Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

For noen dager siden døde ene rambrikken min. Nå sitter jeg igjen med 1gb ram, og synes pc'n er ubrukelig treg. Greit at det er god forskjell på 1 og 2 gb, men pc'n tråkker som faen når jeg lukker/åper og bruker programmer.

Settet ble kjøpt i februar.

 

Mulig at den fungerende brikken er halveis skeis?

 

Edit: Kan også legge til at pc'n gjerne må slåes på 2 ganger før den klarer å starte opp.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har Vista, da vil du merke en stor forskjell mellom 1 og 2GB uten at den ene er halveis skeis. Du kan kjører memtest for å teste den ene som er igjen.

 

At du må slå på 2 ganger, kan ha flere årsaker. Den har trolige med PSU å gjøre, er den i orden?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Hva har folk lyst på av tester framover på forumet?

Skjermer :

En samlet test av f.eks 5-6 gamer skjermer i prisklasse 2000 - 3.500,-. Størrelse på skjermene er gjerne 22 og 24''

Dette er jo skjermer med TN panel som også passer godt til å ha på kontoret.

 

 

En samlet test av 24'' skjermer , prisklasse 5000 - 7000,-

En samlet test av 26/27'' skjermer , prisklasse 6000 - 10 000,-

Dette er proffskjermer med S-PVA /S-IPS panel som nok best passer for de som har store krav til korrekte farger.

Skal du drive på med bildebehandling er en slik skjerm et must.

 

 

HD-videokamera, 1080 :

Gjerne. Det har jo blitt lansert en drøss med slike vidokameraer i det siste.

F.eks har jo etterfølgeren til testvinneren Canon HF 10 blitt lansert.

Endret av johome
Lenke til kommentar
Hva har folk lyst på av tester framover på forumet?

Vannkjøling:

Blokker, nipler, radiatorer, pumper, slanger, vifter, temperaturmålere, flowmålere, tanker, fillporter, t-ledd, slangeklemmer, kjølepasta, vifteplassering, vann og vanntilsetning.

 

:p

Slenger meg på den... Ønsker ikke å se mer tester av vannkjølingssett, men blokker osv.

Lenke til kommentar
Hva har folk lyst på av tester framover på forumet?

Vannkjøling:

Blokker, nipler, radiatorer, pumper, slanger, vifter, temperaturmålere, flowmålere, tanker, fillporter, t-ledd, slangeklemmer, kjølepasta, vifteplassering, vann og vanntilsetning.

 

:p

Slenger meg på den... Ønsker ikke å se mer tester av vannkjølingssett, men blokker osv.

Og jeg som tenker å gi slipp på luft, og gidder ikke å lese om udugelige vannkjølingssett, slenger meg på dette også.

 

Hvis alt dette blir for mye, ihvertfall kan teste noen blokker, pumper og radiatorer.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Hva har folk lyst på av tester framover på forumet?

Vannkjøling:

Blokker, nipler, radiatorer, pumper, slanger, vifter, temperaturmålere, flowmålere, tanker, fillporter, t-ledd, slangeklemmer, kjølepasta, vifteplassering, vann og vanntilsetning.

 

:p

 

Helt enig=)

Amen til den ja :thumbup:

Og jeg kan fortsette:

Blokkmonteringssett, dyser, avstandsstykker til vifter, pumpetopper, slange anti-brekk, alt-i-ett styreløsninger ala AquaStream, gjengeteip, varmevekslere til radiator (radiator hus), peltier, peltier-blokker, vibrasjonsabsorberingsputer, blokktopper, o-ringer til blokker, bare for å nevne noe.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
For noen dager siden døde ene rambrikken min. Nå sitter jeg igjen med 1gb ram, og synes pc'n er ubrukelig treg. Greit at det er god forskjell på 1 og 2 gb, men pc'n tråkker som faen når jeg lukker/åper og bruker programmer.

Settet ble kjøpt i februar.

 

Mulig at den fungerende brikken er halveis skeis?

 

Edit: Kan også legge til at pc'n gjerne må slåes på 2 ganger før den klarer å starte opp.

Er nødt til å quote meg selv her.

Forstår egentlig veldig lite av det som skjer med pc'n fortiden.

Våknet for en snau time siden, og pc'n ville selvfølgelig ikke skru seg på. Vifter, skjermkort o.l snurret.

Etter en stund med demontering og montering prøvde jeg det utenkelige. Jeg prøvde å bytte ut den "fungerende" ram brikken med den som ga under sist. Jaggu sa jeg smør, pc'n startet opp normalt.

 

Lurer på om det er hovedkortet som spiller meg et puss her. Selv om det ikke piper og de 3 lysene, som skal lyse, lyser. :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...