Teac Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Ja, jo. 4gb er litt for lite og 6gb er egentlig passelig. Det jeg reagerer på er at en gamer pc til 25k ikke har hvertfall en SSD. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg kan bekrefte at 12 er for mye Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Da bekrefter jeg at 2 GB er for lite Endret 26. februar 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Alt som går til pagefiling er overflødig og jeg regner med at det ikke er mer enn toppen 3GB for en vanlig bruker. Driver du på med AutoCAD og lignende så trenger du kanskje mer. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Faen da, kommenterer på poster fra førstesiden i en tråd hele tiden etter at mine innlegg mistet "gå til siste side-knappen"!! slettes. Endret 27. februar 2010 av Corporal Clegg Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Her er noen bilder av DVD-spilleren når jeg koblet den til den stasjonære PC'n... (Ja, de er ganske like) PC'n merker at det er en skjerm tilkoblet, men den bildet flimrer og er helt unøyaktig. Når jeg drar vinduer over på den lille skjermen vises av og til deler av det som er på vinduet, men det vises i så fall bare på en bitteliten del av skjermen, og veksler ganske ofte. Jeg har prøvd alt som er av innstillinger i grafikkortets program (ATI CCC), men bildet endrer seg ikke til det bedre samme hva jeg gjør. Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Du må endre oppløsning til ~720*576, eller noe deromkring, samt at du må endre oppfriskningsrate til 25i. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 2GB RAM holder lenge om man bruker de riktig. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Her er noen bilder av DVD-spilleren når jeg koblet den til den stasjonære PC'n... (Ja, de er ganske like) PC'n merker at det er en skjerm tilkoblet, men den bildet flimrer og er helt unøyaktig. Når jeg drar vinduer over på den lille skjermen vises av og til deler av det som er på vinduet, men det vises i så fall bare på en bitteliten del av skjermen, og veksler ganske ofte. Jeg har prøvd alt som er av innstillinger i grafikkortets program (ATI CCC), men bildet endrer seg ikke til det bedre samme hva jeg gjør. Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre? Prøver du å bruke en bærbar dvd spillers skjerm som pc skjerm eller? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Du må endre oppløsning til ~720*576, eller noe deromkring, samt at du må endre oppfriskningsrate til 25i. Jeg har prøvd mange rare kombinasjoner av oppløsning og oppfriskningsrate, men det ser ikke ut til å påvirke bilde noe betydelig. Jeg har funnet ut at grafikkortet har S-video med flere pinner enn det DVD-spilleren har, så det er kanskje det som skaper problemet? Prøver du å bruke en bærbar dvd spillers skjerm som pc skjerm eller? Ja Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Med 720*576 som oppløsning, og oppfriskningsrate på 25i har jeg nå dette bildet. Som dere ser er det antydninger til at det står ATI i bakgrunnen, stjernene fra COD4 er der, og jeg kan se en svart musepeker, men bilder er fortsatt tilnærmet lik ubrukelig Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Nei, har ingenting med s-video kontakten i skjermkortet å gjøre, de ekstra pinnene er for komponentkabler. Prøvd 640*480 og 25i da? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Ja, men det blir bare enda verre... Høyere oppløsning hjelper heller ikke noe særlig Endret 27. februar 2010 av Meh. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 2GB RAM holder lenge om man bruker de riktig. Fortell. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 2GB RAM holder lenge om man bruker de riktig. Fortell. Visst jeg ikke husker feil så la jeg inn TinyXP for en stund tilbake. Den brukte vell 50mb ram etter boot. Da har man en god del igjen på 2gb. Alt er mulig. Det er fortsatt en del netbooker som leveres med 1 gb ram og win 7. Da er 2gb evig mye sammenlignet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Blandt annet hvis vi dropper Pagefiling og dumper unødvendig minne. Som jeg sa så trenger man ikke mer enn 2-3GB med mindre man driver med fysikk-baking eller AutoCAD. Selvfølgelig er det noen spill man trenger mye minne til, men det kommer stort sett av late utviklere. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Har 4Gb RAM og det er da ikke for lite. Kan spille, surfe, spotifyiere, se film, msn eller what so ever alt på en gang uten noe problem. Ligger som regel aldri mye høyere en 3Gb på forbruk på det meste heller. Men skal ikke si at jeg ikke har lukktet på 2Gb mer Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Her ser du vanlig bruk med musikk, Opera, MSN, Anti-virus og Utorrent. Det blå du ser er Pagefiling. Har forresten 4 GB med 32-bit OS, som gir meg 3,25 GB. Endret 27. februar 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Har selv 4GB minne og skulle gjerne hatt mer. Skal snart gå X58/i7/ddr3 så da blir det 6gb på meg Her er mitt bruk ved "idle" uten noen kjempekrevende programmer eller spill åpne Rundt 40% blir brukt. 90-100% under spill eller harde programmer Endret 27. februar 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Vell, over 4Gb får du ikke bruk for i disse dager som gamer, om du ikke kjører flere spill samtidig. 4Gb + 64 bit OS så kan dagens spill som er 32 bit bruke MAKS 2Gb RAM samme hvor mye du har i maskinen. Så fram til 64 bit kommer for fullt så er det dette som forblir grensa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå