre så er det litt kjipt den dagen du kanskje trenger de ekstra sporene. Så enten gjør du som meg, og har et kabinett som krever mATX (er sikker på at jeg ikke trenger de ekstra sporene da jeg alltid har ett skjermkort og ikke noe mer enn det, utenom kanskje et lydkort), eller så kjøper du deg et ATX eller eATX -kort. :D

 

 

Tja, men greia er at jeg skal bygge en ny PC etter jeg er ferdig med denne, og den skal ha mATX, så da er det vel bedre å kjøpe ett mATX nå, og se om det kommer noen nye heftige ATX/eATX nærmere sommeren som jeg kan putte inn i denne maskina, og bare flytte over det andre :p

 

Men ja, utdatert, fjern IDE tilkoblinger, og gi den noen små forbedringer og gi den ett nytt navn under en relansering.

 

Så viss dere hører meg Evga, relanser 3x SLI Classified under ett nytt navn (Evga 3x SLI Top Secret :tease:) og gi den noen små oppdateringer.

 

DA kjøper jeg... :innocent:

 

Føler jeg står litt alene her nå ass :p

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar

IDE koblingene vil du ikke se at de forsvinner på hardcore klokkeplattformen på en god stund.

Årsaken? Når PCI-E frekvensene skal opp i taket for å få med seg BCLK så sier SATA kontrollerne takk for seg og nekter å være med, mens IDE... Vell denne fortsetter å tusle og gå uten korrupsjon eller andre små rariteter som SATA får siden denne sitter på en PCI-E buss.

 

Og personlig har jeg full befolkning på IDE porten og hadde det vært en til på Classified så hadde jeg jammen meg funnet bruk for den OGSÅ! :p

IDE fases ikke ut her før diskene jeg har er 100% døde.

Lenke til kommentar

Nå har tiden kommet for at jeg skal installere Windows 7, og i den anledning har jeg noen spørsmål...

 

Jeg har en 500GB WD-disk som alt er installert og lagret på. Jeg har også en ekstern 1TB WD-disk som for øyeblikket brukes til backup o.l.

 

Jeg tenker det blir mest ryddig om jeg bruker 1TB-disken som en intern disk til oppbevaring av alle mulige filer (bilder, programfiler, musikk, video, o.l.), og bruker 500GB-disken til OS og programmer.

 

500GB er vel bare unødvendig å ha til OS og programmer, så burde jeg partisjonere den? Og i så fall, hvilke størrelse er det lurt å ha på partisjonene?

 

Kan det lønne seg å bruke halve 1TB-disken til speiling av 500GB-disken, eller skal jeg bare la dem gå hver for seg?

Lenke til kommentar

Partisjon blir bedre mtp oversikt og ryddighet. Ellers er det liten/ingen ytelsesgevinst. Speiling må du vurdere selv om du trenger. Bilder og slikt er greit å ha på to disker, mens de aller fleste filmer og musikk kan lastes ned eller skaffes på nytt :)

 

Dersom du går for den Scar, så vil jeg gjerne høre hva du syns om den :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke mye peiling på hvordan jeg setter opp RAID, så det kan det hende jeg holder meg unna foreløpig :p

 

Om det ikke er noen gevinst å hente på partisjonering har jeg ikke noe særlig bruk for det med mindre jeg fyller opp 1TB-disken. Bortsett fra at det kanskje kunne vært kjekt med en partisjon til OS og en til programmer, men det vet jeg ikke om jeg trenger...

 

Hva tror dere?

 

Det er så klart lurt å ha bilder på to disker (eller mer) men om jeg bruker 1TB-disken til intern bruk vil jeg kun ha en ekstern 160GB-disk til over. Spørs om det holder til alle bildene... Tviler litthmm.gif

 

Jeg har jo planer om å skaffe meg SSD etter hvert, men det kan fort ta litt tid (alt fra en måned til et halvt år, helt avhengig av hva jeg prioriterer med tanke på hw-oppgradering...

 

Hadde jeg bare hatt en til intern harddisk...

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Partisjon blir bedre mtp oversikt og ryddighet. Ellers er det liten/ingen ytelsesgevinst. Speiling må du vurdere selv om du trenger. Bilder og slikt er greit å ha på to disker, mens de aller fleste filmer og musikk kan lastes ned eller skaffes på nytt :)

 

Dersom du går for den Scar, så vil jeg gjerne høre hva du syns om den :)

 

Ja, men er usikker på om eg skal kjøpe den. Var faren min som ville eg skulle finne ut om dette virkar. Om det har nokre "downsider"

Lenke til kommentar

Elendig oppløsning i forhold til størrelsen. Panelet er sikkert av sistesort, siden den er billig.

 

Se heller på den nye fra dell, den har rett oppløsning for 27", og et godt panel.

Vell, nå bruker jeg en Samsung Full-HD TV på 32" som skjerm, og syns ikke oppløsningen er noe elendig i det heletatt, så tror ikke det kommer til og bli noe problem. Dell sine skjermer er vell ganske mye dyrere(?)

 

Jeg skal flytte ut snart, og da skal jeg bruke 32"ern som midlertidig TV, til jeg får kjøpt en skikkelig TV. Da skal jeg bruke den som PC skjerm igjen og da kommer den 27"ern til og bli sekundær-skjerm. Derfor vil jeg ikke bruke så alt for mye på skjerm nå. Så jeg tror den vil bli bra til mitt bruk.

Men lurer på om noen har erfaring med den. Vist det skulle være en stor minus med den. :p

Lenke til kommentar

6 tusen for en skjerm med 2560x1440 er ikke dyrt. Det er ikke lenge siden man måtte ut med det dobbelte for å få tilsvarende oppløsning i en 30"

 

Du kan sitte en armlengde fra en 27" med 2560x1440 og bildet er sylskarpt, som på en normal dataskjerm bare enda skarpere. Du må sitte vesentlig lenger unna en 32" lcd-tv for å få tilsvarende bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...