Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm

Har en P4 Prescott 3GHz (s478) og en Scyte Kamakiri

Jeg har stilt hastigheten på viften ned til ~1900rpm, slik at den ikke høres. Men jeg får 45-50 i idle temp.

Når jeg restarter, får jeg ikke startet opp. Avogtil sier den at CPU Overclocking Failed (har snakkende BIOS i Asus P4P800) men ikke noe skjermbilde.

Er det normalt? Er det for høye temp for en Prescott? Mener å huske det lå ca samme med stock kjøler.

Lenke til kommentar
Hmmm

Har en P4 Prescott 3GHz (s478) og en Scyte Kamakiri

Jeg har stilt hastigheten på viften ned til ~1900rpm, slik at den ikke høres. Men jeg får 45-50 i idle temp.

Når jeg restarter, får jeg ikke startet opp. Avogtil sier den at CPU Overclocking Failed (har snakkende BIOS i Asus P4P800) men ikke noe skjermbilde.

Er det normalt? Er det for høye temp for en Prescott? Mener å huske det lå ca samme med stock kjøler.

Overklocking failed trenger nødvendigvis ikke bety det bokstavlig. Jeg har fått det et par ganger når jeg har fiklet i kabinettet. Da er ikke prosessoren for varm. Er bare å trykke seg videre så er jeg inni OS hvertfall. Ettersom du ikke kommer så langt ville jeg klokket prosessoren ned til stock. Satt kjøleren standard innstilling og sett om jeg kom noen vei. Dersom det går kan en klokke seg opp og sette ned rpmen på vifta gradvis. Dette kan ta tid, men du vil finne balansepunktet mellom viftehastighet. temperatur og prosessorklokk.

Lenke til kommentar

HVa er forskjellen på i7 860S og i7 860?

(Annet enn forskjellig klokkehastighet)

annet spørsmål;

Av ren nysgjerrighet selvom jeg er sikker på at jeg går X58 og ikke P55, hvilket av disse oppsettene er best ytelsesmessig? Prisen er jo så og si identisk.

https://prisguiden.no/profil/lister/109608

https://prisguiden.no/profil/lister/109609

Ja, jeg kommer til å overklokke, så ta dette i betrakning

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Tenker jeg prøver meg her. Skal flytte, og tenkte denne gang å kanskje unngå masse ledningen flytende rundt i leiligheten. Så jeg kunne gjerne tenkt meg ett grisestabil trådløstnettverkskort. Eventuelt USB Pinne om det også er grisestabilt. Det må ha grei rekkevidde å tåle en 25mbit uten å harke. Om det finnes.

Lenke til kommentar
Tenker jeg prøver meg her. Skal flytte, og tenkte denne gang å kanskje unngå masse ledningen flytende rundt i leiligheten. Så jeg kunne gjerne tenkt meg ett grisestabil trådløstnettverkskort. Eventuelt USB Pinne om det også er grisestabilt. Det må ha grei rekkevidde å tåle en 25mbit uten å harke. Om det finnes.

Hvilken router har du? Jeg ville nok gått for en usb-dongle med eventuelt en usbkabel forlenger. Dermed har du litt valgfrihet hvor du vil plassere antenna. Jeg har hatt dårlige erfaringer med interne nettverkskort. Her får du ofte mye støy, og dersom du har maskinen i et hjørne og under pulten vil du stengene inne signalet.

Lenke til kommentar
Ville det vært bedre å f.eks sette opp ett trådløst aksesspunkt eller noe da? Vil helst ha det best mulig uten 25 meter lang kabel.

Om jeg ikke tar helt feil er rutern en Asus 500G Premium eller no.

Skal du ha minst mulig kabler så blir det hvertfall ikke mindre om du kjøper et aksesspunkt. Aksesspunkt er i grunn mer vanlig for bedrifter. Der flere aksesspunkt er koblet til en router via kabel for å utvide det trådløse nettverket. Dette skal ikke være nødvendig i et privathus. I tillegg vil signalstyrken bli dårligere om du har to sendere. Den routeren du nevner er jo ikke akkurat den nyeste på markedet. Jeg ville nok gått for en kombinasjon av ny router og usbdongle.

Eksempel 1. D-Link Dir-655 og D-Link DWA-140

Eksempel 2. Linksys WRT-160NL og Linksys WUSB600N

Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar feil så er NTFS kun for Windows-platformen, du må ha FAT32, FAT eller ExFAT for å kunne overføre til andre platformer.
Okei. Da er memory sticken ubrukelig for å flytte over store filer, da.. Enten kan jeg ikke ha de der (fat), eller så kan jeg ha de der, men ikke se på TV-en (ntfs). Problem.

Hva med å formatere den tilbake til FAT32 etter at X (fil over 4gb) er inne på den. Vil det funke?

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Om jeg ikke tar feil så er NTFS kun for Windows-platformen, du må ha FAT32, FAT eller ExFAT for å kunne overføre til andre platformer.
Okei. Da er memory sticken ubrukelig for å flytte over store filer, da.. Enten kan jeg ikke ha de der (fat), eller så kan jeg ha de der, men ikke se på TV-en (ntfs). Problem.

Bruk exFat?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...