Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMEN til det Wiki sa, beste måten noen kunne sagt det på :thumbup:

 

Live like a nerd :new_woot:

 

Die like a nerd :w00t:

 

Haha, vi tenker likt! :p

 

Haha, tviler ikke, Great minds think alike :ninja:

 

Prosjektene våre (med Corsair 800D) er jo også ganske like :p Fargekombinasjon (rød/svart), CPU, RAM, SSD osv. er jo ganske likt må jeg si :)

Lenke til kommentar

Veien til mål er ofte mer interessant enn selve målet. Sånn er det med klokking, og mange andre ting.

 

Vil man ha en ganske kraftig maskin, så kjøper man kraftige komponenter. Vil man ha det gøy, og få mer ut av greie komponenter, så klokker man.

 

Det er ikke de siste 5% av en klokk som utgjør noe i praksis, men de første 20%.

Lenke til kommentar

De første 20% er ytelsen du vil ha.

De neste prosentene er staheten.

Og siste rest er faenskap og bannskap på høyt nivå før du er der :p

 

Personlig har jeg bestemt meg for ett realistisk tall på forhånd som skal nåes, så dimensjonerer jeg delene deretter.

Før jeg deretter setter igang, og i disse dager vil det si 4 GHz, men fikk riktignok 4.2 ut da :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde planer om å klokke når jeg kjøpte meg p4 prescott, og igjen når jeg kjøpte meg c2duo, og nå når jeg kjøpte meg c2q. Men det ble aldri noe av planene, av en enkelt grunn: man får så mye mer igjen for mye minne enn litt ekstra cpu-klokk - og jeg har hatt flaks med minneprisene.

 

Fikk 4GB minne til 1/4 pris når jeg kjøpte c1d-en ved lansering, og fikk billig 8GB-sett nå når ddr2-prisen var på sitt lavpunkt før den gikk opp igjen.

 

Neste gang jeg bygger ny, kraftig maskin ender jeg nok opp med ecc-minne. Må nesten innse at jeg ikke orker å stresse med å få til en klokk som merkes.

Lenke til kommentar
Jeg hadde planer om å klokke når jeg kjøpte meg p4 prescott, og igjen når jeg kjøpte meg c2duo, og nå når jeg kjøpte meg c2q. Men det ble aldri noe av planene, av en enkelt grunn: man får så mye mer igjen for mye minne enn litt ekstra cpu-klokk - og jeg har hatt flaks med minneprisene.

 

Fikk 4GB minne til 1/4 pris når jeg kjøpte c1d-en ved lansering, og fikk billig 8GB-sett nå når ddr2-prisen var på sitt lavpunkt før den gikk opp igjen.

 

Neste gang jeg bygger ny, kraftig maskin ender jeg nok opp med ecc-minne. Må nesten innse at jeg ikke orker å stresse med å få til en klokk som merkes.

 

Du tror du får nytte av ECC ram? Du må iallefall huske å ha et hovedkort og cpu som støtter det da :p

Lenke til kommentar
0 problem å finne hovedkort/cpu som støtter ECC.

 

Jeg har hatt såpass til stabilitetsproblemer med vanlig ddr-minne at jeg holder på å gå lei + ECC har noe for seg med store mengder minne på ei maskin som står på i måneder av gangen.

 

Vet det er 0 problem :) Har selv hovedkort og cpu som støtter det :) Men gidder ikkje bruke ecc ram da. Ingen overklokking, ingen mening :D

Lenke til kommentar

Prøver å streame live feed fra en Dazzle USB dings fra Windows 7 med den nyeste VLC i 720x576 over 100mbit til en laptop.

Via UDP multicast og direkte.

 

Men bildet blir dårlig, og hakker relativt ofte. Hva er flaskehalsen?

 

Hvis jeg viser bilde på den lokale maskinen er det prikkfritt.

Lenke til kommentar
Må faktisk rote med obskure subtiminger som man ikke får satt i bios for å få stabilitet nå med msi p45 platinum + q9550 + 8GB xms2 6400-minne...

 

Problemet hos deg der er soleklart... Det er ett MSI hovedkort, disse har alltid vært merksnodige på overklokking.

Hadde du handlet noe som DFI eller ABIT i sin tid så hadde saken vært annerledes.

Idag på Intel plattformen er det EVGA som er kongen av haugen om du skal klokke, og blir sannsynligvis det når SATA 6 Gbps og USB 3 generasjonen kommer også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...