Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så vanskelig å få solgt pc-en min? Noen som vet?

Jeg tipper at du er så gjerrig og kjip at du skal ha mest mulig for pcen og vil ikkje tape noen ting på den.

 

 

 

 

 

Dette er bare et wild guess :D

 

 

 

 

3 av 4 tilfeller stemmer dette i kategorien "hjelp til kjøp og salg" :thumbup:

 

 

 

 

Selger du pcen for 50% av ny pris nå, så kan det være at du får solgt det. Her på hardware.no er de fleste veldig opptatt av garantier og slikt. Og kjøper man brukt, så vet man ofte ikkje hvordan hardware er tatt vare på med mindre man kjenner personen.

 

 

 

 

 

På hardware som er "hot" så kan man få kanskje opptil 70% av varens nypris hvis varen er brukt. Dette mener jeg.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Neida, det er langt fra noe monster. Får allikevel sjekke opp prisen på komponentene og se hva det blir. Ønsker også å helst ikke selge den som delmaskin siden den fungerer flott i sin nåværende tilstand.

Takk for tipsene! :)

Lenke til kommentar

Milanjo: Så lenge du legger ut en liste over komponentene og spør om prisen er grei istdenfor å legge ut linken til finn annonsen så kan jeg aldri tenk meg det strider mot reglene. Jeg synes du hadde satt altfor høy pris. Komponentene var greie. Litt billige deler, liten skjerm, dårlig skjermkort. Du kan få en bra maskin for 7k nytt. Kan godt tenke meg at maskinen fungerer godt, men jeg er litt skeptisk til noen punkter.

 

- Overklokket prosessor.

- Bruke to sata porter til kun 160gb harddisker

- 22" skjerm, litt for liten.

- Slapt skjermkort.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

8K for en PC som er 1 år gammel hørtest veldig dyrt ut spør du meg. Med mindre du kjøpte alt som var high-end i den tid. Jeg har gammle PCen min her fortsatt som er rundt 1 år gammel. Og den skal jeg selge til en fyr for rundt 2500kr. Dog uten skjerm. Den har ikke så veldig gode komponenter (Antec 900, Q6600, ATI 4850, 4Gb minne). Med den var det for rundt 1 år siden.

Det som er litt surt med og holde på med PC. Man tjener ikke akkurat penger på det. ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

- Overklokket prosessor.

- Bruke to sata porter til kun 160gb harddisker

- 22" skjerm, litt for liten.

- Slapt skjermkort.

Nå virker det som du stiller ganske så andre og større krav til maskinen enn målgruppen jeg hadde siktet meg inn på, så jeg tror uansett at dine antydelser om sløsing av sata-porter, for liten skjerm og for dårlig skjermkort blir noe vage.

Jeg gjorde uansett et overslag slik som det ble foreslått her tidligere i tråden, og med lisensiert Windows endte jeg på omtrent 8000,-.

Å da sette prisen ned til 6500 var, i mine øyne, greit.

Lenke til kommentar

40gb blir litt i minste laget tror jeg

 

Men på et helt annet tema;

 

Smartguardian (program for å lese av temps osv på DFI hovedkort) Viser 17c på CPU nå.. Temperaturen i rommet er rundt 17C den også.

Realtemp viser 37 37 på kjernene. Men jeg har ALDRI ALDRI ALDRI sett realtemp gå under 37 uansett om jeg åpner vinduet eller ikke..

Hvem skal stoles på?

Smartguardian måler ikke kjernene noe som er litt dumt...

 

 

For å summe det opp litt;

Smartguardian = alltid rundt romtemp et sted

Realtemp = Høyere, men også aldri lavere enn 37 på kjernene

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Mine erfaringer tilsier hvertfall at Realtemp og HWmonitor viser ganske så identiske temperaturer. Dersom du ikke kommer under 37 grader ved å åpne vinduet en halvtime så er det nok noe galt med måleren. Pcens temperatur blir mye påvirket av romtemperaturen. 37grader er helt grei temperatur, ikke veldig lav og ikke veldig høy heller. Har du overklokket prosessoren?

Lenke til kommentar

Mine erfaringer tilsier hvertfall at Realtemp og HWmonitor viser ganske så identiske temperaturer. Dersom du ikke kommer under 37 grader ved å åpne vinduet en halvtime så er det nok noe galt med måleren. Pcens temperatur blir mye påvirket av romtemperaturen. 37grader er helt grei temperatur, ikke veldig lav og ikke veldig høy heller. Har du overklokket prosessoren?

 

Jupp, 3.8 Ghz

Det er E8xx du har? Sensoren dems er jo på trynet.

 

E8400 ja.

 

Jaja.. Skal snart oppgradere til i7 :] men takk for svar

Lenke til kommentar

Det greie med de CPUene der er at ved lave temps er sensoren helt off, i tilegg må man ha skikkelig BIOS for å støtte E0 steppinga, hvis ikke blir det sånn som E8600'n på IX38 kortet mitt.

Den rapporterer 104 grader på CPUen og sitter fast der.

 

Men, disse CPUene her blir nøyaktige når de klatrer i temp, da skal du se at kjernetempen er den du burde se på faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...