Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å lete etter nettverkskabler skjult over takplater er noe herk!

 

Men det var ikke alt som skapte problemer idag:

-Ødelagt kabel i vegg, umerket.

-Ødelagt kabel brukt til å skjøyte på en annen kabel

-Defekt svitsj som lå merket som "reserve"

-Vegguttak som ikke var merket som defekt

-Server med win2k som var sta

-ADSL-ruter med ukjent passord

-win2k celeron-maskin på 1ghz, med ukjent adminpassord

-fancy spesialprogramvare med elendig dokumentasjon. (Det er ikke gøy å måtte lete fram manuelt hvor pasientdata oppbevares)

-printserver uten dokumentasjon

-windows fildelings dårlige vane med å ikke funke når det virkelig trengs

 

Hvorfor gidder jeg å ta på meg it-drifting? :(

Lenke til kommentar
Sant, men konstante klikkelyder fra en vanlig (les 3,5") HDD betyr ofte at den er på vei til harddiskhimmelen.

Hardisken er en Samsung SpinPoint T166 500GB og den er bare 1,5 år gammel. Passe på å ta backup før alt går til helvete.

 

Edit: Leser på komplett at de har en tendens til å ryke etter 1-2 år. Alt for dårlig for en så stor produsent som samsung -.-

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar

Ganske fornøyd med klokken min her nå :3

Før når jeg prøvde å få 4050mhz (450fsb) var det av en eller annen grunn klin umulig å få den stabil (E8400 C0)

Men nå som jeg satt den på 445 FSB (4005mhz), da gikk alt glatt :3

Ligger på 17600 i 3dmark 06 med GTX260 og E8400 på 4ghz

 

Kjørte en hel natt uten problemer med Orthos blant annet.

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Har noen her erfaring med Mionix Naos 5000, CM Storm Senitnel, Roccat Kova, SteelSeries Xai, eller Qpad 5K?

 

Thomas, bestilte ikke du deg Mionix Naos 5000 for ikke så lenge siden?

 

Jeg synes kanskje det er på tide på ny mus nå, men er veldig usikker på hvilke jeg eventuelt skal velge. Jeg må ha en som ligger godt i hånda og har noen innstillingsmuligheter ;)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Model M tastatur :love:

 

Katta kjedet seg og var alene på rommet mitt. Hun vet at jeg har et par ting liggende under tastaturet, og hun har prøvd flere ganger på å få tak i de. Denne gangen endte det med at tastaturet datt i bakken :!:

 

Det overlevde, og tingene som lå under tastaturet fikk være i fred. Jeg lurer på om katta ble skremt? :p

Lenke til kommentar
Sant, men konstante klikkelyder fra en vanlig (les 3,5") HDD betyr ofte at den er på vei til harddiskhimmelen.

Hardisken er en Samsung SpinPoint T166 500GB og den er bare 1,5 år gammel. Passe på å ta backup før alt går til helvete.

 

Edit: Leser på komplett at de har en tendens til å ryke etter 1-2 år. Alt for dårlig for en så stor produsent som samsung -.-

 

Samsung-diskene i SpinPoint serien er noe av de beste diskene jeg noen gang har hatt.

 

Ifølge CrystalDiskInfo har diskene kjørt...

 

250GB (2,97 år)

400GB (1,90 år)

500GB (0,94 år)

 

500GB er også ca 1,5 år gammel, men mest imponerende er jo 250GB som er 4,5år :)

 

Men kan jo være at jeg har vært veldig heldig, eller at de som har komentert på komplett har vært veldig uheldig :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Samsung sine T166 er saker. Stille og behagelige, ikke plagsomt med vibrasjoner om du skrur de godt fast, pålitelige og de fins i mengder enda. F1 og F2 serien er ræl i forhold.

 

Jeg elsker T166 serien, har 4 stykker i fast bruk, tilnærmet 24/7 de siste årene. Aldri hikket en eneste gang, de bare funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...