Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Overklokket prosessor.

- Bruke to sata porter til kun 160gb harddisker

- 22" skjerm, litt for liten.

- Slapt skjermkort.

Nå virker det som du stiller ganske så andre og større krav til maskinen enn målgruppen jeg hadde siktet meg inn på, så jeg tror uansett at dine antydelser om sløsing av sata-porter, for liten skjerm og for dårlig skjermkort blir noe vage.

Jeg gjorde uansett et overslag slik som det ble foreslått her tidligere i tråden, og med lisensiert Windows endte jeg på omtrent 8000,-.

Å da sette prisen ned til 6500 var, i mine øyne, greit.

 

Skriv specsene dine her.. Må ikke være reklamering for å si hva du har i pc'n din..

 

 

Flimzes; hmm skal ses nærmere på..

Lenke til kommentar

- Overklokket prosessor.

- Bruke to sata porter til kun 160gb harddisker

- 22" skjerm, litt for liten.

- Slapt skjermkort.

Nå virker det som du stiller ganske så andre og større krav til maskinen enn målgruppen jeg hadde siktet meg inn på, så jeg tror uansett at dine antydelser om sløsing av sata-porter, for liten skjerm og for dårlig skjermkort blir noe vage.

Jeg gjorde uansett et overslag slik som det ble foreslått her tidligere i tråden, og med lisensiert Windows endte jeg på omtrent 8000,-.

Å da sette prisen ned til 6500 var, i mine øyne, greit.

Ikke for å være skikkelig vanskelig, men du får ganske heftig maskin til ca 7k helt nytt. Med windows skjerm osv. Ble litt nysgjerrig så jeg satt opp et eksempel.

post-105988-1266875337,429_thumb.png

Jeg ville heller valgt denne ny enn din brukt :p Ikke for å være kranglete, men det er ikke alltid det lønner seg å selge tingene brukt. Såklart kan man være heldig og kamuflere over en grei maskin og kalle det for en gamingpc osv... Sum 7200,-

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Har dere peiling på hvor jeg kan få kjøpt en adapter som ligner på denne?

Slik?

 

Ja! Takk! :)

 

 

Nei, du kan ikke koble den mellom skjermkortet og tven din med mindre de er spesialtilpasset for det.

 

#Om du skal bruke den til en projektor, se bort i fra dette innlegget.

 

 

Jeg tenkte å bruke den for å koble PC'n så jeg får koblet den til en bærbar DVD-spiller via RCA... Men om det ikke funker er det fint om du kommer med et annet forslag som gjør det mulig...

 

 

I innlegg 6316 på side 316 kan du se noen andre metoder jeg har tenkt på, men jeg har ikke så mye praksis-erfaring med dette, så det kan godt hende det rett og slett er mulig å koble slik jeg har tenkt...

Lenke til kommentar

Meh.: skjermkort med tv-utgang er enkleste løsning. Du får ikke composite ut av en dvi-plugg. Component og composite er to helt forskjellige ting, og om dvd-spilleren har 2xrca for lyd og 1x rca for bilde så er det composite.

 

---

 

Forøvrig: noen som vet om elkjøps 30dager retur-greie gjelder ved collect@store kjøp?

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Meh.: skjermkort med tv-utgang er enkleste løsning. Du får ikke composite ut av en dvi-plugg. Component og composite er to helt forskjellige ting, og om dvd-spilleren har 2xrca for lyd og 1x rca for bilde så er det composite.

 

Det var det jeg trodde... Men jeg hadde et lite håp om at det kunne gåinnocent.gif

 

Jeg er klar over at 2xRCA lyd og 1xRCA bilde er composite, jeg fikk bare ikke med det i forrige innlegg ;) Men jeg har skrevet "RCA/Composite" i andre innlegg for at folk skal skjønne hva jeg mente...

 

Du må ha en pc med kompositt eller s-video utgang, har du ikke dette trenger du aktive adaptere som omformer signalet mellom vga og kompositt, koster gjerne 500kr, og kvaliteten på kompositt er uansett horibelt dårlig, og maks oppløsning er 720*480 interlaced.

 

Jeg kommer ikke til å bruke 500 kr på en aktiv adapter når DVD-spilleren kosta 999 kr i sin tid :p

 

Jeg prøvde å koble DVD-spilleren til en bærbar PC via S-video, men det skjedde ingen ting... Får håpe det går med den stasjonære PC'n, men det er uansett ikke noen krise om det ikke lar seg gjøre... Jeg tenkte det mest for å teste hvordan kvaliteten ville blitt, og muligens bruke den som en liten info-skjerm på tilnærmet lik linje som den jeg har på G19.

 

Takk for hjelpen til dere begge (og Teac) for denne nyttige informasjonenthumbs.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Nok en gang, tusen takk for hjelpen, jeg har nå funnet en guide til hvordan man kan aktiverer S-video utgangen på en del PC-er, så nå får jeg vel prøve det på den sasjonære etter hvert. Jeg tror noe av grunnen til at det ikke funket på den bærbare er at den har Windows Vista Business på den, og det virker som om jeg har begrenset med muligheter...

Lenke til kommentar

Nok en gang, tusen takk for hjelpen, jeg har nå funnet en guide til hvordan man kan aktiverer S-video utgangen på en del PC-er, så nå får jeg vel prøve det på den sasjonære etter hvert. Jeg tror noe av grunnen til at det ikke funket på den bærbare er at den har Windows Vista Business på den, og det virker som om jeg har begrenset med muligheter...

 

Ingenting galt eller begrenset med vista business. Mulig at grafikkdriver ikke er installert?

Lenke til kommentar

Da er det nok noe annet rart som mangler, for jeg installerte den nyeste grafikkort-driveren i sta... Det eneste problemet er at jeg ikke får opp noe kontrollpanel e.l. selv om det sto "ATI Video Driver and Control Panel for Microsoft Windows Vista" på HPs hjemmeside hvor jeg lastet den installesjonsfilahmm.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Drepte jeg tråden eller sitter folk klistra foran tv-skjermen med OL?

 

Andre enn meg som synes dette var en veldig dårlig satt i sammen "gamer-pc"?

Overkill prosessor og kun trege 6 gb ram. Ingen SSD, men Raptor disk :/

Synes dette var litt rart. Virker som de stapper inn deler de vil bli kvitt.

 

Ferdig "gamer" pc'er er aldri noen god investering.

Du får aldri det beste for pengene.

De pusher prisen litt opp, legger til ting som "Stor lagringsplass, 6GB RAM!!!#!¤"%!", men legger også ved rævva hovedkort og skjermkort og cpu (er ikke nødvendigvis DEN du linket til jeg mener men generelt..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...