Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell, personlig har jeg alltid likt CNET CWP-854 kortene med Ralink brikkesett.

Men for 100% stabilitet og en testet løsning som jeg har enda til gode å oppleve lag / disconnects med er følgende oppsett:

 

2 Linksys WRT54GL rutere: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078

+ Litt standard TP kabler, CAT 5 eller CAT 6.

 

Har en ruter flashet med Tomato som håndterer selve bredbånds delen.

Ruter nr 2 er flashet med DD-WRT firmware og er satt opp som bridge mot den første ruteren (Fin funksjon i DD-WRT! Super lett å bruke!)

Deretter plugger jeg maskinene mine inn i DD-WRT ruteren som er bridget trådløst mot den første og dette funker.

Linux til Linux gir tydeligvis stabilitet etter hva jeg har sett så langt.

Lenke til kommentar

Lite spørsmål folkens. Hver gang jeg har åpnet kabinettet på maskinen og for eksempel koblet til/fra dvd-brenneren eller byttet på en harddisk så starter ikke maskinen før på 3-4 forsøket(Trykker bare en gang på på knappen). Akkurat som en gammel bil der du ikke gir nok choke. I tillegg må jeg gjerne hjelpe den ene prosessorvifta i gang. Den midterste står og gynger frem og tilbake. Dytter jeg litt borti den starter den fint. Maskinen fungerer helt fint til vanlig. Noen som har vært borti dette?

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Jo, men har bare testet den konfigurasjonen der så langt og kan kun garantere for den, men for vanlig internett bruk holder det lenge med G enda for de fleste.

Skal teste så snart jeg får tak på 2x n klasse rutere som kan kjøre 3 parts Linux firmware, deriblant DD-WRT.

Takk for godt svar! Virker som du har god peiling :) Eneste er at jeg gjerne skulle hatt høyeste hastighet mulig, når jeg først oppgraderer, eller vil det gå på bekostning av stabiliteten? Kan forøvrig nevne at jeg får 100% med både mobil (Nokia E52) og min Dell studio xps når jeg sitter her hovedmaskinen skal stå, så det er med andre ord ikke snakk om veldig store avstander. Routeren står i etasjen over (kun tre i mellom, det er et gammelt hus) rett over hodet mitt :)

 

Forresten noen som vet om dette headsettet er noe særlig? Sennheiser PC 151 (Dustinhome.no)

Lurer litt på om det ligger utenpå ørene eller om det er såpass store "kopper" at de går rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...