CorporalClegg Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Har en PNY-pinne på 4GB som er litt større, og den bruker jeg aldri fordi jeg aldri vet hvor den er Har en følelse av det kan bli ett problem her også Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Har forsåvidt problemer med å holde styr på større minnepinner også. Dersom du på skolen skulle komme over en gul PNY-pinne på 4Gb, så hadde det vært supert å få den tilbake. 25 timer med skolearbeid (som ikke er levert) ligger der Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Aoch! Wikip da, har du ikke backuprutinene i orden? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Nei, det har jeg ikke. Men saken var: Jobb på skolePC som resettes ved omstart. Lagret på minnepenn --> ikke sett den siden Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg hadde en sånn mini-usb-pinne på nøkkelhanken min med bilnøkkelen og husnøklene. Desverre klarte pappa å knekke den når han lånte bilen min Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Nei, det har jeg ikke. Men saken var: Jobb på skolePC som resettes ved omstart. Lagret på minnepenn --> ikke sett den siden Skolearbeid skal lagres på nett Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Heh i sin tid opererte jeg med lagring på flere medium. Men da igjen, jeg drev med litt mer lyssky aktiviteter på skolen også, kapret admin rettigheter og kom nært å kapre admin rettighetene på nettverket deres også. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Nå blir det snart filserver med FTP og hele pakka, så da ordner backup-rutinene seg Kan ikke si jeg alltid er så snill med maskinene på skolen, jeg heller Endret 2. februar 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Nå blir det snart filserver med FTP og hele pakka, så da ordner backup-rutinene seg I mellomtiden har du 25gb gratis med Skydrive Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Trenger litt hjelp her. Har flyttet og tvunget over på trådløs løsning mellom min pc og router. Jeg må derfor kjøpe meg et nettverkskort, men lurer litt på hva jeg bør gå for! Er ikke ekstreme avstander, men jeg er avhengig av god hastighet og stabilitet Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Vell, personlig har jeg alltid likt CNET CWP-854 kortene med Ralink brikkesett. Men for 100% stabilitet og en testet løsning som jeg har enda til gode å oppleve lag / disconnects med er følgende oppsett: 2 Linksys WRT54GL rutere: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078 + Litt standard TP kabler, CAT 5 eller CAT 6. Har en ruter flashet med Tomato som håndterer selve bredbånds delen. Ruter nr 2 er flashet med DD-WRT firmware og er satt opp som bridge mot den første ruteren (Fin funksjon i DD-WRT! Super lett å bruke!) Deretter plugger jeg maskinene mine inn i DD-WRT ruteren som er bridget trådløst mot den første og dette funker. Linux til Linux gir tydeligvis stabilitet etter hva jeg har sett så langt. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Sikkert greit å kjøpe ruter som støtter 802.11n når man først kjøper? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jo, men har bare testet den konfigurasjonen der så langt og kan kun garantere for den, men for vanlig internett bruk holder det lenge med G enda for de fleste. Skal teste så snart jeg får tak på 2x n klasse rutere som kan kjøre 3 parts Linux firmware, deriblant DD-WRT. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Lite spørsmål folkens. Hver gang jeg har åpnet kabinettet på maskinen og for eksempel koblet til/fra dvd-brenneren eller byttet på en harddisk så starter ikke maskinen før på 3-4 forsøket(Trykker bare en gang på på knappen). Akkurat som en gammel bil der du ikke gir nok choke. I tillegg må jeg gjerne hjelpe den ene prosessorvifta i gang. Den midterste står og gynger frem og tilbake. Dytter jeg litt borti den starter den fint. Maskinen fungerer helt fint til vanlig. Noen som har vært borti dette? Endret 3. februar 2010 av Teac Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Har prøvd og overklokke et par ganger etter at jeg byttet fra enterprise til proffesional W7. Alle gangene så har skjermen fryst eller blitt blå. Til og med min kjære gode gamle 4Ghz klokk som funket perfekt før fryser hele maskina. Det klikker for meg snart.. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det klikker for deg? Da bør du ikke drive med klokking. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 et par ganger ja, prøv og sitt en måned du;) Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jo, men har bare testet den konfigurasjonen der så langt og kan kun garantere for den, men for vanlig internett bruk holder det lenge med G enda for de fleste.Skal teste så snart jeg får tak på 2x n klasse rutere som kan kjøre 3 parts Linux firmware, deriblant DD-WRT. Takk for godt svar! Virker som du har god peiling Eneste er at jeg gjerne skulle hatt høyeste hastighet mulig, når jeg først oppgraderer, eller vil det gå på bekostning av stabiliteten? Kan forøvrig nevne at jeg får 100% med både mobil (Nokia E52) og min Dell studio xps når jeg sitter her hovedmaskinen skal stå, så det er med andre ord ikke snakk om veldig store avstander. Routeren står i etasjen over (kun tre i mellom, det er et gammelt hus) rett over hodet mitt Forresten noen som vet om dette headsettet er noe særlig? Sennheiser PC 151 (Dustinhome.no) Lurer litt på om det ligger utenpå ørene eller om det er såpass store "kopper" at de går rundt. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Prøver å streame live feed fra en Dazzle USB dings fra Windows 7 med den nyeste VLC i 720x576 over 100mbit til en laptop. Men bildet blir dårlig, og hakker relativt ofte. Hva er flaskehalsen? Hvis jeg viser bilde på den lokale maskinen er det prikkfritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå